Je to přesně to, v co jsem doufal. A rozhodnutí, která musíte učinit, nejsou černobílá, ale daleko složitější a zábavnější. V Pillars of Eternity jsem rozhovory přeskakoval, tady je čtu se zájmem.
I po tom, co je Disney získali a x lidí psalo, že určitě všechno odpískaj, tak jsem nevěřil. Zvlášť pak, když jsem viděl, kolik lidí po 1313 slintá a už je to ve velmi pokročilém stádiu vývoje, tak jsem nepochyboval, že to dodělají. To nemá logiku.
Já osobně Steam účet nevnímám jako něco, co je na úrovni účtu bankovního. Ale rozumím tomu, že nemůžu, pokud to mají ve svých podmínkách. Já osobně jim je ale nikdy neodsouhlasím.
No, a pokud by vydali hru bez ochrany a spoléhali se na dotace, tak by na tom nebyli moc dobře. Zaprvé, naprostá většina lidí pokud nemusí, nezaplatí. Pak je možnost zvýhodňovat platící, což evidentně dobře funguje, jak dnes víme. A zadruhé, a to by pro mnoho z nich bylo nepřijatelné, by museli začít odvádět kvalitní práci.
Já vím, že je to jen o penězích a vysávají je, jak jen to jde.
Ale licenční klíč přece není duševní vlastnictví. Klíč je něco, co t duševní vlastnictví chrání. Dřív jsi ho měl na krabičce. Krabičku jsi prodal i s číslem a nikoho jsi neokradl. Marně přemýšlím, ve kterém odvětví se k zákazníkům chovají tak hnusně, jako v tom herním. A ještě tě nutí kupovat zajíce v pytli.
Koupit si konzoli, to je jedna z největších blbostí, co člověk může udělat. A jako služba, kterou ty popisuješ, by to z mého pohledu nebylo přijatelné už vůbec. Další zásah do už tak omezeného soukromí. Navíc vám to nic nedá a z dětí to dělá hlupáky, kteří umí držet jen gamepad a nepřemýšlet. PC samozřejmě může fungovat stejně, ale dává hromadu možností a je to jen na nás.
OK, rozumím. Ale představ si, že bys chtěl prodat své ojeté auto a automobilka by ti to nedovolila. Je dobře, že se duševní vlastnictví chrání, ale přeprodáním klíče proděláš, protože ho možná ani neprodáš za pořizovací cenu a firma už prachy má, takže tím nevyděláváš. Prostá buzerace a posvěcené rejžování dalších prachů.
Znalost angličtiny nemusí být na úkor znalosti češtiny. A mnoho mladých, kteří neumí anglicky, neumí ani mateřštinu. A za to angličtina nemůže, ale jejich blbost ano.
OPW Player: Čeština ve hrách a české zájmy? WTF? Problém naopak je, že lidé anglicky neumí. Znalost angličtiny je velmi prospěšná. Komunikuje se tak po celém světě. Státníci, vědci, umělci... a většina z nich nejsou rodilí mluvčí.
Ve Finsku neexistuje dabing. A přišli snad o svoje národní zájmy nebo kulturu?
K tomu bych řekl jen jedno: Začněte se učit anglicky. A právě ty RPG vám v tom můžou hodně pomoci. Pokud si na všechno budete stahovat češtinu, nikdy se nic nenaučíte. Vaše blbost.
Routa: Pillars of Eternity je sakra dlouhé, tak si určitě počkej na druhý díl datadisku. I přestože nemám rád fantasy, čáry atd. , tak mě hra velice nadchla a mám v plánu to projet znovu až po vydání White March part 2.
Killermsik: Komu záleží na výslovnost? Důležité je, zda to dokáže říct, zda mu lidi rozumí (a rozumí) a co vůbec říká. Tvůj příspěvek má prostě jenom rýpnout, viď? Ubohé...