Zápisky z hraní Once Human
Preview Článek Zápisky z hraní Once Human

Zápisky z hraní Once Human

Martin Zavřel

Martin Zavřel

Platformy Windows PC

Fascinující kombinace žánrů a oblíbených témat.

Reklama

Netradiční formát článku vychází z průběžného "tweetování" během hraní hry.

Zápisek první: spuštění serverů

Na dnešní večer jsem se dlouho těšil, hra Once Human mě hodně zaujala už před nějakou dobou, svojí svérázně nadpřirozenou estetikou, připomínající hry jako Death Stranding nebo Control. Schválně jsem si ale nekazil překvapení ukázkami a jdu do toho zcela naslepo. Nerad bych to zakřiknul, ale servery zahájily provoz předčasně a zatím bez problému drží.

Zápisek druhý: více survival, než horor

Po prvních pár hodinách jsem mírně zaskočen tím, jak hra tlačí na survival a sbírání/zpracovávání surovin na úkor příběhu a misí. Survival hry jsem si v posledních letech oblíbil, takže mi to zas tak nevadí, ale pro lepší vtažení do hry by myslím bylo dobré najít zdravější rovnováhu mezi těmito dvěma složkami hry. Každopádně svět, jeho monstra a lore na mne zatím dělají dobrý dojem a je možné, že jakmile přejdu na automatizaci výroby některých surovin, budu se moci více intenzivně věnovat těm příběhovým misím. Pokud jde o servery, drží zatím vzorně, bez pádů a dokonce i bez front.

Zápisek třetí: rostoucí zájem veřejnosti

Dnes už to taková legrace není, servery nabraly docela brutální čekací doby (třeba půl hodiny, než vás vůbec pustí do hry). Očividně ne všichni na hru čekali nachystaní hned při launchi, ale její reputace se kromě jiného díky streamerům (zatím bohužel spíš v zahraniční než v Česku) nyní šíří a noví hráči rychle přibývají. Jsem zvědav, na jaká čísla tahle hra na Steamu dosáhne.

Po úvodním "zdržení" s výstavbou domu/základny a potřebných facilit i vybavení je nyní tempo hry mnohem lepší, ačkoliv sbírání a vyrábění je pořád hodně, daří se ho lépe prokládat zajímavými hlavními i vedlejšími misemi a aktivitami, přičemž za některé bossy by se nemusel stydět ani Resident Evil. Zároveň mají zajímavé mechaniky, není to jen o jednoduchém ustřílení. Mimochodem, stojí za zmínku, že hru lze hrát jak z pohledu třetí osoby, tak z pohledu vlastních očí.

Zápisek čtvrtý: slon v místnosti

Hlavní náplní mé další seance s hrou bylo přestěhování mého domu z bažinatých nížin prvního regionu do nádherného horského prostředí druhého regionu, což jsem okořenil přestavbou dřevěné chaty na kamennou vilu (odolnější materiál je důležitý pro obranu před nájezdy) a také přechodem na moderní střelné zbraně, včetně celkového vylepšení všeho vybavení i výzbroje.

Hra mě baví čím dál více, ale začínám se opravdu hodně obávat toho modelu restartovaní postav a světa už po šesti týdnech, přijde mi to hodně kontraproduktivní pro hru, do které je možné nalít tolik času a péče při shromažďování surovin, výstavby domova a tak dále. Podle reakcí na internetu to řadu lidí odrazuje od toho, aby hru vůbec nainstalovali.

Potkal jsem také další české a slovenské hráče na serveru, se kterými jsme si vyměnili užitečné tipy a odehráli kousek společně, což citelně mění atmosféru hry (z napínavého survival hororu na poněkud uvolněnější coop střílečku).

Zápisek pátý: Mitsuko a pokémoni

Mitsuko říká: "Když jsem tady, je to jako kdyby se čas zastavil". Něco na tom bude. Ať už se probíjíte zdevastovanými budovami plnými monster nebo pečlivě vylepšujete svůj dům a základnu, snadno zapomenete na čas a reálný svět. Každopádně jsem po dalším parádním souboji s bossem a jeho unikátními mechanikami dorazil do třetího regionu, což mi odemklo také moji vlastní kapesní dimenzi, neboli "Eternaland", kam si můžete schovávat věci mimo jednotlivé sezóny.

S novými blueprinty a surovinami nyní již používám také "epické" neboli "fialové" zbraně, skok v účinnosti je citelný (sniperka je obzvláště OP), pohromadě s bohatým odemykáním perků, schopností a kalibrace zbraní i postavy. Povedlo se mi pochytat celou armádu "pokémonů", takže mám teď v základně bandu bobrů na automatickou těžbu dřeva a bandu kamenožroutů na automatickou těžbu kamene a minerálů všeho druhu. V domě jsem také nainstaloval první elektrické rozvody a pokročilé stroje, úspěšně jsem se ubránil prvnímu nájezdu. Mám dojem, že endgame již není daleko.

Zápisky z hraní Once Human

Zápisek šestý: epická výbava

Příjemný milník: kompletní epické (fialové) vybavení, s prvními "unikátními" synergiemi mezi zbraněmi a oblečením. Tato "speciální bunda" zesiluje zásah z této konkrétní pušky o 2% za každý metr vzdálenosti od cíle, což vede k absurdním několikanásobným cifrám, ale aby toho nebylo málo, jestliže trefíte zranitelné místo typu hlava, nepřítel navíc exploduje. Dnes je poslední den, kdy je polovina herního světa uzamčená: zítra čeká hráče vstup do druhé, údajně mnohem divočejší, ale také ještě působivější části herního světa, s novými monstry, surovinami, předměty a samozřejmě také s pokračováním příběhu.

Zápisky z hraní Once Human

Zápisek sedmý: hudební okénko

Napsat musím také o hudbě, protože i ta je mimořádně povedená. Rozmáchlé i ambientní orchestrální kousky hře velmi sedí, ale opravdovou hvězdou soundtracku jsou rádiové stanice, které posloucháte při jízdě na motorce nebo v autě. Podobně jako v GTA jsou rozděleny na žánry (asijská hudba, světová hudba, rock, pop, chillout, klasická/vážná hudba...) a zdejší písničky jsou často velmi dobře vybrané, parádně lezou do hlavy. Projíždět se tou nádhernou krajinou plnou paranormálních jevů za doprovodu těchto písní mi hodně připomíná mnou velmi oblíbenou hru Pacific Drive.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam Discord Discord
Reklama
Reklama