Známe přesné specifikace konzole Nintendo Switch 2
i Zdroj: Nintendo
Novinka Známe přesné specifikace konzole Nintendo Switch 2

Známe přesné specifikace konzole Nintendo Switch 2

Jan Urbančík

Jan Urbančík

16
Platformy Nintendo Switch Switch 2

Zveřejněny údaje o CPU, GPU, RAM i nové jednotce pro dekompresi.

Reklama

Nintendo Switch 2 už je za dveřmi, a přestože specifikacím se japonská společnost věnovala a dozvěděli jsme se o zařízení poměrně dost, vynechala tu možná nejdůležitější část, samotné SoC. Uvedla pouze, že jde o na míru vytvořený čip od Nvidie. My už ale několik let díky únikům víme, že zařízení nejspíš pohání čip T239, a to se nyní konečně oficiálně potvrdilo, podrobné specifikace zveřejnil Richard Leadbetter z Digital Foundry.

Procesor

Jak se spekulovalo, CPU část tvoří 8 jader ARM Cortex A78C (2020) s 64bitovou instrukční sadou ARMv8. Pro hry však bude konzole používat jen 6 jader, zbylá dvě jsou vyhrazena pro systém. Procesor má dále 64KB instrukční L1 Cache, 64KB datovou L1 Cache, 256KB L2 Cache pro každé jádro a společnou 4MB L3 Cache pro všech 8 jader. Frekvence se pak liší podle režimu, v handheldu je paradoxně vyšší, a to 1 100 MHz, zatímco v zadockovaném stavu je to 998 MHz. Zajímavé je, že úplné maximum je mnohem vyšší, 1 700 MHz. Uvidíme, jestli Nintendo takto vysoký takt někdy v budoucnu využije.

Pro srovnání, v předchůdci byla použita čtyři jádra ARM Cortex A57 (2012), z toho jedno bylo rezervováno pro systém. Takty ale byly velice podobné, konkrétně 1 020 MHz pro dock i handheld, procesor ve Switchi 2 tedy bude těžit hlavně z mnohem novější architektury.

GPU

Přesuňme se k GPU, kde je podle očekávání použita architektura Ampere (řada RTX 30, 2020). Čip nabídne 1 536 CUDA jader a velmi odlišné takty podle režimu. V handheldu pouze 561 MHz, v zadockovaném stavu 1 007 MHz a úplné maximum je 1 400 MHz. Co se týče RT výkonu, GPU má nabídnout zhruba 10 GR/s (Gigarays za sekundu) v portable režimu a v zadockovaném dvojnásobek, tedy 20 GR/s.

Připomenu, že původní Switch měl jen 256 CUDA jader architektury Maxwell (řada GTX 900, 2014) a takty byly nižší, konkrétně 768 MHz pro docked režim a 460 MHz pro handheld, přičemž maximum bylo 921 MHz.

RAM

Také u paměti se potvrdily úniky, zařízení nabídne dva 6GB moduly LPDDR5X RAM, tedy dohromady 12 GB, a to na 128bitové sběrnici. Frekvence se i tady liší podle režimu, v handheld režimu je nižší, takže propustnost je pouze 68 GB/s, v zadockovaném stavu je to 102 GB/s. 

Novou informací pak je, že 3 GB z celkové paměti si Nintendo rezervuje pro systém, a to není úplně málo. Na hry tedy zbyde 9 GB, což nakonec nejspíš nebude o moc víc než Xbox Series S, kde byl s OS Microsoft šetrnější, přestože samotné zařízení má 10 GB RAM. 

Pro srovnání, původní Switch měl jen 4 GB LPDDR4 RAM, z toho 800 MB bylo pouze pro systém. Zařízení používalo 64bitovou sběrnici a výsledná propustnost činila 25,6 GB v zadockovaném stavu a 21,3 GB v přenosném režimu. Nová konzole tedy propustnost navyšuje více než trojnásobně v handheldu, a u docku dokonce čtyřnásobně.

Úložiště a FDE

Ani u úložiště není žádné překvapení, konzole nabídne 256 GB typu UFS, přičemž velikost půjde rozšířit až o další 2 TB díky MicroSD Express kartám. 

Není to ale jediný krok, který Nintendo udělalo pro rychlejší načítání, Switch 2 totiž obsahuje na míru vyrobený čip pojmenovaný File Decompression Engine (FDE). Jak už název napovídá, jde o jednotku, jež se stará o dekompresi dat, kterou by jinak musel dělat procesor. Dekomprese pomocí FDE by měla být rychlejší a také méně energeticky náročná.

Displej

O displeji Nintendo informovalo poměrně rozsáhle, takže jen připomenu, že jde o 7,9palcové LCD s rozlišením 1080p a refresh ratem 120 Hz, přičemž je zde podpora HDR10, VRR a dotykového ovládání. 

Poněkud zvláštní je, že variabilní refresh rate podle informací Digital Foundry skutečně bude podporován, alespoň prozatím, pouze na interním displeji, nikoli v docku. Mohlo by to být způsobené tím, že Switch 2 nenabízí plnou HDMI 2.1 konektivitu, a chybí mu tedy podpora HDMI VRR. Stále by to mělo jít vyřešit podporou FreeSyncu (respektive v tomto případě G-Syncu), který například Microsoft přinesl ještě na Xboxu One a následně také Series X/S (Sony u PS5 spoléhá čistě na HDMI VRR), ale minimálně při vydání se nejspíš hráči budou muset obejít bez VRR. K dispozici tedy bude pouze fixní obnovovací frekvence 60 či 120 Hz.

Známe přesné specifikace konzole Nintendo Switch 2
i Zdroj: Digital Foundry

Podpora DLSS

Díky použité architektuře samozřejmě GPU podporuje upscalovací technologii DLSS od Nvidie (nikoli však generování snímků). Leadbetter upřesňuje, že by měly být podporovány režimy Quality, Balanced, Performance, ale také nativní DLAA. Zřejmě ale nebude problém ani dynamické rozlišení, protože ho v kombinaci s DLSS používá Cyberpunk 2077. To je zároveň zatím jediný titul, u něhož s jistotou víme, že technologii využívá.

Game Chat

Na závěr se Digital Foundry věnovalo funkci Game Chat, tedy videokomunikaci, kterou Switch 2 nabídne. Podle informací Leadbettera je důležitou a zároveň velmi náročnou součástí zařízení, a to až do té míry, že Nintendo vývojářům dodává speciální nástroj pro testování výkonu hry při zapnutém Game Chatu. Uvidíme tedy, jaké budou dopady při reálném nasazení.

Závěr

A to je vše, co Digital Foundry přineslo. Pokud byste se o konzoli Nintendo Switch 2 chtěli dozvědět více, v dubnu jsme si ji mohli vyzkoušet na výstavišti v Londýně, odkud máme nejenom sepsané dojmy tady na webu, ale také jsme vše probrali v podcastu. Samotné zařízení dorazí na trh už 5. června.


Reklama
Reklama

Související články

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Reklama
Reklama