Zpět na článek

Diskuze: CD Projekt a Bloober Team přestávají prodávat své hry v Rusku a Bělorusku

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

23cicer

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

odstřihnout, izolovat, nespolupracovat... jediný řešení

Hall147cz

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

hmmm tak si sosnou z torrentu

SamFisher
SamFisher
Level 52 Level 52
Hlavní platforma: PC
5. 3. 2022 08:49

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Hall147cz nebo použijou VPN a změní si region v účtech,vždycky se to dá nějak obejít

Niemand

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Tohle je principialne trestani za to, ze se dotceni lide narodili jako rusove. Cili trestani za neco, co si ti lide nevybrali a nemohli ovlivnit. Zcela bez ohledu na jejich nazor jsou proste skatulkovani podle puvodu. (Mimochodem, recnicka otazka ... co je podstatou rasismu, antisemitismu, marxismu, atd?) Pokud to ma za cil vyburcovat bezny rusky lid, vidim efektivitu tohoto kroku nasledovne: U lidi podporujicich aktualni vladu to spise bude jen dalsi dukaz toho, ze je lide na zapad od nich nemaji radi a skodi jim jak jen podle svych moznosti mohou. U lidi, kteri nepodporuji aktualni vladu, bych predpokladal, ze se sice mozna vymezi proti napadeni Ukrajiny, ale kdyz uvidi jak zvnejsku je ruzne firmy a organizace (herni firmy nejsou jedine, ktere plosne postihuji bezne rusy) hazeji do stejneho pytle jako jejich vladu, asi si budou klast otazku, jestli vnimani rozdilnych postoju uvnitr ruske spolecnosti neni pod rozlisovaci schopnosti postihujicich firem. Pripada mi, ze v dnesni spolecnosti je velky nedostatek schopnosti podivat se na nejaky problem z vice uhlu. Zda to, co nejaky subjekt zamysli a cili na nejakou konkretni skupinu lidi, bude mit z jejich pohledu ten efekt, ktery byl zamyslen z pohledu subjektu, jenz nepatri do dane skupiny.

witcherrr
witcherrr
Level 1 Level 1
4. 3. 2022 21:51

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Niemand Zbytečné psát takové příspěvky, lidé většinou nepřemýšlí, nedohledávají si informace obou táborů, jen čekají co jim napíšou na novinkách, prima news.. když už mají trošku jiný názor, radši jdou s davem.

23cicer

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Niemand pokud se na všechno díváš ze všech úhlů, tak se nikdy nedobereš rozhodnutí... prostě to je fakt

23cicer

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Niemand musel bys vytvořit miliardu vyjímek, ve válečným stavu? kdy agresor používá primitivní propagandu? dívat se na věci z více stran můžu v době míru, ale ve válce se situace výrazně mění..

Alfajk
Alfajk
Level 44 Level 44
Hlavní platforma: PC
4. 3. 2022 09:18

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

čekám na steam, kdy rusáky ustřihne, minimálně po dobu trvání války na ukrajině, je potřeba, aby se sankce dotkli i obyčejných lidí, vezmeme jim chléb (tedy peníze na něj) a hry (doslova), vládu potom svrhnou sami

Sherlock161
Sherlock161
Level 39 Level 39
4. 3. 2022 08:18

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Za všechno můžou ruský hráči a hlavně ruská zmrzlina :?:

MinoSVK1's

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Úplne choré

SamFisher
SamFisher
Level 52 Level 52
Hlavní platforma: PC
4. 3. 2022 05:25

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Ono stačí sankce na ty správné lidi, omezení dodávek surovin, konec obchodování s Ruskem, zákaz vycestování do EU a jiných států a Putin dostane hlavu od svých kamarádů oligarchů (už teď na něj vypisují odměny),stejně tak jeho ministři či armádní generálové. To že se budou pokutovat obyčejní lidé není řešení. A chtít po ruském lidu, aby se vzepřel,je šílenství, zvlášť v zemi, kde se nebojí demonstranty střílet a zatýkat. Místo toho ve světě vznikl nebezpečný precedens honu na čarodějnice 🤔

Hrabe

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@SamFisher Souhlasím.

Tugitan

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Takže kolektivní vina a donucovací metody ala koncentrák - "jeden z vás zlobil, tak celý barák nedostane najíst". Skutečně excelentní. Tohle (a další podobné kroky typu "přejemenujeme" a "běžným lidem znepřístupníme") zajisté velice zabolí ruské od reality odtržené politické špičky. V žádném případě to v běžných lidech nezačne vyvolávat tušení, že ten jejich pomatenec má vlastně pravdu a že všichni na celém světě se spikli. Dle mne špatné řešení. Mnohem lepší by bylo jasně deklarovat a po všech médiích hlásit, že: [1] Po dobu válečného stavu se do země agresora nebudou nedodávat některé strategické suroviny a služby. Tím může klesnout životní úroveň běžných lidí a to je dodavatelům líto, nicméně dodavatelé nechtějí materiálně podporovat válečné úsilí agresora. [2] Pro spotřební zboží/služby platí, že peníze za koupi/využití, které přitečou ze země agresora, budou použity na podporu napadených. [3] Že si všichni váží běžného lidu agresora, ale vyzývají jej, aby lid sám vyvíjel vhodnou formou nátlak na své špatné politické špičky. Toto by podle mne bylo propagandisticky lepší řešení. Postavit proti sobě politické špičky země a "normální občany" (je to zavádějící a zevšeobecňující, ale to pro účely propagandy nevadí).

Horizont událostí
Horizont událostí
Level 26 Level 26
4. 3. 2022 00:49

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Na téma Ruské invaze na Ukrajinu mohu doporučit následující rozhovor: Brig. gen. Ing. Andora Šándora (V letech 2001 a 2002 byl náčelníkem Vojenské zpravodajské služby, vojenské rozvědky). https://www.youtube.com/watch?v=GFSVeSMAbNY Ke kroku CD Projektu, atd. je to pochopitelné gesto, ale i notná dávka pokrytectví, trestají opět jak je již v dnešním úžasném světě běžné, ty nejzranitelnější. Děcek (pokud pařej) vládnoucí třídy se toto nedotkne vůbec.

skylines
skylines
Level 0 Level 0
3. 3. 2022 22:54

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Pokud to má lidi dotlačit k tomu aby si uvědomili že to právě oni jsou ta největší a nejmocnější síla v zemi a politik je jen jejich nástroj tak v tom nevidím problém. Bohužel se většina lidí na celé planetě pořád chová jako ovce běhající podle toho jak pasáček pískne i když bez nich by nebyl nic. Ať už jde o politika, diktátora, krále, stařešinu, šéfa nebo třeba vedoucího. Takže se jim musí trochu šlápnout na krk.

kufač
kufač
Level 42 Level 42
4. 3. 2022 00:06

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@skylines Ono to bohužel není tak jednoduché v zemi, kde je obyvatelstvo masírováno propagandou ze státem vlastněných médií. Obyčejných Rusů je mi vážně líto, protože ti na to nejvíce doplatí i když vlastně za nic nemůžou. A tím samozřejmě nemyslím jen hry, které si teď nebudou moci koupit. Obávám se, že tyhle kroky nebudou mít kýžený efekt, protože v Rusku nějakých 70% obyvatel věří, že na Ukrajině probíhá "mírová operace," ale přesto tyhle kroky podporuju a doufám, že dopady na ruské obyvatelstvo aspoň někomu v ruské vládě otevře oči.

Keeper
Keeper
Level 33 Level 33
Hlavní platforma: PC
3. 3. 2022 22:14

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Ti kteří kritizují za "kolektivní vinu", tak se podívejte všeobecně na válku.. To není kolektivní vina? Lidi za to platí životy, kvůli rozhodnutí několika papalášů co je ve vedení.. Věřte že by všichni radši kolektivní vinu tohoto typu, než přicházet o domovy nebo životy. Takže bych v prvé řadě kritizoval to, kvůli čemu (a komu) se tohle všechno děje.

Paul
Paul
Level 32 Level 32
3. 3. 2022 23:13

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Keeper Nikdo neomlouvá invazi. Ale dvě zla nerovnaj se dobro.

Horizont událostí
Horizont událostí
Level 26 Level 26
4. 3. 2022 01:08

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Keeper Na otázku "kvůli čemu (a komu) se tohle všechno děje" Ti částečně z geopolitického hlediska odpoví i George Friedman, zakladatel Strategic Forecasting, Inc. "Stratfor", americké soukromé konzultační zpravodajské agentury (Bývá nazývána také jako stínová CIA). (konference je z roku 2015! fragment v linku je opatřen CZ titulky) https://www.youtube.com/watch?v=FiiIlOkL7TE

JmenoMamAno

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Děti s bohatou historií geopolitické analýzy se vyjadřují.... LOL... CHUCPE!

napoleon1815
napoleon1815
Level 33 Level 33
3. 3. 2022 20:10

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Máte teď Rusové jedinečnou možnost vyjít do ulic a svrhnout svého diktátora Putina. Jestli to neuděláte, máte holt smůlu a stane se z Vás druhá Severní Korea.

1234
1234
Level 1 Level 1
3. 3. 2022 20:32

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@napoleon1815 Jo tady si to prectou...

skylines
skylines
Level 0 Level 0
3. 3. 2022 22:55

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@1234 Jestli mají ve Varech a v Praze internet tak je tu slušná šance že jich budou desítky. :D

Snow 2
Snow 2
Level 42 Level 42
4. 3. 2022 01:17

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@napoleon1815 Takhle jednoduché to není. Je třeba si uvědomit, že Putin měl v Rusku vždy velkou podporu, a teď všechny ty sankce atd…, ji paradoxně do jisté míry utvrzují/navyšují. Ruská propaganda hlásá, že jsou všichni proti nim, a pak na ně najednou právě ti všichni uvalí sankce a pošlou je ekonomicky do hajzlu. Je vcelku jednoduché si odvodit kam se myšlenky normálního Rusa budou odvíjet. (Samozřejmě Rusko má, stejně jako my, svoji vlastní propagandu, a konflikt na Ukrajině je tam prezentován poněkud jinak, než u nás)

Smazaný uživatel
Smazaný uživatel
Level 2 Level 2
3. 3. 2022 19:13

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

PAX

Malum
Malum
Level 36 Level 36
3. 3. 2022 19:22

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Smazaný uživatel Jak jinak pobídnout lidi k tomu, aby si udělali ve vlastní zemi pořádek? Sankce a další restrikce mají smysl právě tehdy, když se dotknou obyčejných lidí. Pokud to byť jediného ruského hráče přiměje jít protestovat proti válce, kterou začala jeho země, tak to svůj účel splnilo.

Horizont událostí
Horizont událostí
Level 26 Level 26
4. 3. 2022 00:51

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Malum Tak se seber a můžeš jim na místě ukázat jak se má svrhnout vláda. Mimochodem v Rusku již jedna revoluce ze zdola byla... (Tedy ona jich bylo přirozeně celá řada, ale mám na mysli ty poslední dvě ze začátku 20 století).

Paul
Paul
Level 32 Level 32
3. 3. 2022 19:24

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Smazaný uživatel Koupený hry samozřejmě můžou hrát dál. Ale už si nekoupí žádný další. Jinak mě osobně to taky přijde stupidní/kontraproduktivní. V rusech to jen vyvolá ještě větší opovržení "západem". Když už, tak lepší řešení by bylo prodávat dál, a peníze z Ruska přeposílat na Ukrajinu. Holt dneska je zas kolektivní vina "in". Lidi často magoří když se děje něco, co je vytrhává z rutiny.

T800
T800
Level 31 Level 31
3. 3. 2022 21:08

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Paul Ne, to je přesně špatné řešení. Ruský lid moc dobře už ví oč jde. Pokud by se jich nic nedotýkalo, tak se vůbec nic neděje. Chceme-li tuhle válku ukončit bez zapojení sil NATO, tak jedině prostřednictví normálních Rusů, kteří dají svůj nesouhlas jasně najevo. Putin je blázen a porážku nikdy neuzná na základě momentálních vyjednávání. Proto je potřeba k tomu donutit lidi a bohaté oligarchy, aby současnou vládu svrhli a tím ukončili válku. A rozhodně je tím nedonutíme, když je budeme slušně prosit a dělat smutné oči. Je potřeba, aby je to bolelo a to je jediná šance, jak je přijmout překonat strach z režimu a hromadně se vzepřít. Mě jen fascinuje, že tohle je potřeba ještě někde vysvětlovat, jak u blbých.

Hrabe

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@T800 Zvláštní že se tato "meducína" nepraktikovala třeba v Iráku nebo v Kosovu. Tam je lid více "výbušnější" než ten Ruský.

Horizont událostí
Horizont událostí
Level 26 Level 26
4. 3. 2022 00:54

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Hrabe Re Hrabe: pššt...

Heyham

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Hrabe Kdo by se zajimal o muslimi, to nejsou lidi, staci jak se v cr chovaji, a co tady delaji, vyhrozovani zabitim, zaplaceni par lidem, aby nekoho zmlatili. (Zkusenost s okoli) V horsim pripade znasilneni...

Paul
Paul
Level 32 Level 32
3. 3. 2022 23:14

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@T800 Obávám se že takhle lidská psychika nefunguje. Efekt to bude mít přesně opačnej.

Hrabe

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Achjo, zas kolektivní vina.

Hrabe

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Hrabe Pro mínusáky... Valku odsuzuju, to se nemelo nikdy stat, lituju ty lidi tam, co prozivaji ale tahle davova psychoza, co v poslednich dnes je, je silenost.

T800
T800
Level 31 Level 31
3. 3. 2022 20:59

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Hrabe Ty mínusy dostáváš za svojí hloupost, nikdo si nemyslí, že by si podporoval invazi. Ale jsi tak hloupý, že ti tu člověk musí vysvětlovat, proč se tyto věci ději a proč je to velmi důležité? I přesto, že to schytávají i nevinní Rusové a zdá se to být nefér?

SamFisher
SamFisher
Level 52 Level 52
Hlavní platforma: PC
4. 3. 2022 05:15

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@T800 Lidi jsou hlavně hloupí, že pořádají celosvětově hon na čarodějnice a ničí vše co je ruské, i když ti lidé žijí v jiné zemi a vydělávají si na živobytí a Putina nemají v lásce taky. Jako sorry, ale to že neobsloužím v restauraci ruské občany a chtít po nich omluvu za konflikt mi přijde dost ubohé 🤔Stejně tak přejmenování klasické ruské zmrzliny na ukrajinskou 🤦‍♂️

Johan
Johan
Level 36 Level 36
4. 3. 2022 17:41

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@SamFisher To ale tihle hlupáci nikdy nepochopí, jenom tupě něco papouškují a očividně neví o čem mluví...

Reklama
Reklama