Autor knižního Metra zjevně nemá úplnou radost z migrace Metra Exodus na Epic Store
Novinka Autor knižního Metra zjevně nemá úplnou radost z migrace Metra Exodus na Epic Store

Autor knižního Metra zjevně nemá úplnou radost z migrace Metra Exodus na Epic Store

Martin Cvrček

Martin Cvrček

16
Platformy PlayStation PlayStation 4 Windows PC Xbox Xbox One

Zároveň však nenachází příliš pozitivních slov na adresu Steamu.

Reklama

Skutečnost, že bude PC verze Metra Exodus po celý rok k dispozici jen přes Epic Store, což jsme se dozvěděli zhruba tři týdny před vydáním hry, poměrně zamávala trhem s PC hrami. Nově se k celé kauze vyjadřuje i Dmitry Glukhovsky, autor knižní předlohy, který do určité míry spolupracoval se studiem 4A Games na vývoji Exodu a předešlých dílů.

Glukhovsky nejprve na svém instagramovém účtu zveřejnil fotografii steelbooku s motivem vlaku Aurora, kterou doprovází komentář „Steam (v překladu pára, pozn. redakce) zjevně nebyl dost pro náš parní vlak.“ Když pak jeden z uživatelů zareagoval tvrzením o zabíjení vlastní značky, známý spisovatel odpověděl, že nikoliv, naopak přihlíží a sleduje, jak je značka zabíjena.

Nedlouho poté byl komentář Glukhovského odstraněn, na internetu se ale nic neutají, a tak se na Redditu objevil screenshot, který následně začala přebírat zahraniční média. Tím vzniklo přesvědčení, že i sám Dmitry Glukhovsky nepřijal náhlou exkluzivitu pro Epic Store s nadšením a že sdílí přesvědčení, že nežádoucí krok ze strany společnosti Deep Silver bude mít na sérii negativní dopad.

Autor knižního Metra však pod svým příspěvkem reagoval i na další komentáře, přičemž se zdá, že jeho odpor není tak jednoznačný. V první řadě nenachází příliš sympatií ani pro Steam, kde měla být PC verze Metra Exodus původně k dostání. „Proč? Myslím, že Epic udělá vše pro to, aby pomohl, a neměl jsem dojem, že se Steam nějak zajímá.“ Tak zní reakce na tvrzení, že ze strany vydavatele je exkluzivita pro Epic Store opravdu špatným rozhodnutím.

Glukhovsky nicméně opakovaně zdůrazňuje, že za rozhodnutí Deep Silveru, potažmo Koch Media, nenese zodpovědnost, protože se stará o své věci, tedy o vymýšlení světů. Obchodní stránka není v jeho rukou, dokonce jemu osobně exkluzivita Epicu nevynese žádné peníze navíc. V reakci na další komentář pak vyjádřil přesvědčení, že někteří mohou v přechodu ze Steamu na Epic Games Launcher najít výmluvu pro to, aby si mohli hru stáhnout zdarma.

Komentáře Dmitriho Glukhovského tak vytváří obraz konfliktního stanoviska, pokud jde o náhlý přesun PC verze Metra Exodus ze Steamu na Epic Store. Je zjevné, že autor nemá z celé situace radost, přičemž si je očividně vědom toho, jak může negativní publicita související s exkluzivitou poškodit značku Metro a přijetí Metra Exodus.

Na druhou stranu se zdá, že Glukhovsky se samotným Epic Storem nemá větší problém (dokonce se jednoho uživatele ptá, jaký je problém koupit hru u Epicu) a že o Steamu a jeho dosavadnímu přístupu k předprodeji Metra Exodus nemá příliš valné mínění. Napříč průmyslem se koneckonců šíří přesvědčení, že by Steam nepřicházel o hry, kdyby Valve jednalo s vývojáři a vydavateli lépe, zejména po finanční stránce, protože velkou pákou Epicu v jednání o exkluzivitách je podstatně menší podíl z prodeje. Nelze se proto příliš divit, že Dmitry Glukhovsky vidí situaci podobně.

Bude zajímavé sledovat, jak se bude kauza vyvíjet dál. Nejaktuálnější vývoj v tuto chvíli představuje značný nárůst negativních uživatelských recenzí na Steam stránce Metra Redux, jejichž prostřednictvím se nespokojení uživatelé Steamu mstí Deep Silveru. Případů, kdy by protest ve formě nárůstu negativních Steam recenzí něco výrazně změnil, však moc není. I ze strany Deep Silveru přitom došlo k menšímu nasypání soli do rány, když společnost na Steamu zveřejnila příspěvek se včerejším videem o příručních zbraní. Později bylo však video z komunitního centra hry na Steamu odstraněno.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam Discord Discord
Reklama
Reklama