Assassin’s Creed 3 prozrazuje postavy, příběh i proměnlivé podnebí
Speciály Článek Assassin’s Creed 3 prozrazuje postavy, příběh i proměnlivé podnebí

Assassin’s Creed 3 prozrazuje postavy, příběh i proměnlivé podnebí

30

Světlo světa spatřily concept arty herních lokací. Prozrazují řadu detailů od událostí příběhů po herní prvky.

Reklama

Šťastlivci z časopisu Game Informer se proplížili až do kanceláří vývojáře hry Ubisoft Montreal a uzřeli tam tunu concept artů, čili kreseb znázorňujících grafickou stylizaci pro programátory a level designéry. Redakční boss Miky o tom informoval dnes ráno, nyní je čas podívat se na slibované detaily.

Vize měst

Již víme, že Boston a New York budou hlavními městy třetího dílu. Jak se ale budou konkrétně odlišovat od italských či blízkovýchodních metropolí minulých instalací Assassin’s Creed?

Boston byl jedním z největších koloniálních měst druhé poloviny 17. století. Centrum města v ACIII obsahuje vysoké zděné domky a kostely, v přístavu je zase ukotvena řada lodí s vysokými stožáry. Nabízí tedy řadu příležitostí ke šplhání.

"Connor prchal před britskou jednotkou a míjel při tom rušné ulice, obchodnické káry i proskakoval okny."

Zatímco Boston působí jako dobová metropole, vize New Yorku, jíž prozrazují concept arty, sází na mnohem temnější vykreslení. Ukazuje totiž město zpustošené Velkým požárem z roku 1776 (neplést s Velkým požárem z roku 1835!). Ten zničil čtvrtinu města a dodnes není jasné, jak vlastně vznikl – právě kolem jeho založení či vyšetřování pachatele by se mohl točit jeden z questů.

Proměnit se má také každodenní život ve městech. Novináři z GameInformeru sdělili, že jádro hratelnosti minulých dílů zde zůstalo nezměněno - v demu, které uzřeli, nový protagonista Connor prchal před britskou jednotkou a míjel při tom rušné ulice, obchodnické káry i proskakoval okny.

Na čerstvém vzdoušku

Bezpochyby nejzajímavější novinkou kolem třetího dílu je skutečnost, že se z významné části bude odehrávat v divočině. Bylo již také potvrzeno, že hra umí zobrazit najednou stovky vojáků. Novotou je ale skutečnost, že prominentní roli zde budou hrát i samotná bojiště s veškerou svou velikostí a koncentrovanou krutostí válek!

Connor zde nebude obyčejným vojclem, namísto toho má mít během každé bitvy vlastní unikátní misi. Přesto se při jejím plnění bude potýkat s podobnými nepříjemnostmi (výbuchy, krev, létající projektily...) jako řádový ubožák o nízké hodnosti. Výletníci z GameInformeru měli to štěstí, že jednu takovou bitvu spatřili, a v dojmech nešetřili superlativy.

Avšak ne vždy pustinu zabydlí znesvářené armády. Assassin's Creed III se zaměří i na motiv americké hranice ("frontier"), tedy nehostinné divočiny, kterou čerstvě zabydlují červí bílí kolonisté. Její motiv má v americké kultuře dodnes silné postavení („space, the final frontier“) a Ubisoft Montreal si s jejím vykreslením proto hodlá náležitě vyhrát.

"Dočkat se máme takových pikantností jako zamrzlých řek a jezer, které umožní nové únikové trasy."

V herním provedení půjde o široký a otevřený svět. Podobně jako v knize (či filmu) Poslední Mohykán se divočina bude vyjímat přibližně tam, kde dnes leží severovýchod Spojených států a můžeme tak čekat hluboké lesy a vysoké skály. Neznamená to ovšem, že půjde o region plný pouze stromů a zvířat - má se zde odehrávat celá třetina celé hry, takže o zábavu nebude nouze.

Rozkošně přitom zní skutečnost, že každá lokace bude ve hře dostupná jak v letním, tak i v zimním období. Má přitom jít o větší rozdíl, než že v zimě s Connorem budete probíhat po bílých texturách a v létě po zelených. Roční období ovlivní hratelnost, chování NPC postav i taktiku nepřátel. Dočkat se máme takových pikantností jako zamrzlých řek a jezer, které umožní nové únikové trasy, a snad také taktického využití sněhových závějí. Stále je otázkou, jak bude hra realizovat takové rozsáhlé časové změny.

Příběh je tak dobrý, jak dobré obsahuje postavy

Jak jsme již nakousli v historickém článku o době Assassin's Creed III, revoluční éra obsahovala agregát těch nejzajímavějších postav americké historie až do... v podstatě až dodnes.

Nejšokantnější čerstvým odhalení kolem staronových postav je skutečnost, že Benjamin Franklin, mmj. vynálezce hromosvodu (český Prokop Diviš s tím přišel až o pět let po něm), se nebude starat o hrdinova vraždící udělátka, ale bude zářit především jako politik. Což dává vcelku smysl, vzhledem k tomu, že jeho vynálezecké období bylo nejplodnější v době, kdy byl Connor ještě na houbách, tedy zhruba do poloviny 18. století. Od 60. let naopak Franklin bojoval v Evropě (politicky) za americká práva, během revoluce působil jako americký velvyslanec ve spojenecké Francii a po revoluci se v roce 1785 stal guvernérem Pennsylvanie (jeho dobový titul zněl "president", kvůli čemuž bývá občas mylně kategorizován jako president USA).

George Washington, známý jako první president, bude hrát roli především jako armádní velitel. Má být schopným leč občas nerozhodným velitelem, jak historie ukazuje z jeho deníků a dopisů. Connor bude s Washingtonem v pravidelném kontaktu, leč není jisté, jakou bude mít formu.

A armádní pozadí má v krvi i Charles Lee (neplést s generálem Robertem Edwardem Lee, ten bojoval za Jih o století později). Lee je vůbec hodně zajímavou postavou, protože jde původem o britského důstojníka se zkušeností ze Sedmileté války, který se později přidal ke kontinentální (americké) revoluční armádě. Měl tedy řádově více zkušeností než Washington a mohl být lepší volbou na pozici vrchního velitele. Jeho hnacím motorem byl ovšem zisk a nikoliv ideály. Zajímavostí je, že Lee byl v průběhu války zajat Brity a později vyměněn za britského grenerála Richarda Prescotta známého pro hrubé zacházení se zajatci; zpátky v aktivní službě ale provedl tragický útok během bitvy o Monmouth, byl zbaven služby a o pět let později zemřel. Právě kolem jeho tragické postavy by se mohla točit další herní linka.

Connorův život

Podobně jako v případě Assassin's Creed II, i ve trojce budeme prožívat život titulního protagonisty Connora po více desetiletí. Concept art ukázal Connora jako malého chlapce, a bylo prozrazeno, že se dočkáme cupitání po jeho rodné mohawkské vesničce. Do širokého světa se má vypravit až později, a při tom v sobě objevit dědictví Assassinů. A my spolu s ním.

Je zajímavé, že příval novinek kolem Assassin’s Creed 3 neodhaluje nic ze současnosti roku 2012. To by mohlo naznačovat, že Desmondova linka není natolik podstatná, jak by se mohlo očekávat od hry, jež v roce 2012 pojednává o apokalypse roku 2012. Uvidíme, zdali na to budoucí informace vrhnou jiné světlo.

V nejbližších týdnech mají být odhaleny detaily kolem zpracování a hratelnosti v divočině, zůstaňte proto na příjmu.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam Discord Discord
Reklama
Reklama