Borderlands 2 s propracovaným příběhem
Speciály Borderlands 2 Článek Borderlands 2 s propracovaným příběhem

Borderlands 2 s propracovaným příběhem

Daniel Kremser

Daniel Kremser

4

Když vyšlo první Borderlands, snesla se vlna kritiky především na ztvárnění jejich příběhu. Takže co Gearbox změní, aby byla dvojka perfektní?

Reklama

Už to budou dobré dva roky, co si naše srdce získala povedená střílečka zkřížená s Diablem a zabalená do komiksové, nebo jak se správně říká cel-shadové grafiky. Ano hádáte správně, že to bylo právě Borderlands, které tak trošku provětralo žánr a především překvapilo až nebývalými kvalitami. I přes všechny klady však mělo jeden ohromný zápor, který na sebe nedá zapomenout ani dnes, když je ve vývoji dvojka.

Jedná se o příběhovou stránku. Hra sice nabídla jakési pozadí, ale většina hráčů si jej ani nevšimla. Jednotlivé postavy byly povedené a originální, avšak působily trošku vytrženě z kontextu ba dokonce vágně. V žádném případě se nesázelo na propracovanost charakterů či na jejich vzájemnou provázanost. Všechny zmíněné věci ale má změnit právě vyvíjený druhý díl.

Borderlands 2 se snaží stavět na základech položených jedničkou a výtečnými DLC a přitom rozehrát svůj vlastní příběh, který by šel daleko více do hloubky. Jakými prostředky toho hra hodlá docílit se měli možnost herní novináři z webu IGN zeptat přímo autora scénáře Anthonyho Burche a hlavního designéra Jona Hemmingwaye.

Jak moc se v druhém díle zaměřujete na příběhovou složku oproti jedničce?

V první hře jsme až příliš spoléhali na text a pokud jste stejní hráči jako já, určitě jste kvanta psaného textu ignorovali. Nyní se tak snažíme světu vtisknout mnohem více života. NPC na vás na každém kroku pokřikují a při každém setkání se vám snaží vysvětlit smysl vašich činů a jejich následky. Hráč si tak mnohem rychleji udělá daleko lepší obrázek o tom, jak to na Pandoře funguje. Obecně lze tedy říci, že daleko více spoléháme na zvukovou složku, než na podrobné psané popisy.

Nikdy jsme ale také nechtěli hru, kde by vás umluvené pasáže zbytečně brzdily. Je důležité příběh dávkovat za běhu. To však neznamená, že jsme úplně vystřihli klasické delší cut-scény, které budou opravdu špičkové. To vám mohu slíbit už teď!

Mnoho lidí si myslí, že se do her, které jsou převážně o střílení, zbytečně cpe propracovaná příběhová složka. Jaký názor zastáváte vy?

Ano, v některých případech je skutečně příběh spíše na obtíž a odvádí od hlavních featur produktu. My ale nikdy nic lidem do krku cpát nebudeme! Náš příběh bude rozvíjet zajímavou příběhovou linku, ale nebude to dělat sáhodlouhým stylem Hidea Kojimy. Přeci jen pořád děláme hru o střílení a spolupráci mezi hráči a ne thriller. Zároveň však nebudeme sklouzávat k pětiminutovým klišé ve stylu Call of Duty.

Bude příběh hrát spíše na vážnější notu ve stylu prvních Boderlands nebo se přiblíží vtipnějšímu stylu stahovatelných přídavků?

Víte, bez vtipnějších okamžiků by nebylo Borderlands tou samou hrou. Musíme však přiznat, že mnoho věcí, které hráčům připadaly vtipné, se přihodily spíše omylem. Rozhodně tak chceme stejným způsobem pokračovat i při vývoji druhého dílu. Právě ty neprvoplánové a nenásilné vtípky totiž slaví největší úspěch. Takže abych vám odpověděl, budeme se snažit hru co nejvíce přiblížit přídavkům a doufáme, že si ve hře každý najde tu svoji vtipnou chvilku nezávisle na našem vkusu.

Pojďme se posunout trochu dál! Odkud pochází nápad na hlavního záporáka Handsome Jacka?

Podobně jako kreativní ředitel Pavel Hellquist, i já mám rád silné a charismatické protivníky. Bylo tomu tak u System Shocku, Portalu i u Bioshocku. Všechny naše představy se zhmotnily v postavě generála Knoxxe z DLC, který byl špatný, a celou dobu jste jej toužili zabít. Avšak byl i zábavný a vždycky jste byli zvědaví, co z něho vlastně vyleze.

My už víme, že nebude hrát úplně typickou roli. Hráč se sním setká jen výjimečně, proč to?

Je to náš odkaz k původnímu Portalu. Handsome Jack se nechal inspirovat u GLaDOS, jen nedisponuje takovým egem. Nebudete se s ním dostávat tak často do konfrontace, proto budete po souboji toužit čím dál více. Je to náš způsob jak stupňovat napětí. Jack se objeví v cut-scéně, ale záhy zmizí a nastrčí proti vám pouze svého poskoka.

A žije vlastně vůbec na Pandoře, nebo má svoje super tajné hnízdečko někde úplně jinde? Třeba na měsíci.

Tuhle otázku jsem tak trochu očekával. Jack sice je vládcem celé Pandory, ale přeci jen má pod palcem poměrně silnou základnu na měsíci. Není to však ten typ padoucha, který jen vysedává a dává rozkazy. Opravdu sídlí na Pandoře a aktivně se zapojuje do záležitostí Hyperionu.

Můžete nám trochu osvětlit jaký vliv má měsíční základna na celkovou hratelnost?

Jedná se o nejsilnější stavbu v celém herním světě a hodláme ji využívat co nejvíce. Dává totiž hráči pocit nejistoty. Hyperion vždycky ví, kde jste a vy si nikdy nemůžete být jistí, zda jste v bezpečí. Třeba tak mohou kdykoli začít padat nepřátele doslova z nebe. Pěkné peklo ale rozpoutají i zbraňové satelity. Rozhodně to však není všechno a pár trumfů si prozatím ponecháme v záloze jako překvapení.

Co vlastně nutí všechny bojovat o moc nad Pandorou?

Vyskytuje se zde velice vzácný prvek s názvem Eridian!

Jako ten Eridian, na který jsme měli možnost narazit už během hraní jedničky?

Ano, v jedničce jsme měli mocné artefakty, které mohly měnit vaše schopnosti a ty skutečně byly z Eridianu. Tentokráte však jdeme ještě dál! Eridium je novou měnou na Pandoře a hlavně má příběh propojit s mimozemskou rasou, která zde žila před staletími. Hyperionu tedy nejde jen o peníze a právě ve dvojce opravdu zjistíte proč je Pandora tak důležitá.

Dost už propracovaných konspirací, nebo něco ještě nechtěně prozradíme! Vraťme se ještě jednou k Jackovi. Proč sakra ten přídomek Handsome?

To je jednoduché! Jack si o sobě myslí, že je jediný opravdový hrdina a chce, aby k němu všichni ostatní vzhlíželi. Proto jsme se rozhodli tuto jeho vlastnost nějak naznačit už v samotném jméně. Ve skutečnosti ho však chce většina lidí prostě odprásknout a tento paradox nám přišel jednoduše vtipný.

Jak je to s ostatními korporacemi? Zůstal snad opravdu silný jen Hyperion?

To určitě ne! Ve hře budou stále přítomny všechny korporace z jedničky a navíc přihodíme pár nováčků. Troufám si říct, že zákulisní boj o moc mezi jednotlivými společnostmi bude pro hráče opravdu zajímavý a využijeme jej pro mnoho vedlejších úkolů.

Poslední otázku bych rád věnoval boss fightům. Ty byly zábavné a opravdu intenzivní už v jedničce, takže co nového na nás chystáte nyní?

Víte, řídíme se filozofií větší je lepší. Ovšem určitě není našim cílem postavit před hráče bosse, do kterého bude muset střílet třeba 10 minut. Mnohem více sázíme na strategii. Každá zbraň platí na někoho jiného a pokaždé hráče nutíme zvolit trošku jiný postup. Důležitou roli u nás rozhodně hraje i kooperace. Myslíme si, že právě tyhle věci jsme správně vychytali až v DLC a dvojka tak v tomhle směru bude jejich dalším evolučním článkem.

A co si vlastně od příběhového pozadí druhých Borderlands myslíte vy? Nás zatím vývojáři určitě navnadili a už teď se nemůžeme dočkat dalších novinek!

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam Discord Discord
Reklama
Reklama