Dojmy z hraní vlakové roguelike hry Fogpiercer
Preview Článek Dojmy z hraní vlakové roguelike hry Fogpiercer

Dojmy z hraní vlakové roguelike hry Fogpiercer

Jan Urbančík

Jan Urbančík

Platformy Windows PC

Česko-slovenské Into the Breach s vlakem a kartičkami.

Reklama

Kvůli nabitému programu přednášek jsem na Game Accessu neměl moc času na vyzkoušení indie her, které zde byly prezentovány. Letos jich navíc bylo obrovské množství, ale jednu z nich jsem si nakonec přece jen vyzkoušel – vlakový roguelike Fogpiercer, který je postaven na mechanikách slavného Into the Breach od tvůrců FTL: Faster Than Light.

Unikátní titul vzniká v tříčlenném česko-slovenském týmu Mad Cookies Studio. Loni v srpnu vydal sci-fi akci Cardbob, nyní už však přibližně 8 měsíců pracuje právě na Fogpierceru. Srovnání s Into the Breach není žádná náhoda, i game designer Kryštof Klestil tento titul označil jako velkou inspiraci. Naším úkolem zde ale není chránit lidi před mimozemskou invazí pomocí mechů. Místo toho se staráte o vlak projíždějící zasněženou krajinou.

Z dema, které jsem si na Game Accessu vyzkoušel, působí hra jako téměř čistý roguelike, nikoli roguelite. Každý run začínáte při výběru vagónů a následně se vydáváte na cestu. Ta se, podobně jako v již zmíněném FTL, sestává z propletené mapy, kde se musíte rozhodovat, jakou cestu zvolíte. Někdy tak na vás čeká souboj, jindy třeba odpočinek ve stanici, kde si můžete vagony vylepšit.

Dojmy z hraní vlakové roguelike hry Fogpiercer

Právě vagony hrají klíčovou roli, protože vám dávají kartičky. Deckbuilding je tak mimořádně důležitý a určuje, jaké možnosti budete mít v samotných soubojích. Ty jsou tahové a odehrávají se na poměrně malém gridu. Kromě karet, které mohou být útočné, obranné a podobně, pak můžete hýbat se svým vlakem. Právě jeho pozice určuje, kam dostřelíte či zda vás nepřítel zasáhne. Pro úspěch je to tak velmi klíčové.

Taktické možnosti jsou poměrně velké, jakmile si během runu odemknete další možnosti. Od základního útoku se tak například můžete dostat k lepší kartě, která kromě poškození pohne nepřátelským vozidlem. Podobně jako Into the Breach je velice výhodné snažit se nepřátele přesunout tak, aby místo vás zranili sami sebe.

Občas vám nicméně nezbude nic jiného, než je prostě rozrazit lokomotivou. A přestože vás to stojí život, zabráníte tím dalšímu poškození a takový útok je velice silný. S vlakem jsou pak spojené i další zajímavé mechaniky, jako například fakt, že pokud bude jeden z vagónů kompletně zničen, všechny za ním se odpojí, čímž přijdete o cenné karty.

Přestože jsem měl čas jenom na průchod jednou lokací, která je zakončena poměrně náročným finálním soubojem, hra mě velice rychle chytla. Into the Breach patří mezi jedny z mých nejoblíbenějších roguelike her a Fogpiercer si z něj bere dost na to, aby dokázal nabídnout podobný, velice uspokojivý zážitek (pokud se vám tedy zrovna daří), ale také dostatek nového, abyste si nepřipadali, že hrajete znova tu stejnou hru.

Vzhledem k tomu, jak krátce zatím titul vzniká, jsem byl docela překvapený, jaké možnosti už Fogpiercer nabízí. Mimo PC už navíc podle Klestila běží i na Steam Decku, na který je takový styl hry jako dělaný. Zajímavé mimochodem je, že vzniká na open-source enginu Godot, který mezi vývojáři neustále nabírá na popularitě, zvlášť po loňských kontroverzích okolo Unity.

Vývoj každopádně ještě nějakou dobu potrvá, podle Klestila asi rok. Do té doby by mělo, pravděpodobně v rámci Steam Next Festu, vyjít také veřejné demo. Zároveň s tím tvůrci shánějí vydavatele, přičemž už s několika společnostmi navázali kontakt.

Titul zatím ještě nemá stránku na Steamu, updaty ohledně vývoje ale můžete sledovat na Twitteru.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam Discord Discord
Reklama
Reklama