Polámaná šroubovice hvězdného Oculonu
Mass Effect Novinka Polámaná šroubovice hvězdného Oculonu

Polámaná šroubovice hvězdného Oculonu

Marek Tvrdý

Marek Tvrdý

6

<strong>Z historie Mass Effect</strong>: nepoužité návrhy na jméno hry, původní koncepty, ztracená planeta a další zajímavosti.

Reklama

Casey Hudson, hlavní designér série Mass Effect, před pár hodinami na svém Twitteru prozradil, že nalezl starý mail s původními návrhy na název hry, ještě než Greg Zeschuk, jeden ze zakladatelů BioWare, přišel se samotným názvem „Mass Effect“. Ten pak Casey pak použil, protože „mu nebyl odporný“ (doslova k němu necítil nenávist).

Fractured Helix, Star Citadel a Oculon. Všechny původní názvy se očividně týkaly hlavní stanice, která nakonec získala jméno Citadela. Níže se můžete podívat na koncept Oculonu, který pro BioWare navrhnul Per Abrahamsen.

Překladatelský tým RPGčeštiny již nějakou dobu pracuje na opravách lokalizace trilogie Mass Effect. A náš programátor při tom narazil v souborech ME1 na zajímavé hodnoty: DLC_Caleston, DLC_Mars a DLC_UNC.

Velice zajímavé jsou zmínky o Marsu a planetě Caleston, která možná některým z vás není zcela neznámá. Původně totiž na této planetě mělo proběhnout první setkání s Liarou, což mělo vyústit v mnoho misí. Avšak z důvodů nedostatku času bylo mnoho z rozpracovaných částí planety zrušeno a část byla následně přerecyklovaná na Therum.

Velice staré E3 demo dokonce zmiňovalo misi "zachraňte horníky", avšak tyto mise nebyly nikdy nasktriptovány. Daná konverzace byla do dema dodána pouze za účelem předvedení konverzačního systému. Caleston je taktéž zmiňován v traileru "Distress Call".

Původní plány umístily na Caleston lidskou těžební stanici, která sloužila jako centrum, podobně jako Feros či Noveria. Mnoho architektonických prvků a modelů bylo následně recyklováno do DLC Bring Down the Sky (Strhněte oblohu), který má ve hře kódové označení DLC_UNC.

Do prvního dílu nám nedožili ani nathakové, mrchožrouti, kteří jsou několikrát zmíněni, ale nikdy se neukáží. Pravděpodobně žijí na Noverii. Konkrétně Lorik Qui'in se Shepardovi zmíní, že vně Port Hanshan není nic než sníh a nathakové. Taktéž zcestovalý Wrex zná nathaky, neboť o jednom mrtvém salarianovi prohlásí, že není třeba ho pohřbívat, protože ho sežerou nathakové. Nathakové měli vypadat podobně jako varreni a měli s nimi sdílet animace.

Další věcí, která padla pod stůl, aby se vynořila do ME3, je multiplayer - jeho první koncept můžeme vidět v single-player DLC Pinnacle Station.

Ale to není vše. Mnohými hodně kritizovaná bisexualita hlavních postav v Mass Effect 3 byla původně plánovaná a dokonce i částečně udělaná již v prvním díle, ale ve finální hře není. Zajímavostí budiž, že na rozdíl od Kaidana je Ashley i ve trojce striktně hetero, ač v ME1 byla původně "obousměrná".

Další informace naleznete na české fanstránce Mass Effect Citadela. Zájemci o spolupráci na opravě lokalizace trilogie Mass Effect nechť píší na mail da2preklad(zavinac)centrum.cz

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam Discord Discord
Reklama
Reklama