„Ze sauny do ledové sprchy” – tak vývojáři popisují přepínání postav v Resident Evil Requiem
i Zdroj: Capcom
RE: Requiem Novinka „Ze sauny do ledové sprchy” – tak vývojáři popisují přepínání postav v Resident Evil Requiem

„Ze sauny do ledové sprchy” – tak vývojáři popisují přepínání postav v Resident Evil Requiem

Jan Urbančík

Jan Urbančík

3
Platformy Windows PC PlayStation PlayStation 5 Xbox Xbox Series X/S

Pasáže za Grace mají připomínat druhý díl, Leon zase čtyřku.

Reklama

Capcom na The Game Awards konečně představil Leona S. Kennedyho, který je druhou hratelnou postavou v Resident Evil Requiem. Přestože ho vývojáři tajili opravdu dlouho, bude velmi podstatnou částí hry a ne jen nějakým menším dodatkem, jako to bylo třeba v případě Chrise Redfielda v Resident Evil Village. O celkovém pojetí dvou postav v RE9 se rozpovídali režisér Koši Nakaniši a producent Masato Kumazawa pro server Automaton Media.

Především je třeba říct, že hra nebude mít žádné dvě oddělené kampaně, jako třeba RE2. Půjde o jeden ucelený příběh, v rámci něhož ale budeme pravidelně přecházet mezi Leonem a Grace, u obou mimochodem můžeme kdykoli v průběhu hry přepínat mezi pohledem z první a třetí osoby. Tyto dvě linky příběhu navíc nejsou zcela oddělené. Nakaniši říká, že se obě postavy v několika scénách potkají, jak už jsme ostatně viděli v traileru.

Přestože Leon je z pohledu celé série veterán a jednou z nejoblíbenějších postav fanoušků, Kumazawa říká, že si ho oblíbí i úplní nováčci. „Nemusíte znát předchozí hry, abyste pochopili tento příběh,” říká. „Jediné, co potřebujete vědět, je to, že byl zapleten do incidentu v Raccoon City. Chceme, aby se hráči soustředili na to, jak se vypořádá s událostmi kolem sebe, když už je starší.” Nakaniši zase dodává, že tentokrát Leona uvidíme na absolutní hranici jeho možností, což má být klíčová součást zážitku. Stejně tak jako reakce na jeho první návrat do Raccoon City po tragickém incidentu v roce 1998.

Leonův model v RE9
i Zdroj: Capcom
Leonův model v RE9

Rozdělení mezi Leona a Grace, co se stráveného času týče, má být podle Nakanišiho přibližně 50 na 50 a strukturu přirovnává ke spin-offu Resident Evil Revelations, jehož vývoj také vedl. Zatímco pasáže za Grace mají být drsným, velmi strašidelným survival hororem, u Leona se můžeme těšit hlavně na energickou akci, včetně jeho ikonických chvatů, a to i přesto, že už mu ve hře bude kolem 50 let. Nakaniši přirovnává hraní za Grace k druhému dílu, zatímco Leona spíš ke čtyřce, což značí dost odlišné herní styly. I proto režisér říká, že je to jako přecházet mezi saunou a ledovou sprchou.

Jak už jsme viděli v traileru, Kennedy dokonce dostane vlastní auto, v němž se bude přojíždět, a to Cayenne Turbo GT, které mohli vývojáři použít díky svolení značky Porsche. Nakaniši dodává, že nám ještě před vydáním ukážou tento aspekt hry více.

A na to už bychom příliš dlouho čekat nemuseli. Víme totiž, že v lednu se uskuteční Resident Evil Showcase, kde nejspíš dojde na finální odhalení těch věcí, které si Capcom zatím v marketingu RE9 schovával. Stejně tak bychom se mohli dočkat demoverze, jak už u her od této japonské společnosti bývá zvykem. Přesné datum konání akce ale zatím neznáme.

„Ze sauny do ledové sprchy” – tak vývojáři popisují přepínání postav v Resident Evil Requiem
i Zdroj: Capcom

Zato už dlouho víme, kdy hra vyjde. Resident Evil Requiem dorazí na PC, PlayStation 5, Xbox Series X|S a Nintendo Switch 2 už 27. února 2026.


Reklama
Reklama

Související články

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Reklama
Reklama