Divinity: Original Sin 2 – dojmy z ostrovního dobrodružství
Preview Divinity: Original Sin 2 Článek Divinity: Original Sin 2 – dojmy z ostrovního dobrodružství

Divinity: Original Sin 2 – dojmy z ostrovního dobrodružství

Ondřej Zeman

Ondřej Zeman

15

Zahráli jsme si pokračování povedeného RPG titulu Divinity Original Sin v předběžném přístupu.

Reklama

Nezávislé belgické studio Larian před dvěma lety jasně určilo směr, kterým by se měla současná RPG ubírat. Jejich osobitý projekt Divinity: Original Sin oslovil svou hratelností a dialogy nejednoho hráče. Dnes tu pro vás máme jeho nástupce, který nedávno vstoupil do fáze předběžného přístupu.

Na většinu současných her nemá předběžný přístup zrovna nejlepší vliv. Nezávislí autoři mají díky němu zbytečně moc prostoru, který nejsou schopni efektivně využít. Občas ale mezi trny nalezneme i vykvetlou růži. Dnešním diamantem je Swen Vincke, který stojí za úspěšným RPG Divinity: Original Sin, jenž byl v rámci Early Accessu maximálně vyladěn. Nyní se k nám autor zmíněného klenotu vrací s novým podobně laděným projektem. Nedávno odstartoval svou cestu stejným způsobem jako jeho vydařený předchůdce. V našich dojmech vám nastíníme technický stav, nabízený obsah a celkovou kvalitu nabízeného díla. Co myslíte, dokáže nás Divinity: Original Sin 2 již v této fázi vývoje zaujmout podobně jako jeho kultovní jmenovec?

Nevydařený převoz

Cestování lodí bylo odjakživa velmi nebezpečným způsobem dopravy. Své by vám o tom mohli vyprávět přeživší pasažéři z nedávno potopené vězeňské kocábky, která mířila s novými chovanci k zchátralé ostrovní pevnosti Fort Joy. Na smůlu většiny osazenstva k ní nikdy nedoplula. Katastrofické potopení plavidla přežilo jen pár vyvolených. Shodou okolností je vámi zvolený protagonista jedním z této hrstky.

Před samotným startem hry si musíte vybrat jednoho ze čtyř jasně nadefinovaných hrdinů. Předem nastavení protagonisté mají již od startu určenou svou rasu, chování a minulost. Pokud by vám žádný z reků nesedl, můžete si vytvořit postavu dle svého gusta. Při tvorbě vlastního charakteru dostanete na výběr jednu ze čtyř prozatím dostupných ras. K dispozici budete mít lidi, trpaslíky, elfy a ještěry. Každý druh má svou paletu benefitů.

„Velké procento vyvolaných konfliktů lze vyřešit za pomoci stříbrného jazyka, který vám pomůže možná víc než silná kouzla či ostré zbraně. Kvalita dialogů je tu na hodně vysoké úrovni. Rozhovory mají konečně smysl a určitou hloubku.”

Navolením druhu definice vašeho hrdiny nekončí, vedle rasy mu musíte totiž ještě nastavit povolání, které bude minimálně v prvních fázích hry zastávat. Zvolit si můžete zloděje, inkvizitora, válečníka, bojového mága, zálesáka, čarodějnici, rytíře, kouzelníka, klerika a vraha. Každá třída v sobě kombinuje řadu různých schopností, které následně efektivně užívá v boji.

Po stránce příběhu se první akt Divinity: Original Sin 2 skutečně povedl. Elementární dějová linie je temná a hlavně poutavá. Vedlejší úkoly jsou taktéž na velmi vysoké úrovni, v jejich rámci zažijete nejedno zajímavě vystavěné dobrodružství. Za sebe mohu říct, že jsem si úvodní kapitolu Divinity: Original Sin 2 nadmíru užil.

Defenzivní inovace

Současná paleta dovedností není prozatím nikterak pestrá, prakticky tu máme k dispozici hlavně kouzla a schopnosti z minulého dílu. Zajímavou novinkou je aspekt velkých kouzel, která k užití vyžadují jak akční body, tak i sílu, kterou je možné získat z mrtvých těl a nádržek moci. Silná zaříkadla vám spotřebovanou energii dokáží plně vynahradit svou efektivitou, která vás dokáže nejednou příjemně překvapit.

Vedle aspektu efektivnějších kouzel tu máme také prvek zbrojí, které dokáží redukovat jak magické tak i kontaktní zranění. Každé brnění nyní dodává svému nositeli určitou míru štítu, který následně blokuje jedno ze dvou již zmíněných poškození. Proti zbrojnošům v těžké plátové zbroji je tím pádem dobré užívat primárně kouzla, zbraně proti nim totiž nebudou dostatečně efektivní. Aspekt stabilního samoobnovovacího štítu považuji za výraznou inovaci, díky které se úroveň soubojů posouvá značně kupředu.

Náhoda je blbec

Souboje se v Divinity: Original Sin 2 nesou v podobném duchu jako u jeho předchůdce. Při střetech budete užívat hlavně své schopnosti a okolní prostředí, které vám vždy nabídne řadu zajímavých příležitostí. Ke zdolání protivníka je možné užít tekoucí vodu, krvácející rány, nebo rozlitý olej. Každá tekutina je schopná při užití určitého kouzla či komponentu ovlivnit misky soubojových vah jiným způsobem. Špatně zvolené kouzlo či chybný výstřel je mohou dokonce obrátit proti vašim vlastním válečníkům. Menší chybka v úsudku či velká dávka smůly pro vás mohou být nejednou doslova smrtící. Náhoda je prostě blbec.

„Swen Vincke nám znovu ukazuje, že tvorba klasických RPG má stále smysl. Jeho nový projekt už teď disponuje dobře vystavěným příběhem, kvalitními dialogy, odladěným soubojovým systémem a řadou povedených inovací.”

Velké procento vyvolaných konfliktů lze vyřešit za pomoci stříbrného jazyka, který vám pomůže možná víc než silná kouzla či ostré zbraně. Kvalita dialogů je tu na hodně vysoké úrovni. Rozhovory mají konečně smysl a určitou hloubku. Mimoto do nich nyní mohou v plné míře zasáhnout všichni členové vaší družiny, díky přítomnosti specifických schopností, jež určitým způsobem definují jejich osobnost. Diskutující mohou do debaty zahrnout svou rasu, přesvědčení, tužby či společenský status. Hodně se mi kupříkladu v současnosti líbí dialogové možnosti padouchů, kteří se neštítí ničeho.

Perfektní start

Technický stav bývá asi nejvýraznějším nešvarem nezávislých děl. Tvůrcům Divinity: Original Sin 2 se naštěstí tomuto nedostatku podařilo plně vyhnout. Hra jede i na nejvyšších nastaveních bez pádů či propadů frekvence snímků za sekundu. Audiovizuální stránka celku je více než obstojná. Vytknout se tomuto dílu ve směru grafiky a optimalizace nedá prakticky nic.

Swen Vincke nám znovu ukazuje, že tvorba klasických RPG má stále smysl. Jeho nový projekt už teď disponuje dobře vystavěným příběhem, kvalitními dialogy, odladěným soubojovým systémem a řadou povedených inovací. Přestože je hra v současnosti ve fázi Early Accessu, nebojím se jí doporučit všem fanouškům klasických RPG.

Redakce Zing.cz hraje na notebooku ASUS GL552.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam Discord Discord
Reklama
Reklama