Game Access Conference '24 – Reportáž
Speciály KCD2 Článek Game Access Conference '24 – Reportáž

Game Access Conference '24 – Reportáž

Jan Urbančík

Jan Urbančík

Platformy PlayStation PlayStation 4 Nintendo Switch Switch Xbox Xbox Series X|S PlayStation PlayStation 5 Windows PC Xbox Xbox One

Tradiční brněnská akce plná přednášek a indie titulů.

Reklama

Na brněnském výstavišti se letos opět konala herní konference Game Access, kde se každoročně schází vývojáři nejenom z Česka, ale i celého světa. Na návštěvníky tak opět čekaly zajímavé přednášky, ale také indie tituly od malých týmů i jednotlivců, kteří zde své projekty prezentovali.

Na úvod je třeba říct, že nejde o klasickou akci pro hráče, jako je například Gamescom v Kolíně nad Rýnem. Game Access je určen především pro vývojáře a studenty, případně lidi, kteří se do herního průmyslu chtějí dostat. Jde samozřejmě o ideální příležitost, jak se dostat do kontaktu nejenom s jednotlivci, ale také celými firmami. Své stánky tady měly například české společnosti Madfinger Games, Ashborne Games, Hangar 13 a další.

Největší náplní jsou každopádně již zmíněné přednášky a opět jich bylo opravdu hodně. Odehrávají se na celkem pěti stagích a v každý časový úsek většinou nějaká běží na všech z nich, takže je rozhodně z čeho vybírat. Na druhou stranu to znamená, že šanci poslechnout si všechno zkrátka mít nebudete.

Za vypíchnutí letos stojí přednáška Warrena Spectora, designera her jako Deus Ex či System Shock, který povídal o tom, proč jsou hry důležité. Zajímavou řeč si připravil také bývalý game director ve studiu Housemarque Harry Krueger, který mluvil o tom, jak se z „běžného“ programátora vypracoval až na pozici kreativního ředitele. Dále tu byl například skladatel pro hry od Remedy Petri Alanko, jenž mluvil o tvorbě hudby především pro Alana Wakea 2, ale zaujaly také specifičtější přednášky, jako například technická o vytváření her pro více platforem či ta o psychickém zdraví, na kterou pomalu nestačila místnost a bohužel ani krátká stopáž.

Jednu z nejzajímavějších přednášek měl mimochodem producent Martin Klíma z Warhorse, který povídal o tom, jak moc velké je Kingdom Come: Deliverance 2. Informace to byly natolik zajímavé, že článek, který jsem pár hodin po konci sepsal, se rychle dostal do světa. Více jsme to rozebírali a upřesňovali v nejnovějším podcastu.

Indie her byla letos k vyzkoušení více než stovka, a to nejenom od profesionálních vývojářů, ale také studentů vysokých, a dokonce i středních škol. Mně bohužel kvůli přednáškám příliš mnoho času na hry nezbylo, vyzkoušel jsem si nicméně alespoň velmi nadějný vlakový roguelike Fogpiercer, z něhož jsem sepsal samostatné dojmy, a pořídil jsem rozhovor s Evou Navrátilovou z Attu Games, autorů chystané vyšívané hry Scarlet Deer Inn.

Ta mimochodem na Game Accessu vyhrála cenu za nejlepší výtvarnou stránku. Nejlepší gameplay vyhrála polská hra Heartbreaker a cenu za úplně nejlepší hru vyhrálo Preserve od slovenského studia Bitmap Galaxy.

Akce probíhala celkem dva dny, přičemž ji doplnily celkem tři party a dva koncerty herní hudby, takže rozhodně bylo o co stát. Pokud se v herním průmyslu pohybujete nebo máte v úmyslu do něj proniknout, tak jsou podobné konference ideální příležitostí. Já na Game Access určitě zase zavítám i příští rok.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam Discord Discord
Reklama
Reklama