Konference Steam Dev Days trousí první ovoce
Novinka Konference Steam Dev Days trousí první ovoce

Konference Steam Dev Days trousí první ovoce

Martin Cvrček

Martin Cvrček

16

Díky právě probíhající konferenci Steam Dev Days jsme se dozvěděli několik zajímavých informací o Steamu samotném i o Steam Machines. <strong>Aktualizováno o další informace</strong>

Reklama

Dnes a zítra probíhá v Seattlu konference Steam Dev Days, na níž Valve společně s pozvanými vývojáři řeší vše kolem Steamu a Steam Machines, virtuální reality nebo vývoje na Linux. Pozvaní vývojáři přitom řadu sdělených informací vytrubují světu prostřednictvím Twitteru, a tak máme k dispozici řadu zajímavých informací. Pojďme se podívat na ty nejdůležitější:

• Steam Machine od AlienWare vyjde letos v září, přičemž AlienWare prohlásilo, že ohledně přístupu k jejich přístroji nejsou jako Microsoft nebo Sony.

Anna Sweet z Valve prohlásila, že Valve vydá jejich Steam Machine jen pokud third-party přístroje od čtrnácti partnerů nepokryjí požadavky zákazníků. Jinak řečeno, prototyp zatím zůstane prototypem. Valve nicméně plánuje poskytnout hráčům jakési nástroje, které by měly pomoci při výběru vhodného Steam Machine.

Znovu došlo k potvrzení, že Steam Machines nebudou mít žádné exkluzivní tituly.

• Valve zjevně hodlá odpískat službu Steam Greenlight. "Naším cílem je, aby šel Greenlight pryč. Ne proto, že by nebyl užitečný, ale proto, že se vyvíjíme," řekl Gabe Newell. Otázka však zní, co tím vývojem myslí. Na Greenlight se každopádně často snáší vlny stížností v čele s faktem, že se často ukazuje jako neefektivní.

Ještě před vydáním finální verze SteamOS chce Valve zahrnout i možnost poslechu hudby, sledování televize a používání softwaru. Datum vydání hotového SteamOS však ještě neznáme.

V rámci Steam ovladače bude k dispozici speciální rozhraní, pomocí kterého si bude moci každý nastavit vlastní rozložení tlačítek pro každou hru

Plánovaná funkce Steamu In-Home Streaming poběží nejlépe na Linuxu/SteamOS, ale samozřejmě bude podporovat i Windows.

Steam dosáhl počtu 75 milionů aktivních uživatelů.

Aktualizace

Steam ovladač má k dispozici i API rozhraní umožňující vývojářům integraci ovladače do jejich her

Prototyp ovladače se změnil. Takhle vypadá aktuální design:

Valve prostřednictvím tiskové zprávy potvrdilo, že Steam skutečně dosáhl počtu 75 milionů aktivních uživatelů. Obří nárůst uživatelů nastal hlavně v Rusku a Brazílii, přičemž fakt, že loni v říjnu měl Steam "jen" 65 milionů dokazuje, že vším notně zahýbal podzimní a vánoční Steam výprodej. Ačkoliv nejsme jako Vladimír Železný, přesto vás poukážeme na zajímavý koláč statistik.

Mike Morasky, skladatel Valve, potvrdil, že se Kelly Bailey, autor hudby pro všechny díly Half-Life, skutečně vrátil do Valve. Můžete třikrát hádat, kvůli čemu asi.

Soudě dle nadšených ohlasů vývojářů prezentovalo Valve působivé demo virtuální reality. Podle všeho také byl v souvislosti s VR hodně diskutovaný Source 2 engine.

Aby těch spekulací nebylo málo, Valve uspořádalo i nějaké tajné setkání. Garry Newman, autor Garry's Modu a Rust, následně na svém Twitteru napsal "Valve just blew my mind". Co asi mohlo Valve za zavřenými dveřmi ukazovat?

Doug Lombardi potvrdil, že přednášky na Steam Dev Days jsou nahrávané a v následujících týdnech budou jejich záznamy k dispozici pro veřejnost. Počítáme ale, že se to nevztahuje na ono tajné setkání.

Spíš ze zajímavosti stojí za zmínku, že Gabe Newell sponzoruje The Heart of Racing, organizaci sbírající peníze pro dětskou nemocnici v Seattlu. Gabe k tomu mimo jiné poznamenal: "Když se mě zeptali, jaké číslo chci na auto, řekl jsem si o '3' a oni řekli 'ne'. Ironie."

    Reklama
    Reklama

    Komentáře

    Nejsi přihlášený(á)

    Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

    Rychlé přihlášení přes:

    Google Seznam Discord Discord
    Reklama
    Reklama