BioShock Infinite - na skok do Columbie
Speciály BioShock Článek BioShock Infinite - na skok do Columbie

BioShock Infinite - na skok do Columbie

Jan Kotrba

Jan Kotrba

12

Pokračování utopické vize se blíží a my jsme si nemohli odpustit menší výlet do města v oblacích.

Reklama

E3 klepe na dveře a s tímto herním svátkem se na nás vyvalí více novinek, než by se vyvalilo vody z protržené Vltavské kaskády (a že to je sakra hodně vody). Když už mluvíme o vodě, pamatujete si ještě utopistickou vizi pod názvem Rapture? Ano, BioShock je zpátky, ale plavky tentokráte nechte doma a začněte shánět nafukovací balónky a pořádnou zásobu hélia.

Bylo jednou jedno město

Myšlenka nového BioShocku zůstává i nadále stejná. Silný příběh plný lásky k oplechované bestii, utopistické město plné lidí, kterým definitivně hráblo, a samozřejmě plazmidy, kterými budete ty nebohé jedince zbavovat jejich utrpení. Tentokráte ale nebudeme bojovat v hlubinách oceánu. Je totiž jiná doba a budovat podmořské utopie dávno vyšlo z módy. Na scénu muselo přijít něco mnohem šílenějšího, a tak vývojáři vdechli život Columbii.

A to město postavilo USA

Celá situace se má následovně. USA na počátku dvacátého století vytvořila obrovské létající město a označila ho za posla míru po celém světě. To město se jmenovalo Columbia a po obloze si začalo poletovat v době, kdy bratři Wrightové ještě doma skládali papírové vlaštovky. To by ale nebyli Američané, kdyby téhle krásce nepřidali pod kapotu pár překvapení. Hádáte správně, pojem humanitární bombardování je zpět a Columbia na této myšlence dává zcela nový rozměr. Bohužel, než bylo možné Columbii k něčemu zásadnímu využít, celé město se někam ztratilo. Jak je možné ztratit tak ohromný létající kolos? I na tenhle kousek, oproti kterému je zmizení osobního vagónu vlaku Davida Copperfielda jen pouťovým trikem, ve třetím dílu této série dostaneme návod.

A co s tím mám vlastně společného já

Náš hlavní hrdina a váš avatar ve světě Columbie se bude jmenovat Booker DeWitt (a ne, jméno se opravdu změnit nedá). Jedná se o soukromého detektiva, jenž je znám svou schopností zvládnout nemožné hned a zázraky na počkání a právě tato schopnost ho dostane do největšího maléru jeho dosavadního života. Jednoho dne za ním totiž přijde muž, který po něm chce, aby zachránil dívku jménem Elizabeth. Vypadá to jako rutinní záležitost do té doby, než přijde řeč na místo, kde by měla být nebohá Elizzabeth vězněna. Více najdete v příběhovém mega-speciálu z minulého roku a my se přesuneme do samotné Columbie. Nezapomeňte si sebou fotoaparáty a kamery, protože uvidíte věci doposud neviděné.

Ono to letí

Napadá mně hned několik výrazů, které popisují vzhled města a stav, v jakém se vývojáři museli nacházet, když něco podobného navrhovali. Kolik na tenhle projekt muselo padnout kilo kvalitního matroše vážně netuším, ale výsledná práce působí tak šíleným dojmem, že by se za ní nemusela stydět ani ortodoxní japonská anime. Celá Columbia je natolik praštěným místem, že se člověk musí vyběhnout podívat z okna, jestli mu podobné monstrum zrovna nepřelétává nad domem. Ano, tohle město je pravým opakem ponurého Rapture, kde vás neustále chytří lidé ve vysílačce proháněli od jedné batysféry ke druhé. Temné chodby a titánské sály vystřídal prostor natolik otevřený, že se vám z toho zatočí hlava a budete si chtít vyzkoušet, jestli jde přeskočit zábradlí.

Ale teď vážně. Monumentální stavby vznášející se na balonech, ohromné sochy držící v rukách americké vlajky, altánky jako vystřižené z poklidného náměstí menšího amerického městečka, dopravní systém založený na přepravních linkách podezřele připomínajících horskou dráhu a ke všemu všudypřítomná děla velké ráže vytvářejí jednu z nejúchvatnějších scenérií, jaké kdy byly vytvořeny, a to ať filmovým či herním průmyslem (pozor, tohle říká člověk, který si krátí dlouhé chvíle sledováním japonských anime a miluje sci-fi filmy). Nevěříte? Podívejte se na tento gameplay a ukažte mi něco podobného.

My chceme hrát

Bezva, tak jsme poslintali dlažbu, ale jak se tahle hra hraje? To můžeme bohužel zatím pouze odhadovat. Stále by se ale mělo jednat o FPS kombinovanou s RPG prvky a stejným spádem, jaký měly oba předchozí díly série. Nebudou chybět ani oblíbené plazmidy, ale tentokráte se budeme muset obejít bez milovaných Little Sisters (popravdě jediné, co alespoň vzdáleně připomíná Little Sister je naše hledaná Elizzabeth, a i ta by v konkurzu na malou sestřičku určitě neobstála). Vystává otázka, jak tedy bude nový systém plazmidů fungovat. Pokud jste náhodou první dva díly série nehráli (no což, dějí se i mnohem podivnější věci), tak plazmidy jsou speciální genetické úpravy, které vám umožní metat blesky, posílat na nepřátele roje bodavého hmyzu či používat telekinetické údery. Zároveň dostanete k dispozici pořádný arzenál palných zbraní a vydáte se do ulic bojovat o holé přežití při snaze dostat se z Columbie v jednom kuse. Budete se možná divit, ale z létajícího města se dostává stejně špatně, jako z toho pod hladinou oceánu (i když to bude asi tím, že v dané době ještě nebyl vymyšlen padák).

Než podlehnu zákonům gravitace

BioShock Infinite má potenciál vytvořit po dlouhé době další kvalitní singleplayerový FPS titul, který vás vtáhne, sežvýká, vyplivne a vy u toho budete jenom nadšeně křičet „super jdu si to dát ještě jednou“. Předchozí díly série byly jedinečným zážitkem a my nemáme žádný důvod pochybovat o tom, že Infinite na tom nebude stejně. Ano, bude to jiné, ale originalita je dnes vzácná jako poctiví státní úředníci a je třeba si jí vážit. A co nejlépe vypovídá o kvalitě této hry? Je to můj poslintaný zátylek a zarputilý hráč CoD4 Pro-Sek, který po zhlednutí gameplay záběrů do teď v obývacím pokoji kouká do zdi a neustále opakuje „to chci“.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam Discord Discord
Reklama
Reklama