Zpět na článek

Diskuze: Zing.TECH – Monitory

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

SamFisher
SamFisher
Level 52 Level 52
Hlavní platforma: PC
14. 11. 2019 10:36

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Mám Samsung 27",1440p,144Hz a naprostá spokojenost😃👍

Horizont událostí
Horizont událostí
Level 27 Level 27
13. 11. 2019 20:06

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Mam i 32 jen v 1080p (iiyama G-MASTERG3266HS-B1) - shanel jsem jej specialne kvuli pripojeni k PS4PRO (EIZO ma 1200p a s tim PS3 + PS4 neumi pracovat, obraz je bud zdeformovan nebo nesymetricky oriznuty se zelenym pruhem na kraji) a v klidu na nem parim i TOTAL WAR v 1080p, kdy mam monitor par cm od cumaku. Ale je pravda ze to je jiz na hrane.

Zrzek
Zrzek
Level 46 Level 46
Hlavní platforma: PC
13. 11. 2019 19:57

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Zrovna o LG 27GL850 mám opravdu velký zájem už jen kvůli barvičkám a rychlé odezvy. Prej je na tom líp jak Aorus AD27QD který jsem chtěl. Jen se bojím toho kontrastu, podle všeho to bude loterie. Podle kusů. Znamená to že když si počkám nějaký ten pátek tak budou na skladě už jen s 1000:1 nebo i víc. HDR je škoda že má jas jen 350 to je fakt škoda. Ale jinak se mi líbí moc za tu cenu. 1440p, 144hz, G-sync compatible, (48-144hz), 27", má to moc pěkné barvičky. Od mého benq RL2455HM to bude mega skok.

Horizont událostí
Horizont událostí
Level 27 Level 27
13. 11. 2019 20:07

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Zrzek Kup si EIZO Foris FS2735 - LED monitor 27

Aleš Blumenstein
Aleš Blumenstein
Level 10 Level 10
13. 11. 2019 22:10

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Zrzek Koukal jsem na oba jak Giga, tak i LG. Teď má Giga nový aorus Fi27Q - P. Ten vypadá dost zajímavě. Jsem zvědavý na porovnání s LG

Horizont událostí
Horizont událostí
Level 27 Level 27
13. 11. 2019 19:51

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Co mne mrzi ze se zatim nedelaji OLED monitory + za OLED monitor jsem ochoten dat max 40K

Anciabl
Anciabl
Level 40 Level 40
13. 11. 2019 20:24

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Horizont událostí Tak to by jsi udělal tu největší hloupost. Pokud by si hrál dlouho a často třeba jednu hru tak by se ti vypaloval HUD. Dokonce s tím mají problém aji na dívání se TV že znak kanálu se vypaluje. Já chtěl OLED TV a po tom co jsem viděl články a na youtube videa jak se to vypaluje tak nehrozí abych to někdy koupil dokud se to tak bude vypalovat. Nejvíc tím trpí aji telefony. Je nejspíš taky ten důvod proč se nehrnou do Monitorů. Momentálně jsou novinky Quantum dot ale částky jsou zatím šílený. Oled je dobrej jen na filmy bez ikonek.

Horizont událostí
Horizont událostí
Level 27 Level 27
13. 11. 2019 20:28

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Anciabl Kolega ma MT s OLED cca 12 mesicu a zadne vypalovni ikon ktere jsou na MT staticke a v pozici nemene vubec nepozoruje, Ano OLED ma nizsi zivotnost ale to akceptuji, protoze kvalita obrazu oproti i tem nejlepsim IPS je zela jinde, to by jsi musel videt v realu a ne co ti kdo nakuka na YT.

Anciabl
Anciabl
Level 40 Level 40
13. 11. 2019 20:35

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Horizont událostí O kvalitě obrazu nepadlo ani slovo. A to je co za porovnání IPS s Oled ? Když už tak se to rovná s Quantum dot. IPS konkuruje jen VA panel.

Anciabl
Anciabl
Level 40 Level 40
13. 11. 2019 20:39

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Horizont událostí Já mluvím o vypalování a ne o to co má lepší podání barev :?: Mám Oled telefon tak moc dobře vím co to snese. EDIT: Vypadá dobře ten Oled minotr ale minimálně to bude trvat tak 3 roky kdy to spadne aspon na těch 50k a i to je furt moc.

Horizont událostí
Horizont událostí
Level 27 Level 27
13. 11. 2019 20:46

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Anciabl tak si jej nekupuj a prestan o komkoliv psat ze pise hlouposti, srovnej si kontrast a cernou na oled a na lcd...

Anciabl
Anciabl
Level 40 Level 40
13. 11. 2019 20:58

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Horizont událostí Nemusím si nic rovnat já vím že je Oled ve všech směrech topka až na vypalování a podání bíle.

Horizont událostí
Horizont událostí
Level 27 Level 27
13. 11. 2019 19:43

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

1) EIZO, 2) EIZO, 3) EIZO Z praxe mam EIZO IPS 60 + IIYAMA IPS 144 a EIZO (byt papirove ma jen 60 a horsi odezu) tak v celkove kvalite obrazu (podani a prechody barev, skutecna cerna, zadny ips glow) je proste jina liga, pravda je za cca 30K

Anciabl
Anciabl
Level 40 Level 40
13. 11. 2019 18:18

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

144hz monitor vám nezamkne v sync na 60hz. Zamyká to podle frekvence monitoru.

Martin Zavřel
Martin Zavřel
Zing Zing
Hlavní platforma: PlayStation
13. 11. 2019 18:39

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Anciabl Opraveno, děkujeme za upozornění.

Aleš Blumenstein
Aleš Blumenstein
Level 10 Level 10
13. 11. 2019 19:11

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Anciabl Máš pravdu. Moje chyba. Já to řešil před 2 lety a pořád se to zamykalo na 60fps. Teď jsem to zkoušel a jede to na aktuální frekvenci.

Horizont událostí
Horizont událostí
Level 27 Level 27
13. 11. 2019 19:47

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Anciabl JJ, jedine pokud by si toto uzivatel primo nenastavil ve hre. btw 60 BOHATE staci i na akcni hry 144 je vabnicka a priste jej jiz nekoupim, radeji EIZO s 60 nez cokoliv s 144 a vyse.

Anciabl
Anciabl
Level 40 Level 40
13. 11. 2019 20:32

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Horizont událostí Já poznám rozdíl aji v rozmezí 60 a 75 fps. Mín jak 120hz monitor už nikdy nekoupím a bez G-sync/Freesync taky ne.

Rack

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Mám full hd 144hz monitor od MSI a je to asi ten nejlepší kus hardwaru co jsem si kdy koupil. 144 hz je porno pro oči. Jediný průser je když něco nejede víc jak 120 fps, nedá se na to dívat. Dřív mi stačilo 60 fps. Dneska je těch 60 už málo

Bonny

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Rack To jsme dva, ale priste uz budu prechazet na IPS. Ale musim taky pochvalit monitory od MSI, na VA panel maji kvalitni obraz a celkem slusne si poradi i s ghostingem pri spravnem nastaveni

Vietrak

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Jedine s cim bych v clanku nesouhlasil je to, ze autor pise o tom jak spatne barvy maji TN panely. Ve valne vetsine tomu tak nejspis jiste bude, ale najdou se i monitory, ktere maji barvy temer totozne jako IPS. Take jsem vlastnik dvou monitoru, jeden IPS, druhej TN. Na obou monitorech jsem si pustil a zastavil stejnou scenu a monitor s TN panelem jsem nastavoval podle toho IPS aby byl obraz co nejvice stejny. Trvalo to chvili, 15, mozna 20 minut a podarilo se mi TN panel nastavit tak, ze obraz na obou monitorech byl temer k nerozeznani. Ano, byly tam rozdily, ale opravdu minimalni, kdy na prvni clovek si toho ani nevsiml. Pozorovaci uhly jsou uz vec druha. Tam se asi nemame o cem bavit. Timto jsem chtel jen rict to, ze ne vsechny monitory s TN panel jsou automaticky spatne, nebo o dost horsi nez IPS monitory. Chce to jen hledat a vybrat ten spravny model.

Anciabl
Anciabl
Level 40 Level 40
14. 11. 2019 08:26

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Vietrak Tak asi z těch TN za poslední roky mačkají maximum a jsou na úplně jiné úrovni než před 10 lety. Většina lidí si neumí zkalibrovat barvy monitoru a ve Win už je to tuplem nenapadne a pak se diví co to má za barvy.

Aleš Blumenstein
Aleš Blumenstein
Level 10 Level 10
15. 11. 2019 14:14

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Vietrak To máš pravdu. Třeba Dell má ty barvy fakt super už z továrny. Otázka pak ovšem zní - budeš si chtít ještě kupovat super výběrový TN za stejnou cenu jako VA či IPS? A co se kalibrace týče. To bych doporučil ať si každý udělá podle sebe. Na netu je spousta různých nastavení a ne všem vyhovuje to tovární.

Lukáš

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Mám LG 34UC89G 21:9, 2560x1080, 144Hz, G-Sync, herní režimy apod. Pecka. Hlavně ratio monitoru. Kdo zkusí nechce jinak. Samo bych bral tohle ale 4K, nicméně to už jsou jiné peníze. Na 27" monitoru řešit že je 1440p, to mě opravdu moc nebere. Fakt si kupte 34" 21:9, Gsync/FreeSync, 144Hz, IPS a budete si to užívat. UW-UXGA stačí.

Vietrak

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Lukáš A ja ti zas reknu, ze bych 34” fakt nechtel. Ikdyz mozna taky bude zalezet co hrajes za hry, ale osobne je pro me tak velky monitor nevyhovujici. Kdyz hraji hru, ktera ma HUD ve vsech ctyrech rozich monitoru, ktere potrebuji rychle sledovat tak se zdrzuji tim, nez tam takrikajic prejedu pohledem. A periferni videni tady opravdu nepomuze. Mozna kdybych sedel od monitoru na metr az dva daleko tak by to bylo mozna lepsi. Nevim no, myslim si, ze vyber monitoru je dosti individualni a proto netreba nekoho presvedcovat o tom, kup si to a to.

Anciabl
Anciabl
Level 40 Level 40
14. 11. 2019 08:31

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Lukáš Tyhle parametry mám v plánu kupovat aji s novou kartou. Vietrak: Jn hlavně v MP hrách je potřeba mít víc na očích ten hud. To už pak ale není problém přepnout na 16:9 pokud člověk skousne oříznutí obrazu.

weskerumbrella
weskerumbrella
Level 33 Level 33
17. 11. 2019 08:05

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Lukáš Měl jsem Acer Predator 35 21:9 ultrawide prohnutý 144hz 2560x1080 a musím říct že to rozlišení na tu velikost už nestačí. Přešel jsem na LG 32 2560x1440 144hz a je v té jemnosti rastru obrovský rozdíl i ve hrách. Ale opravdu obrovský rozdíl k lepšímu.

elcig

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

já mám v současný době fullhd monitor a před cca rokem jsem měnil za 24 palcovej fullhd, text byl větší ale také mi připadal ne tak ostrý - po zapnutí magic upscale se to trochu zlepšilo ale to neni řešení. Je to vlastnost každího monitoru nebo to je jenom u těch levných? Zkoušel sjem i další monitor a ten měl dokonce viditelné mřížky.

Aleš Blumenstein

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Na Oled čekám jak na smilování 😁 Co se vypalování týče, tak je na to tam program co vím. Měl by se spouštět co měsíc. Kámoš na tom hrál wowko a říkal, že bez problémů. Lištu spellů tam prý nevidí ani po roce

Bonny

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Tak pro nekoho to neni tak dulezity. Ale ten rozdil v plynulosti obrazu a snizeni ghostingu je markantni. Vam by asi stacilo 60Hz, ale mnohym jako i me ne. Ale mnozi budou tvrdit sve, i kdyz to neni pravda :) a jak jste psal vyse, ano jsou monitory urcene na praci, ktere musi mit vynikajici vlastnosti barev, ale na hernim webu nas spise zajima ta plynulost a rychlost obnovovani obrazu, nez herke barvicky a dokonala cerna :) Kdyz ma monitor black equalizer, s radosti jej zapinam, to jde cerna jaksi stranou :)

Horizont událostí
Horizont událostí
Level 27 Level 27
13. 11. 2019 21:09

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Bonny Tak ono je to indvidualni, jak jsem starsi tedy jsem vice i pri hrani citlivejsi na podani barev a cerne, nez na rozdil mezi 60 a 144, ktery neni pro mne tak zjevny. Ostatne Destiny 1 jsem paril na PS4, D2 na PC (jak na 60 tak na 144 monitoru). kdy vnimam rozdil mezi D1 na PS4 oproti PC, ale pokud si poustim D2 na LCD tov. zn. EIZO pri 60 a na LCD tov. zn. iiyama s 144, v kvalite obrazu vede jednoznacne EIZO, kdy s 60 nemam zadny problem. Ovsem i EIZO dela herni monitory s 144 viz link vyse. Pro mne je zaver nasledujici: 1) OLED Alienware 55 s 4K 120Hz (ovsem za 80K, ale i tak o nem zacinam vazne uvazovat) 2) EIZO Foris FS2735 - LCD "27" 1440p 144hz (pro mne pripadna nahrada bodu "3", pokud nekoupim "1") 3) EIZO ktere vlastnim s 1200p 60hz 4) IIYAMA G-MASTERG3266HS s 144ht (pro mne pro kombinaci 1080p a "32" idelani pri kombinaci s PS4PRO)

Bonny

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Vsync zapricini casto ve hrach mouse imput lag. Proto je lepsi vyuzivat freesync/gsync. Osobne nepouzivam ani jednu z dalsich moznosti :D, ale clanek se mi libi :)

Horizont událostí
Horizont událostí
Level 27 Level 27
13. 11. 2019 19:45

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Bonny S tim jsem se nikdy za cca 15let nesetkal - pouzivam vzdy V Synch

Reklama
Reklama