Xbox One umožnil vývojářům využívat více výkonu procesoru
Novinka Xbox One umožnil vývojářům využívat více výkonu procesoru

Xbox One umožnil vývojářům využívat více výkonu procesoru

Michal Burian

Michal Burian

60

Jak toho Microsoft dosáhl a jak je na tom v porovnání s PlayStation 4?

Reklama

Není tajemstvím, že Xbox One za konzolí PlayStation 4 od svého listopadového vydání v roce 2013 zaostával. S příchodem několika nejaktuálnějších her, kupříkladu Assassin's Creed Unity a GTA V, se však situace postupně změnila. Microsoft totiž v říjnu loňského roku zveřejnil aktualizaci, která umožňuje vývojářům využívat více výkonu procesoru. Postaralo se o to sedmé jádro procesoru, které bylo společně s osmým jádrem do října 2014 rezervováno pro operační systém a jeho operace na pozadí.

Vývojáři mohou nově využít zhruba 50 až 80 procent z celkového výkonu sedmého jádra ve svých hrách. Aby se ale tvůrci mohli na zvýšený výkon ve svých hrách spolehnout, musejí obětovat systémové hlasové příkazy přes Kinect. Při hraní těchto her tak nebudete moci využívat příkazy typu "Xbox record" nebo "Xbox go to friends". I to by ale mohl Microsoft v budoucnu vyřešit, jakmile systém umožní tvůrcům přesně určit, kdy Xbox One bude potřebovat zhruba polovinu výkonu sedmého z celkových 8 jader. Časem by se tak do her mohly funkce spojené s pohybovým senzorem Kinect vrátit.

Každopádně, aktuální situace dává tušit přesný důvod, proč se Microsoft nakonec rozhodl nevyžadovat Kinect u Xbox One. Kdyby totiž nezměnil své plány a vyžadovat Kinect jak původně plánoval, tak by Xbox One za PS4 po výkonové stránce zaostával, jak se dělo od listopadu 2013 do října 2014.

Krom sedmého čipu se update postaral ještě o snížení množství využité paměti při grafických operacích. Microsoft aktualizoval grafické ovladače a podle všeho se mu povedlo snížit využití paměti o 45%. Vypadá to, že se výrobce připravuje na DirectX 12, nasvědčuje tomu i podpora Descriptor Tables. Díky tomu se budou moci shadery načítat z pamětí a tím by mělo dojít ke snížení požadovaného výkonu CPU na vykreslování.

Jak jsou na tom obě generace konzolí po výkonové stránce? To odhalují lidé ze studia Ubisoft Montreal, autoři AC: Unity, Far Cry 4 nebo Watch Dogs, kteří před časem provedli test, který ukázal, že Microsoft sice vylepšil po říjnové aktualizaci procesor a dosáhl lepších výsledků než PS4; Xbox One zvládl s procesorem rozpohybovat 113 postaviček, zatímco PS4 jen 98, PS3 s procesorem Cell dokonce 105 a Xbox 360 přesně 34, avšak u grafického čipu je situace přesně naopak. Díky GPU zvládla PS4 rovných 1600 postav a Xbox One jen 830.

Xbox One tedy může mít aktuálně lepší výkon procesoru než PS4, ale podle vývojářů to konzoli od Microsoftu nebude moc platné. Většina výrobců her totiž vidí cestu přes přenesení úkolů CPU na GPU, právě tam je PS4 nejsilnější.

Zdroj: Gamingbolt, Neogaf, Eurogamer.net


Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Reklama
Reklama