Problém se skrývá v ježdění na Palech i v jejich chytání.
Studio Pocketpair už ví, které patenty mělo podle Nintenda porušit. Japonský gigant žaloval autory hitu Palworld v září, tehdy ale nebylo jasné, co přesně předmětem žaloby je. Patenty se týkají konkrétních herních mechanik.
Pocketpair jmenuje trojici patentů, z jejichž porušení ho Nintendo viní. Dva z nich se věnují systému chytání „postav“ do „míčku“, tedy Pokémonů do Pokéballu, respektive Palů do Pal Spheres. Třetí patent popisuje způsob „ježdění na objektu“ a „pohyb virtuálním prostředím“.
Nintendo usiluje o vydání soudního příkazu, který zamezí Palworldu patenty porušovat, v krajním případě může jít o zakázání prodeje. Kromě toho se dozvídáme také částky, které požaduje. Odškodnit chce celkovou sumou 10 milionů yenů (asi 61 tisíc eur, respektive 1,5 milionu korun) rovnoměrně rozdělenou mezi Nintendo samotné a The Pokémon Company. Pocketpair dodává, že na jeho přístupu se nic nemění: „Svůj postoj v této věci budeme i nadále prosazovat v rámci budoucích soudních řízení.“
Pozornost Nintenda přilákal Palworld i kvůli nápadné podobnosti ústředních Palů se slavnými Pokémony. Vizuální podobu Palů by ovšem bylo právně mnohem složitější napadnout.