Vydavatel se odvolává na nedostatek zkušeností.
Changhan Kim, ředitel jihokorejského vydavatelství Krafton, se v rozhovoru pro magazín Game Developer ohlíží za neúspěchem ambiciózního titulu The Callisto Protocol z konce roku 2022. Za hlavní důvod označuje celkovou nezkušenost vydavatelství na poli AAA příběhových her, ale jmenuje i konkrétní problémy hry.
„Je to vůbec poprvé, co jsme dělali [AAA singleplayer] projekt, takže se nám těžko odhadovalo, jestli produkce probíhá tak, jak má,“ vysvětluje.
Pokud nedokážete odlišit hratelnost od konkurence, nebude to fungovat.
„Jedná se o singleplayerovou příběhovou hru, která je vizuálně úžasná a na pohled velmi kvalitní,“ pokračuje, „přesto je jádrem hraní hratelnost. Hratelnost je na prvním místě, to jsem se naučil u The Callisto Protocol. Může to být ta nejkvalitnější hra na světě, ale pokud není hratelnostně na výši – pokud nedokážete odlišit svou hratelnost od konkurence – nebude to fungovat.“ Právě originalitu hratelnosti a její schopnost hráče pohltit vyzdvihuje Kim ze všeho nejvíc.
Další samostatnou kapitolou je rozpočet hry a práce s ním. Šéf Kraftonu poukazuje na to, že vyvinout tříáčkovou příběhovou hru je v současnosti velice drahé. Experimentovat se se hrou mělo začít co nejdříve, dokud nebyly částky na vývoj tak velké. „Měli jsme zkoušet více věcí, abychom si ověřili, jestli hra bude fungovat, a [teprve] pak přejít do plné produkce a naplno to rozjet.“
The Callisto Protocol je dílem studia Striking Distance, které založil Glen Schofield, tvůrce série Dead Space. Ten ovšem před rokem studio opustil. Tým aktuálně dělá na rogue-like akci známé jako Projekt Birdseye zasazené ve věznici Black Iron z debutové hry.