The Last of Us Part 2 Remastered

The Last of Us Part 2 Remastered

PEGI 18
Naughty Dog
Sony / PlayStation
18. 1. 2024
Survival, Akční, Hororové
Česká
Anglická
Windows PC
PlayStation PlayStation 5
?
Hodnocení Redakce Zing
Hodnocení Redakce Hrej.cz
Hodnocení Čtenáři

PC verze dorazí v březnu 2025.

Reklama
Hodnocení redakce Hrej.cz

The Last of Us Part II Remastered je nejlepší verzí druhého dílu série, která mi mnoho let unikala. Chyba byla napravena a já dostal jedinečný herní zážitek, na nějž jen tak nezapomenu. Díky novému roguelike módu No Return a pořádné porci bonusového obsahu v čele se skvěle implementovaným komentářem samotných tvůrců remaster ocení každý fanoušek díla z područí studia Naughty Dog. Majitelé původní verze navíc vše zmíněné získají za velmi přívětivou cenu. Pokud jste The Last of Us Part II dosud nehráli, nyní je ta správná chvíle.

user-profile-image Repry
Level 52 Level 52
Doporučuje
Windows PC
Dohráno

Po odehrání jedničky jsem se dal hned na druhý díl. Začátek v zasněženém útočišti byl prostě nádherný, první vyjížďka na koni ve sněhu také. Samozřejmě se něco ošklivě zvrtlo. Nejvíc nenáviděná Abby mi naopak přirostla k srdci, byla pro mě hodně sympatickou postavou a hraní za ní mě hodně bavilo. Tolik ke kontroverzi. Při průchodu hrou se ale objevilo pár pasáží, kde jsem se celkem nudil, což se mi u první hry nestalo. Ale hororové části byly naprosto fantastické. A finále skvělé. A nesmím zapomenout i na minihry v podobě hraní na kytaru. Dokázal jsem u toho vydržet a brnkat si pěkných pár minut. Milostné jiskření Ellie bylo vkusně napsané a do hry dobře zakomponované. Líbil se mi upgrade zbraní a dovedností. Nepovažuji sérii za to nejlepší, co jsem kdy hrál, ale do seznamu parádních her se dostala bez problémů. Teď se můžu s klidným svědomím pustit do seriálu.

pěkná grafika

propracované postavy

Abby jsem měl rád a hraní za ní mě bavilo

skvělé finále

část na farmě byla nádherná

upgrade zbraní a dovedností

vynikající hororové části

zasněžené lokace

sbírání mincí a kartiček

vystřižené mise a odemykatelné položky v menu

občas nudné pasáže

4. 8. 2025 18:18
user-profile-image BedStOrm
Level 34 Level 34
Doporučuje
PlayStation PlayStation 5
Dohráno
21. 6. 2025 10:51
user-profile-image Lobo
Level 49 Level 49
Doporučuje
Windows PC
Dohráno

Recenze: The Last of Us Part II – Emocionální jízda s designovými klopýtnutími

The Last of Us Part II už dávno není žádnou novinkou, a tak nemá smysl dlouze rozebírat samotný příběh nebo postavy. Přejdu tedy rovnou k věci.

To, co mě na hře zaujalo nejvíc, je právě její příběh – nápaditý, silný a excelentně odvyprávěný. Postavy v cutscénách působí autenticky, dabing je vynikající, hudba vždy dokonale sedne k danému okamžiku a hra dokáže ždímat emoce jako málokterý jiný titul. Celkově je příběh naprosto parádní a jednoznačně patří k hlavním tahákům celé hry.

Další silnou stránkou je vizuální zpracování a animace pohybu. Přestože má hra už "něco za sebou", stále vypadá velmi dobře. Postavy jsou skvěle rozpohybované, jejich pohyb působí realisticky a zejména při detailních záběrech na obličej vyniknou i ty nejjemnější grimasy – oči postav působí doslova senzačně. Hra navíc výborně pracuje s nasvícením. Pasáže v šeru s baterkou jsou vizuální pastvou pro oči.

Slabinou se však ukazují být kolize – často se stává, že postava sbírá předmět skrz stůl nebo jinou překážku, což působí nedotaženě. Podobně narušuje atmosféru i přílišné skriptování nepřátel. Často se stane, že místnost nejprve "prozkoumáte" pomocí poslechu a nevidíte nikoho, ale jakmile vstoupíte dovnitř, spustí se trigger a ze spawn pointů se vynoří nepřátelé. To kazí dojem z průzkumu a ubírá na uvěřitelnosti světa.

Co mě ale na hře iritovalo nejvíce, byl design některých úrovní. Hra vás motivuje k prozkoumávání – a to je super. Materiály na vylepšování zbraní a schopností se často nacházejí mimo hlavní trasu, což odměňuje hráče, kteří se nespokojí s rychlým postupem. Problém ale nastává ve chvíli, kdy projdete určitou částí mapy – a za vámi se zavřou dveře, aniž by vás hra varovala. Může se tak stát, že minete celou místnost plnou lootu, aniž byste o tom věděli. A když si to uvědomíte, už je pozdě. Save už je za zablokovanými dveřmi, takže se musíte vrátit do celé předchozí části kapitoly. To je naprosto zbytečné designové rozhodnutí, které mi pokaždé zkazilo radost z objevování.

Velmi rozporuplné pocity ve mně vyvolalo i hraní za postavu Abby. Nemám nic proti ní samotné – její vzhled ani motivace mi nevadily a nápad ukázat „druhou stranu“ konfliktu považuji za výborný. Ale délka její části byla neúměrná. Po dvou hodinách mě to přestalo bavit a táhlo se to jako žvýkačka. Chápu autorský záměr, ale celé to mohlo být mnohem kratší a údernější.

Závěrem lze říct, že The Last of Us Part II rozhodně není bezchybnou hrou. Z hlediska herního designu má své mouchy, které mohou výrazně zkazit zážitek z průchodu. Nicméně jako vyprávění těžkých, bolestivých témat a emocí funguje naprosto fantasticky. Je to hra, která vás zanechá přemýšlet – a to se počítá.

Silný a emocionální příběh

Zajímavé a uvěřitelné postavy

Animace pohybu

Detaily v cutscénách

Scénář a namluvení postav

Design přechodů úrovní

Striktně skriptované střety

Mimo stěžejní momenty zcela nevýrazná hudba

Přehnaná délka hraní za Abby

19. 5. 2025 20:16
user-profile-image Fridex
Level 37 Level 37
Doporučuje
Windows PC
Hraju
20. 4. 2025 21:00
Reklama
Reklama