Střípky z Gamescomu 2018
Speciály Deep Rock Galactic Článek Střípky z Gamescomu 2018

Střípky z Gamescomu 2018

Jakub Němec

Jakub Němec

Platformy PlayStation PlayStation 4 Nintendo Switch Switch Windows PC Xbox Xbox One

Co nás ještě zaujalo na největší výstavě počítačových her v Evropě?

Reklama

Hektické dva dny na výstavišti v Kolíně nad Rýnem nebyly jen o předem sjednaných schůzkách. Ve sporadických chvílích volna jsem se pokoušel propašovat na místa zavánějící potenciálními hitovkami nebo přátelskou atmosférou. Díky tomu jsem měl příležitost nakouknout do testovacího sálu Mount & Blade II: Bannerlord, nebo se zastavit u nezávislých vývojářů v rámci národních stánků. Na dalších řádcích tedy najdete několik postřehů, jež vám mohou přiblížit atmosféru Gamescomu mimo stanoviště velkých vývojářů.

Mount & Blade II: Bannerlord

Obrovská černá krabice s rytířem na boku – tak nějak vypadal stánek tureckého nezávislého studia TaleWorlds Entertainment, který již několik let připravuje druhý díl oblíbené strategie Mount & Blade s podnázvem Bannerlord. Přiznám se, že během dvaceti minut, jež jsem měl k dispozici, se toho moc vyzkoušet nedalo. Ale i po měsíci ve mně zůstal dojem kvalitně zpracovaného boje na koni, během nějž je zábava vjíždět na koňském hřbetě do vyděšené skupiny lapků.

Důraz na přesné načasování výpadu a troška štěstí mi pomohla přežít několik prvních střetů, po nichž se ke mně přidali vesničané, které jsem začal školit v bojovém umění. S družinou jsem se poté naivně vydal do lesa, v němž měli loupežníci svou skrýš. Na jejich domácím hřišti se karta obrátila a můj hrdina s několika šťastlivci vyvázl pouze s několika šrámy, zatímco valná část věrných bojovníků leží v hlubokém hvozdu doteď. Bannerlord evidentně nebude pro každého, spíše pro své hardcore fanoušky, kteří na středověkém bojišti nakonec stráví stovky hodin. Snad se brzy dočkají, vydání je totiž v nedohlednu, ale jsou slyšet zvěsti o předběžném přístupu.

Paradise Lost

Po vystoupení ze středověkého světa jsem se začal rozhlížet po okolí prvního patra haly číslo 4. Obrovský blok vývojářů z Polska mě okamžitě zaujal svěžími nápady, a tak jsem jej začal mlsně obhlížet, až jsem našel svůj cíl - stánek PolyAmorous Games a jejich slibně vypadající nelineární adventuru Paradise Lost. Její příběh se odehrává v roce 1957 alternativní historie po druhé světové válce, během níž byly využity zbraně hromadného ničení přetvářející tvář měst v rozbořené sutiny plné lidí toužících po přežití.

Během půlhodinky jsem se plížil bunkrem po bývalých nacistech, jenž starostlivá matka hlavního hrdiny přetvořila v útulný domov. Podle jejích pokynů jsem se postaral o květinovou zahrádku (a následně uhasil způsobený požár), prohlédl rodinné diapozitivy a další zajímavá místa omezeného prostoru. Většinu důležitých předmětů jsem mohl vzít do rukou a během jejich analýzy volně otáčet. Ovládání interaktivních prvků bylo plně přizpůsobeno ovladači a dokázalo využívat jeho klady (především práci s triggery), takže by Paradise Lost mohlo být přístupné i pro méně zkušené hráče.

Nadějně vypadající 3D adventura s netradičním způsobem vyprávění příběhu vyjde až v prvním kvartálu roku 2020. Už nyní ovšem vypadá dílo PolyAmorous Games tvořené v Unreal Engine velmi dobře. Snad se brzy dočkáme dalších materiálů, jež by více přiblížily Paradise Lost, který budeme moci hrát na PC, PS4 a Xbox One.

Asterix & Obelix XXL 2

Možná se někteří divíte, co tento nápis dělá mezi novinkami, když se jedná o velmi povedenou 3D skákačku určenou pro systém PS2. Mo(u)dří už zřejmě tuší, že také oblíbení francouzští hrdinové se vezou na vlně remasterů. A zrovna u Asterixe a Obelixe mi to vůbec nevadí. Díky neoblomnosti našeho týmu na Gamescomu jsme se vetřeli mezi byznysmeny jednající o distribuci tohoto zajímavého kousku a na rozdíl od nich si jej s radostí zahráli.

Jedná se o klasickou mlátičku devadesátkového střihu, v němž mydlíte zástupy různorodých nepřátel a využíváte k tomu různých chvatů a bonusových vlastností, které jsou k původní hře přidány v rámci předělávky. Unikátní dovednosti kupujete u místních trhovců za netradiční měnu – helmy římských legionářů. Asi si dokážete představit, jak je chrabří Galové od svých imperiálních protějšků získávají. Vtipný boj a řada odkazů na jiné tituly (Street Fighter, Super Mario a další) ukazují, že francouzští tvůrci ze studia Microid přistupují k předloze s láskou a péčí.

Byla zachována původní hratelnost, dobová hudba, prostorové puzzly a kooperace postav a k tomu přimíchali dovednostní strom, sběratelské předměty a další vychytávky, jež v dnešní době zaujmou jak pamětníky, tak nové fanoušky Idefixových páníčků. Naštěstí nemusíme dlouho čekat, než si budeme remasterovaný titul Asterix & Obelix XXL 2 zahrát. Vyhází již 29. listopadu na PS4, Xbox a Switch.

Deep Rock Galactic

Závěr jsem si nechal pro fanoušky těžebních simulátorů. Představte si daleký vesmír, kde to trpaslíci posedlí dobýváním vzácných surovin dopracovali už tak daleko, že mají vlastní vesmírnou báňskou společnost, jež odvážlivce vystřeluje po galaxii na nerosty přetékající planety. Robustní a zarostlí zakrslíci se v Deep Rock Galactic chopí svých krumpáčů (moderní ekvivalent zřejmě ještě nevynalezen) a spouští se do hlubokého podzemí plného jiskřivých lákadel. Nic ovšem není zadarmo, a tak se připravte na likvidace vesmírného šmejdu hladově po vás natahujícího kusadla.

V pravidelných intervalech se na vás totiž řítí hordy jedovatých bestií, které nedají nevzpomenout na kultovní snímek Hvězdná pěchota, kde insektní vetřelci dělali problémy lidstvu. Naštěstí máte po ruce ohromnou artilérii zbraní umožňující řešení každého problému. Prozatím jsou k dispozici čtyři profesní specializace s příslušným arzenálem zbraní. Určitě nikoho nepřekvapí, že Deep Rock Galactic není zaměřen na hraní jednoho hráče, ale na kooperaci pro až čtyři odvážné kutače. Správně složený tým má větší šanci na úspěch v rozlehlejších komplexech, kde se to jen hemží hnízdy broučků (bez lucerničky…).

Pokud vás předchozí text nalákal, tak se radujte, protože Deep Rock Galactic už jeho tvůrci z Ghos Ship Games delší čas nabízejí v předběžném přístupu, který je více než dobře hratelný. V blízké době by mohla být v provozu plná verze, takže by se mohlo řádění v nádherných tunelech planet rozjet naplno.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam Discord Discord
Reklama
Reklama