Bez otravné protipirátské ochrany se poslední dobrodružství Geralta z Rivie dobře prodává.
Polská společnost CD Projekt RED je spokojena, ukázala všem vydavatelům, že i bez otravné protipirátské ochrany se hry prodávají. Důkazem je RPG titul Zaklínač 3: Divoký hon, který má na kontě téměř 10 milionů prodaných kusů. Velkou část z toho čísla tvoří PC verze. SteamSpy uvádí, že na Steamu se prodalo přes 1,9 milionů kusů. Další kusy má na svědomí GOG.com, kde je Zaklínač 3 skutečně bez DRM.
„Byli jsme naprosto ohromeni, upřímně řečeno, jsme nečekali takový úspěch. Celé série Zaklínač se prodalo více než 20 milionů kusů po celém světě, z toho téměř polovinu tvoří Zaklínač 3. Prakticky jsme třetím dobrodružstvím Geralta zdvojnásobili prodeje série,“ nechal se slyšet Marcin Iwinski, generální ředitel CD Projektu RED, během infoShare 2016.
„Udělali jsme to samé jako u Zaklínače 2. Vydali jsme hru bez jakékoliv ochrany proti kopírování. Takže v den vydání jste si mohli stáhnout hru z GOG.com a dát ji svému známému. To skutečně funguje. Přesto jsme prodali téměř 10 milionů kusů, v součtu všech třech platforem.“
I u nás v České republice a na Slovensku se Zaklínač 3 řadí mezi nejprodávanější hry, není pochyb o tom, že hodně pomohly profesionální české titulky.
Teď jen doufat, že se podobným směrem vydají i další vývojáři a vydavatelské společnosti. CD Projekt RED jim se Zaklínačem 3 ukázal, že hry nepotřebují otravné protipirátské ochrany. Když je titul dobrý, tak jsou dobré i prodeje. Když je tomu naopak, není se čemu divit, že ani prodeje nejsou nikterak převratné, ať už mají nebo mají ochranu.