WWE 2K18 Recenze WWE 2K18 – showmani v ringu

WWE 2K18 – showmani v ringu

Milan Votava

Milan Votava

5

Wrestleři od 2K jsou zpět a i letos mají v plánu předvést pořádnou zápasnickou show. Povedlo se, anebo tady někdo dostal jen pořádně na budku?

Recenzovaná verze: PlayStation 4

Wrestling a 2K to už je zcela ustálené spojení a vzhledem k tomu, že momentálně neexistuje v herním odvětví žádná konkurence, je dosti pravděpodobné, že tuto dvojici jen tak něco nerozdělí. Wrestling se v poslední době dostává i do podvědomí českých hráčů, a ačkoliv v USA momentálně bojují s klesající sledovaností, u nás jsou souboje wrestlerů rok od roku známější. A stále oblíbenější je i série WWE 2K, jež si za několik let své existence dokázala získat nejednoho hráče i v naší domovině.

Vytvoř si svoji mlátičku

Nebudeme chodit kolem horké kaše a vrhneme se po hlavě rovnou do ringu. WWE 2K18 ve zkratce obsahuje dva hlavní herní režimy – MyPlayer a WWE Universe. Jak již samotný název napovídá, v režimu MyPlayer vše odstartujete vytvořením vlastního zápasníka. Nebojte se popustit uzdu fantazii a vytvořte si opravdu osobitou mlátičku. Možností je celá řada, avšak velké množství obsahu se vám zpřístupní až později. Nicméně editor je i letos opravdu obsáhlý a kromě vzhledu a oblečení je opět možné vyhrát si i s nástupy na scénu, pozměnit jednotlivé chvaty a údery a vytvořit si tak opravdu osobitého wrestlera. Nezapomeňte také na své osobité tričko, které poté budete prodávat svým fanouškům a získávat tak herní měnu.

„Ať už se v kariéře vydáte jakoukoliv cestou, hra si vás celou dobu povede za ručičku jako malé děcko.“

Váš herní avatar je samozřejmě i hlavní postavou režimu MyCareer. Bohužel nečekejte kdovíjaký příběh, jedná se o cestu ze show NXT, přes SmackDown a Raw až na samotný vrchol sezóny – WrestleManii. Během cesty na vrchol narazíte na celou řadu překážek a ne vždy se to hlavní odehrává v ringu, dost často se budete potýkat i s nepochopením od hlavních šéfů organizace a občas vám čáru přes rozpočet provede wrestler, od kterého byste to snad ani nečekali. Existují dvě hlavní linky, kudy se váš zápasník vydá, buďto se stanete miláčkem publika anebo se spokojíte s označením „vlezdoprdelky“ organizace WWE. Avšak ať už se vydáte jakoukoliv cestou, hra si vás celou dobu povede za ručičku jako malé děcko. Jednoduše pokud dostanete za úkol vyhrát, tak nic jiného, než vítězství neexistuje a o přemýšlení nad tím, co by kdyby, si můžete rovnou nechat zdát.

Líná huba, holé neštěstí

Stejně jako loni, i letos nechybí ani slovní přestřelky před zápasem, kdy je zapotřebí udržet kontinuitu a neplácat páté přes deváté. Stejně tak na vás čeká i mnoho rozhovorů v útrobách stadionu, kde budete klábosit nejenom s ostatními wrestlery, ale i s někým z vedení soutěže. Je třeba autory hry ocenit, že kromě wrestlerů, kterých je letos ve hře přes neuvěřitelné dvě stovky, se rozhodli přidat do režimu kariéry i jiné známé tváře z prostředí wrestlingu. Během hraní kariéry tak narazíte i na samotného Vince McMahona a rozhovory s vámi nebudete dělat nikdo jiný než půvabná moderátorka Renee Young, podobně jako je tomu ve skutečnosti. Bohužel celkový dojem z jednotlivých cut-scén a rozhovorů kazí absence dabingu.

Při cestě na WrestleManii na hráče čeká i celá řada speciálních zápasů. Jedním z těch nejoblíbenější je pro mne zápas Money Bank, kdy se za pomocí žebříku musíte dostat ke stropu arény a ukořistit kufřík s penězi. Snad ani nemusím zdůrazňovat, jak multifunkční může takový žebřík v ringu být a věřte, že k malování jej zápasníci rozhodně nevyužijí, leda by bylo zapotřebí vymalovat střed ringu na červenou. Jakkoliv jsou souboje ve více zápasnících zajímavé, letos je možné absolvovat zápas až v osmi wrestlerech najednou, více než jindy při těchto zápasech vyniknou chyby a problémy hry. A teď nemám na mysli pouze bugy a glitche, jde mi především o problémy s přepínáním hráčů, na které je zápasník zaměřen. Stačilo by kdyby se vždy cíl přepnul na zápasníka, který je nejblíže. Stejně tak nerozumím tomu, proč ještě není možné nějakým způsobem manipulovat s kamerou, jelikož situace není vždy tak úplně přehledná.

V ringu, šatně nebo na parkovišti

Vedle zápasů v ringu se to občas pořádně zvrtne a dojde i k vyřizování účtů v útrobách stadionu. I zde je celá řada možností, jak s nepřítelem zatočit. Po ruce jsou židle, odpadkové koše či hasící přístroje. V podzemním parkovišti zase můžete využít zaparkované automobily, vysokozdvižný vozík anebo jednoduše shodíte souputníka z návěsu kamiónu. Avšak ani v ringu se rozhodně nenudíte, do letošního ročníku byla přidána celá plejáda nových chvatů a pohybů. Díky nim máte více možností, jak vyhecovat publikum.

„Vedle zápasů v ringu se to občas pořádně zvrtne a dojde i k vyřizování účtů v útrobách stadionu.“

Vedle kariéry je možné se svým zápasníkem absolvovat i režim Road to Glory. Jedná se o zápasení online, kde se střetnete s ostatními hráči z celého světa. Za vítězství získáváte herní měnu a tu můžete následně utratit nejen za zvelebování vaší postavy, ale i za nakupování nových předmětů. Pokud vás okamžitě napadá slovo mikrotransakce, není potřeba se obávat. Podobný nesmysl, jaký 2K předvedli u letošního dílu NBA, se u WWE nekoná. Najdete zde ovšem systém lootování, jelikož za herní měnu je možné nakupovat i speciální truhly, ve kterých lze nalézt nejenom vylepšení postavy, ale i odemknout nové předměty ve hře. Největším problémem online hraní však zůstává nesmyslně dlouhá čekací doba při hledání oponenta, občas mi hra dokonce nenašla vůbec nikoho.

Udělej si sám...

Pakliže vás hraní kariéry a opečovávaní vašeho avatara omrzí, můžete se vrhnout na herní režim WWE Universe, kde dostane na starost chod celého kolosu jménem WWE. Osudy jednotlivých zápasníků, jejich atributy a vztahy mezi zápasníky, to vše máte ve svých rukou. Plánujete zápasy a speciální večery, přičemž nejenom, že můžete v editoru vytvářet vlastní události, ale můžete si do hry stáhnout i výtvory od herní komunity, a to samé platí i o zápasnících. Veškeré zápasy poté můžete hrát a přímo je tak ovlivnit anebo je nasimulovat. Třešinkou na dortu je poté fakt, že jednotlivé statistiky se promítnou i do další sezóny.

Hratelnost vychází ze zažitého standardu a všichni hráči WWE se budou již při prvním zápase cítit jako doma. Jak už jsem zmínil, do hry přibyly nové pohyby a chvaty, přičemž ovládání je opět ve znamení kombinací tlačítek a krátkých quick time eventů. Důležité je hlídat si staminu, mít dostatečně rychlé reflexy a včas předvídat. Pamatujte však, že při zápasech wrestlingu je hlavní show, takže dostat soupeře na lopatky v rekordním čase, to není to po čem zástupy fanoušků prahnou.

Hezčí a uhlazenější

Letošní díl WWE 2K se prezentuje působivějším grafickým kabátkem, čehož si všimnete především u světelných, kouřových a speciálních efektů. Vylepšení se dočkali i samotní zápasníci a podobně jako u jiných sportovních titulů, i zde jsou hlavní hvězdy zcela rozpoznatelné již ze samotných pohybů. Avšak stále je na čem pracovat a například vlasy by si rozhodně zasloužily lepší zpracování. WWE 2K18 se navíc nevyvarovala ani ostatních problémů, jež sérii sužují již dlouho, jako jsou bugy a výpadky umělé inteligence, dost často tak vznikají dosti groteskní situace. Naopak vylepšení se dočkal přepracovaný komentář zápasů a povedený je také soundtrack.

Jak jsem psal na samotném začátku recenze, WWE a 2K, to je osvědčená dvojka, problémem je, že se nemají v ringu s kým utkat. Lepší wrestling jednoduše neexistuje, a tak bude i letošní WWE 2K18 pro fanoušky této show jediná možná volba. Bohužel většina problémů ve hře zůstala a novinek letos také mnoho nepřibylo. Nově může zápasit až osm wrestlerů najednou, přibyly nové údery a komba, došlo k vylepšení grafického zpracování a přepracování komentátorů, přidejte si ještě nemastný a neslaný příběh v režimu kariéry a výsledkem je WWE 2K 18. Alespoň že těch mikrotransakcí nás tentokrát studio 2K ušetřilo.

WWE 2K18 koupíte v našich obchodech Xzone.cz a GameExpres.sk.

WWE 2K18

WWE 2K18 opět přináší velmi slušnou hru z prostředí wrestlingu, která jednoduše nemá konkurenci. Pokud tak fandíte této nevšední podíváte a nevlastníte předchozí ročník, neprohloupíte.