Každý ví, jak se Diablo hraje, ale proč nezkusit něco nového? Blizzard se experimentování nebojí a u třetího dílu zkouší všechno.
Jednou z důležitých složek vývoje je i zkoušení různých schémat ovládání, včetně využití ovladače z Xboxu360, aby studio pochopilo, zda bude titul realizovatelný na konzoli.
„Nevidíme se jako PC vývojáři. Jsme herní vývojáři. Jen hry, které vytváříme, nejlépe sedí právě PC platformě,“ řekl Jay Wilson, vedoucí projektu. „Nemyslím si, že můžete vytvořit strategii ve stylu StarCraft a udělat ji skvělou na konzoli. Věřím, že strategie na konzoli je možná, ale musí se k tomu přistupovat úplně jinak.“
„Jedním z důvodů, proč přemýšlíme o konzolové verzi Diabla 3, je ten, že ovládací schéma a styl hry konzolovému ovladači sedí. Během našich dřívějších experimentů s ovládáním a různýmy způsoby pohybu jsme dokonce přišli na to, že se některé věci na konzolovém ovladači dělají lépe,“ dodal Wilson.
Zatím ale není důvod k panice. Diablo 3 se svého klasického ovládání s využitím myši nezbaví, a i když se někdy dočkáme konzolové odnože, nebude to hned. Ba co více, PC může očekávat zpětnou kompatibilitu s konzolovým ovladačem v případě, že konzolová verze vznikne.