RT nasvícení i odlesky, vlastní „Nanite“, dynamické počasí či pokročilá fyzika.
Vydání dalšího velkého dílu ze série Assassin's Creed, jenž nese podtitul Shadows a zavede nás do Japonska, se blíží. Ze hry jsme toho už viděli poměrně dost, v nové ukázce, jež dnes vyšla, se však Ubisoft zaměřil na představení možností na PC, ale také nových funkcí, které přináší vylepšený engine Anvil.
Začneme u PC, kde se hráči mohou těšit na všechny důležité upscalovací technologie (DLSS, FSR a XeSS), ale také všechny Frame Gen technologie (DLSS, FSR a XeSS). Majitel každé grafické karty si tak bude moct vybrat tu nejlepší možnost, kterou má k dispozici.
Chybět dále nebude podpora vysokého frame ratu (bez limitu), ultra-wide monitorů či dynamického rozlišení. K dispozici bude in-game benchmark a Ubisoft slibuje, že výkon/grafiku půjde škálovat i pro méně výkonná zařízení. Ve hře dále najdete také bohaté možnosti, co se týče přizpůsobení HUDu či ovládání.
Přesuňme se ke grafické stránce obecně, kde má dojít na poměrně značná vylepšení oproti předchozím dílům. Jednou z hlavních novinek bude implementování ray tracingu, a to konkrétně pro globální nasvícení (RTGI) a odrazy.
Ubisoft dále slibuje dynamické počasí a roční období, která mají ovlivnit hratelnost, zničitelnost prostředí, dynamický vítr a částicové efekty v prostředí a v neposlední řadě virtualizovaná geometrie, tedy vlastní obdoba technologie Nanite v Unreal Enginu 5. Ta se stará o dynamické meshe, které nahrazují klasické LOD a umožňují vyšší kvalitu assetů, ale zároveň efektivnější renderování.
Assassin's Creed Shadows vychází 20. března, přičemž míří na PC, PlayStation 5 a Xbox Series X|S. Nedávno byly zveřejněny HW nároky, o kterých jsme psali v samostatném článku.