Recenze Mythic Quest: Raven's Banquet
Filmy/Seriály Recenze Recenze Mythic Quest: Raven's Banquet

Recenze Mythic Quest: Raven's Banquet

1

Komediální seriál z prostředí fiktivního videoherního studia.

Posledních několik let se v oblasti filmového a televizního průmyslu čím dál více prosazuje nový způsob konzumace, jímž jsou streamovací služby. Na tomto poli již nějaký ten pátek dominuje společnost Netflix, která se před několika roky oficiálně spustila i u nás. Jejich neustálý přísun jak originálních, tak i převzatých filmů od různých celosvětových produkcí, přilákal ohromné množství předplatitelů (během čtvrtého kvartálu minulého roku to bylo podle serveru Statista rovných 167,09 miliónů). Proto se nemůžeme divit tomu, že i ostatní firmy si v tomto odvětví chtějí přihřát svou vlastní „polívčičku“.

• Vyšlo na: Apple TV+
  • Datum premiéry: 7. února 2020
  • Žánr: Komedie/Drama
  • Česká lokalizace: Ano (české titulky)

Kvůli tomu si své vlastní streamovací předplatné zřídil i Amazon, Disney či HBO. Začátkem minulého podzimu se do těchto vod pustila i společnost Apple, kdy odstartovala svou službu Apple TV+. A právě na ní si odbyla premiéru první sezóna seriálu Mythic Quest: Raven’s Banquet, za nímž kromě jiných stál i jeden z tvůrců populárního amerického sitcomu It’s Always Sunny in Philadelphia – Rob McElhenney, a byl produkován Ubisoftem (jeho filmovou a televizní divizí) a společností Lionsgate.

Kdo by zde nechtěl pracovat?

Teď si možná říkáte, proč se o něm píše na herním webu? Inu, odpověď je jednoduchá. Příběh totiž sleduje peripetie smyšleného videoherního studia MQ, které stojí za nejúspěšnějším MMORPG vůbec – Mythic Questem, do něhož právě vydávají nejnovější datadisk nazvaný Raven’s Banquet. Jenomže jak to tak u her bývá, žádné z vydání se neobejde bez doprovodných problémů, tím spíše pokud se jedná o takovou živou věc, jakou je právě masivně multiplayerová hra.

Na poli devíti zhruba půl hodinových epizod se tedy poměrně nekorektně dotkneme hned několika stránek provozu herního studia, s kterými se pravděpodobně musí vypořádávat i reální tvůrci her.

Proto se náš vývojářský tým, složen z megalomanského a egocentrického kreativního ředitele Iana Grimma (Rob McElhenney), frustrované hlavní programátorky Poppy (Charlotte Nicdao), postaršího a kdysi legendárního spisovatele C.W. Longbottoma (F. Murray Abraham), peněz chtivého šéfa finančního oddělení Brada (Danny Pudi) a nejistého šéfa Davida (David Hornsby), musí popasovat s různými nástrahami, mezi něž patří hackeři, média, streameři, a dokonce i nacisti. Na poli devíti zhruba půl hodinových epizod se tedy poměrně nekorektně dotkneme hned několika stránek provozu herního studia, s kterými se pravděpodobně musí vypořádávat i reální tvůrci her. Zároveň je zde s tématem videoher pracováno skutečně s láskou a konečně jsou zde prezentovány jako přirozená součást zábavního průmyslu. Je rozhodně vidět, že na něm spolupracovali lidé z branže, kteří se nebojí si dělat legraci sami ze sebe (kdo by zrovna tohle od Ubisoftu čekal?). Za to rozhodně palec nahoru.

Na jednu stranu odpočinková záležitost, na stranu druhou docela povedené drama

Nicméně nesmíme zapomenout na to, že se pořád jedná o komediální sitcom, takže velké množství situací je přeci jen trochu více přitaženo „za vlasy“ (otázkou samozřejmě je jak moc), aby to nahrávalo humoru. A v něm by se seriál mohl přeci jen více odvázat. Samozřejmě se zde urodí hned několik velmi vtipných a chytrých hlášek, avšak vyloženě se popadat za břicho budete jen výjimečně. Každopádně je velmi sympatické, že se tvůrci vyvarovali veškerým trapnostem, jakým je třeba nevkusný záchodový humor.

Kde ale seriál překvapivě funguje nejvíce, je serióznější dramatická stránka.

Kde ale seriál překvapivě funguje nejvíce, je serióznější dramatická stránka. Díky tomu, že veškeré postavy jsou docela barvitě prokresleny a jejich představitelé parádně vybráni, vám každá z nich během sledování přiroste k srdci (snad kromě asistentky Jo (Jessie Ennis)) a o jejich problémy se skutečně budete zajímat. Ani jedna z nich jednoduše není černobílá (teda opět kromě Jo) a má své vlastní „bolístky“. Tato dramatičnost následně vrcholí vyloženě fenomenální hořkosladkou pátou epizodou, která sice s hlavním dějem téměř nesouvisí (ačkoliv tam malá spojitost je), ovšem po scénáristické stránce se jedná o perfektní sondu toho, jak vás úspěch může opravdu nepříjemně semlít.

Každopádně i přes střídmou stopáž jsem se nemohl ubránit dojmu, že čas od času došlo k výpadkům tempa. To je asi nejvíce poznat u prvních dvou epizod, které působí vyloženě „rozjezdově“, díky čemuž se přeci jen budete párkrát nudit.

Ubisoft kam se podíváš

Pro trénované oko herního fanouška si taktéž seriál připravil mnoho easter-eggů (pokud se takto dá říkat skryté a samozřejmě pochopitelné reklamě na produkty). Samotný fiktivní titul Mythic Quest byl například vyhotoven přímo Ubisoftem, kdy ho jejich tým Red Storm slepil dohromady z různých assetů z her jako For Honor a Heroes of Might and Magic. Připraveno je i překvapení pro české fanoušky, jelikož se do některých intermezz užily záběry z Kingdom Come: Deliverence (ačkoliv jejich přítomnost ve skutečnosti příliš nechápu). Mimo to si v kancelářích této firmy můžeme všimnout několika upravených plakátů či sošek z her od Ubisoftu.

...po nemastných - neslaných ukázkách přeci jen dostali poměrně povedený komediální vhled do strastí a slastí jednoho trochu bláznivého videoherního studia...

Produkční hodnoty jsou následně vidět i na vzhledu seriálu. Z celkové mizanscény je jasně vidět, že se zde příliš nešetřilo, jelikož vše působí tím správným profesionálním dojmem a je ihned vidět, že se rozhodně nejedná o práci fanoušků, nýbrž lidí, kteří svému řemeslu rozumí.

Všeobecně by se tedy dalo říct, že Mythic Quest: Raven’s Banquet příjemně překvapil, jelikož jsme po nemastných - neslaných ukázkách přeci jen dostali poměrně povedený komediální vhled do strastí a slastí jednoho trochu bláznivého videoherního studia, který ve skutečnosti nemusí být příliš daleko od pravdy. U další řady rozhodně nebudu chybět a pokud se trochu více zatlačí na stránku humoru, mohla by se z něj vyklubat nová povedená stálice.

Seriál můžete s českými titulky zhlédnout skrze službu Apple TV+, která je dostupná i u nás v Česku za měsíční poplatek 139 Kč. Pro nové uživatele je připraveno sedmidenní zkušební období.

Recenze Mythic Quest: Raven's Banquet

MQ Studios právě vydávají datadisk do jejich neskutečně úspěšného MMORPG Mythic Quest a s ním přichází i zcela nové problémy, s kterými se tvůrci musí popasovat. Originální seriál z produkce Lionsgate a Ubisoftu si odlehčenou formou bere na paškál proces tvoření a udržování chodu videoher, což z ní dělá velice příjemnou oddechovou jednohubku pro hráče i nehráče. Celkový dojem tak nejvíce kazí občas slabší humor a někdy trochu zbytečně pomalejší tempo.

Sympatické postavy a povedené obsazení
Přístup ke hrám jako takovým
Produkční hodnoty