Rozhovor s hlavním scénáristou Total War: Warhammeru 2
Speciály Článek Rozhovor s hlavním scénáristou Total War: Warhammeru 2

Rozhovor s hlavním scénáristou Total War: Warhammeru 2

Filip Němec

Filip Němec

5

O novinkách ve druhém díle, příběhu a tajných zbraní při vývoji.

Reklama

V rámci testování nadcházejícího Total War: Warhammer 2 se nám podařilo ukořistit přímo hlavního scénáristu hry, kterým je Andy Gole. Narozdíl od jiných rozhovorů jsem v tomto případě nemusel z Andyho nic páčit. Jeho láska nejenom ke hře, ale i ke světu Warhammeru je z něj okamžitě cítit, což poznáte nejen z rozsahu jeho odpovědí.

Jak moc, respektive v čem, bude druhý díl jiný oproti tomu přechozímu?

Rozdílů je opravdu hodně, tou největší novinkou je podle mě Vortex kampaň, která je obřím příběhovým dobrodružstvím. S tím souvisí i změny ve vyprávění příběhu a v nových mechanikách zvratů právě v rámci příběhu. Nejde totiž už jen o to mít největší armádu, ale o samotné ovládnutí Velkého víru (v originále Vortex). K tomu bude třeba provádět rituály a na to bude muset hráč vlastnit speciální měnu, čímž chceme zajistit, že nepůjde jen o klasickou jízdu kupředu, kdy jen tvoříte armádu a drancujete vše kolem. Můžete mít klidně obrovskou armádu, které se nikdo nevyrovná, ale pokud budete ignorovat aktuální dění kolem Velkého víru a nebudete se věnovat rituálům, můžete velmi rychle prohrát.

Díky tomuto systému půjde o zcela nový herní zážitek. Nemůže se už totiž stát, že si kupříkladu v rámci začátku kampaně vytvoříte velkou armádu, které lze jen stěží konkurovat, a zbytek hry pak připomíná spíše grindování. V případě Warhammeru 2 bude po celou dobu kampaně panovat větší či menší napětí, a to díky novým mechanikám. To nám přináší také nové možnosti ve vyprávění příběhu, vše dohromady pak vytváří zcela nový přístup, jak samotnou kampaň hrát. Prozatím máme u testerů naprosto skvělé výsledky. Vlastně s tím máme i problémy, testeři už se vůbec nechtějí vracet k hraní prvního Warhammeru (smích).

Zmínil jste několikrát příběh. Jak moc bude ve dvojce důležitý?

Hodně důležitý. Skvělým příkladem toho, jak jsme se na příběh zaměřili, jsou nové filmečky. Máme ve hře obrovské množství filmečků složených z pohybujících se obrazů (parallax scrolling animation). Každá rasa má zcela jiný příběh a my ho chceme vyprávět tímto novým způsobem. Pokud jste fanoušci Skavenů, ve hře je celkem 25 minut těchto filmečků a jsou dokonce tak oblíbené, že jsme pro ně udělali v menu zvláštní sekci, protože se na ně hráči chtějí dívat opakovaně.

Myslím, že filmové sekvence jsou v real-time strategiích hodně důležité, a přitom bývají často opomíjeny.

Určitě, pomáhají vyprávět příběh. Hry jsou vizuální médium a my musíme také vyprávět příběh prostřednictvím těchto vizuálních médií.

Mohlo by vás zajímat: Představení Skavenů

Staré a nové národy se potkají na jedné velké mapě. Jak jste se poprali s vybalancováním jednotlivých ras?

To je velmi dobrá otázka. Bylo to velká výzva. Máme ve studiu takovou zvláštní sekci. Jsme jedno z největších vývojářských studií v Evropě, rozhodně největší v Británii a máme opravdu hodně počítačů. Když jdou všichni večer domů, počítače se nevypínají, samy pokračují v testování hry. Hrají hru ve zrychleném režimu, zahrají celou kampaň za 10 minut. Ráno pak máme k dispozici obrovské množství dat, které se analyzuje a na základě toho se provádí drobné úpravy, a to se děje každou noc. Je to taková naše tajná zbraň. I když teď už tak moc tajná asi není (smích).

Samozřejmě máme i mnoho testerů, ale hlavní je, že tuto mapu nevypustíme hned s vydáním hry. Počkáme tak čtyři, pět týdnů, dokud si nebudeme jisti, že je vše vybalancováno. I tak ale nemůžeme zaručit, že bude vše zcela vyrovnané, i po vydání budeme vydávat opravné balíčky, dokud vše nebude opravdu tak, jak si představujeme.

V těchto dnech se hodně mluví o Skavenech, které jste představili poměrně nedávno. Proč jste je skrývali tak dlouho?

Měli jsme určitý plán, jak budeme jednotlivé rasy představovat. Celé to diplomatické mlčení a pak jejich představení bylo bláznivé, nikdo už skoro nevěřil, že existují.

Proti Skavenům stojí v hlavní kampani další tři rasy. Je tu nějaký favorit? Například z dnešní ukázky mi přišli právě Skaveni trošku nadhodnocení, popřípadě Elfové jakožto tvůrci Víru by mohli mít určitou výhodu.

Přišli ti Skaveni příliš silní?

Ano, trošku.

Tak to jsi ještě neviděl v akci Temné elfy (zákeřně se usmívá). Pokud je ale vše dobře vybalancováno, všechny národy mají stejnou šanci. Skaveni jsou silní v začátku, kdy jejich armáda rychle roste co do počtu vojáků. Co do kvality jednotek jsou na tom však špatně. Když se proti nim postaví vylepšené jednotky třeba právě Temných elfů, nemají šanci.

Zůstaňme ještě u Skavenů. Je jejich rasa postavena na kompletně nových mechanismech, nebo mají k některým národům blíže? Například jako Chaos a Beasts.

Každá z ras má některé zcela vlastní mechaniky, jiné jsou převzaté či drobně upravené a Skaveni jsou rozhodně v tomto směru unikátní. Se surovinami zachází zcela jiným způsobem a mají dost odlišnou fyziologii – mají velmi rychlý metabolismus a překypují energií. Jejich specifikem je samozřejmě množství a rychlost, jakým se rozrůstají. Každá z ras má určité triky a specifika, například Temní elfové mají věž, která může bombardovat nepřátelská vojska z velké vzdálenosti a podobně. Hráči mají rádi tento asynchronní design a já doufám, že přesně to jim dáváme.

Majitelé prvního a druhého dílu dostanou jednu velkou propojenou mapu. Jak tento režim bude fungovat v praxi?

Jak to bude fungovat, vskutku dobrá otázka. Nejsem úplně nejlepší osoba, která by o tomto měla mluvit, ale jedním z důvodů, proč vydání této velké kampaně posouváme, je právě to, že si chceme být jistí funkčností všech prvků a především tím, že bude vše správně propojeno. Základní idea je však taková, že pokud máte jakékoli z předchozích DLC, můžete bojovat klidně proti Skavenům, Lizardmenům a dalším.

Mohlo by vás zajímat: Hardwarové nároky

Prováděli jste v tomto směru nějaké úpravy v balancování jednotlivých ras? Na jedné mapě se totiž potkají nové a staré národy.

Ano, bylo samozřejmě potřeba trošku vyrovnat síly, takže jsme některým rasám trošku přidali. Orkové a upíři jsou teď například o něco silnější, i když Upíři byli docela mocní už předtím. S vydáním dvojky se spousta věcí drobně upraví, a to i zpětně. Ve druhém díle například draci mohou létat a útočit ze vzduchu a tuto možnost prostřednictvím patche dostaneme i do prvního dílu.

Vím, že je ještě brzy, ale můžete už teď říct něco o připravovaných DLC pro druhý díl? Přeci jen šlo o významnou část jedničky.

Samozřejmě ještě nemůžeme nic oznámit, ale první díl ukázal, že DLC jsou hodně populární. Určitě dojde na přídavky jak pro kampaň, tak pro rasy.

Vypadá to, že chystáte opravdu hodně obsahu.

Ano, bude toho hodně. Pracovat se světem Warhammeru je skvělé, protože máte k dispozici 32 let historie a… my to tam prostě chceme všechno :)

Poslední otázka pro fanoušky z České republiky. Jaká je Vaše oblíbená rasa?

Nejraději mám Skaveny. Líbí se mi jejich obrovské a krvežíznivé armády a těšil jsem se, až je ve druhém díle uvidím v akci. Ostatně v našem studiu jsem známý jako Ratman.

Myslím si, že brzo tu budete mít opravdu hodně fanoušků Skavenů, vzhledem k tomu, jak dlouho se na ně čekalo.

Tak to určitě, Skaveni jsou hodně unikátní rasou ve světě Warhammeru a často působí, jako že do něj ani nepatří. Dokonce lidé, kteří znají Total War nebo svět Warhammeru, Skaveny vlastně vůbec neznají.

Minimálně v sérii Total War působili trošku jako mýtus.

To rozhodně.

Total War: Warhammeru 2 vyjde 28. září 2017 na PC. Hru předobjednáte na Xzone.cz a GameExpres.sk.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam Discord Discord
Reklama
Reklama