Akční horor Dead Crusade ve středověké Evropě v době černé smrti
Preview Článek Akční horor Dead Crusade ve středověké Evropě v době černé smrti

Akční horor Dead Crusade ve středověké Evropě v době černé smrti

Michal Burian

Michal Burian

22

<strong>Seznamte se</strong>: Zajímavá hra, která poběží na Unreal Enginu 4 a odehrává se ve středověké Evropě během morové epidemie, která přeživší proměňuje v inteligentní zombíky. Jedním z nich se můžete stát i vy!

Reklama

Studio Aesthetic Games se nedávno objevilo na Kickstarteru s titulem Dead Crusade, který by mohl zaujmout nejednoho fanouška středověkých akcí s příměsí hororu. Pokud si navíc potrpí na kvalitu, tak tu by měla zajistit technologie Unreal Engine 4. Zbystřili jste? To je dobře.

V Dead Crusade se podíváme do značně zdecimované Evropy ve 14. století v době černé smrti. Právě tak byla nazývaná epidemie moru, která se do Evropy dostala z Asie. Zatímco ve skutečnosti mor lidi zabíjel, v Dead Crusade některé zabije a následně probudí k novému životu, kdy oběti nemyslí na nic jiného než na jídlo. Jde tak o nový druh zombíků, kteří jsou postrachem pro všechny přiživší. Nenechte se ale zmást, nejde o obyčejné zombíky! Vysvětlím níže.

Vývojáři plánují hned tři rozsáhlé kampaně, ve kterých budete mít jedinou úlohu; přežít. K dispozici budete mít nejrůznější středověké zbraně, ať už jde o všelijaké meče, kladiva, kolíky nebo kuše. Každou zbraň budete moci upravovat/vylepšovat a pochopitelně bude mít každá své výhody a nevýhody. Například meč je universální zbraní proti slabšímu brnění, zatímco kladivo si poradí i s lepší zbrojí.

Stejně jako v jiných hrách, i v této budete moci zemřít. Zombíci vás mohou infikovat. Systém Affliction pak vyhodnotí jak vážné vaše zranění je. Rozdělovat by se mělo do třech skupin, přičemž některé vás nezabijí, mohou vás ochromit a dokonce z vás udělat jednoho ze zombíků. V takovém případě umřete, znovu se probudíte a budete bojovat proti ostatním hráčům/přeživším. Jak je to možné? Inu, Dead Crusade bude především kooperativní akcí, kterou budete moci hrát jak z pohledu první, tak třetí osoby. Není problém hrát na vlastní pěst nebo s partou kamarádů v online multiplayeru.

Zatím autoři ,,vymysleli” tři různé druhy chorob. Infekce plic způsobí kašel a kýchání. To vás zpomalí a vaši spojenci budou rozmýšlet, zda s vámi zůstanou nebo vás nechají na pospas, opustí vás. Rychlé pohyby a sprint zvyšují riziko smrti, stejně tak můžete nakazit ostatní.

Dýmějový mor se rychle šíří do lymfatických uzlin. To zapříčiní, že vaše pohyby budou pomalejší a celkově budete slabší. Překvapit by vás neměly ani nejrůznější halucinace, kdy se vám bude zdá, že vás napadl nepřítel.

Poslední zmíněnou nákazou je septikémický mor, jenž se vstřebává do krevního oběhu a způsobuje, že srdce během několika hodin po infekci nevydrží. Jde o nejnebezpečnější a vzácnou formu moru, kterou se může přeživší ve hře nakazit. Důležité je, že ji nelze vyléčit. Pokud se nakazíte, tak se postupně stanete agresivním jedincem, který se rychle pohybuje a dokáže napáchat skutečně velkou škodu.

Zombíci mají být celkově inteligentní tvorové. V průběhu hraní se budou učit a přizpůsobovat se vašemu bojovému stylu. Aesthetic Games si to představují tak, že infikovaní budou uhýbat vašim útokům nebo se schovávat a čekat na tu správnou příležitost. Mají využít každičkou vaší slabost.

Než se pustíte do hry, tak si budete moci zvolit jednu ze tří plánovaných tříd. Jedna bude dobrá na boj zblízka, zatímco druhou si vyberou ti z vás, kteří preferují boj na delší vzdálenost. Postavy si budete moci dále přizpůsobovat, každá bude mít svůj vlastní strom schopností, kde budete odemykat nové možnosti, přednosti a dovednosti. Celkově má mít výběr třídy velký vliv na samotné hraní.

Špatně nezní ani rozmístění nepřátel po lokalitě podle aktuální situace každého hráče. Jinými slovy každé hraní může být naprosto jiné. V závislosti na vašich dovednostech budou do lokality umístěn různý počet všelijakých nepřátel (včetně mini-bossů), stejně tak munice a zbraně.

Díky Unreal Enginu 4 se máme počkat podpory DirectX 11, krásných vizuálních efektů, pěkných animací, propracovaného terénů a v neposlední řadě i vymazleného zvuku.

Pokud Dead Crusade úspěšně projde kampaní na Kickstarteru. To znamená, že vybere alespoň 250 tisíc dolarů, tak bychom se nadějné hry měli dočkat na konci příštího roku ve verzích pro Windows, Mac a Linux.

O Dead Crusade se vše hezky čte, jen aby si toho vývojáři nenaložili až moc. Když se podíváme na tvůrčí celek zblízka, tak zjistíme, že ho vede kreativní ředitel Scott Petty. Ten v minulosti pracoval jako 3D Environment Artist v BioWare na Star Wars: The Old Republic a podílel se rovněž na Chivalry: Medieval Warfare. Zbytek členů stálo spíše za menšími projekty, najdou se ale i tací, co mají ve svém portfoliu Magic: The Gathering, Deus Ex, Thief nebo Heroes of Newerth.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam Discord Discord
Reklama
Reklama