Company of Heroes 2 – rudá je dobrá
Preview Company of Heroes 2 Článek Company of Heroes 2 – rudá je dobrá

Company of Heroes 2 – rudá je dobrá

Rosťa Viktorin

Rosťa Viktorin

9

Zatímco si Stalin cucá palec v Kremlu, někdo musí zachránit matičku Rus před invazí nacistů. Někdo, no… někdo jako vy.

Reklama

Každá učebnice dějepisu vám dnes řekne, že operace Barbarossa byla možná podlý, ale zatraceně efektivní trik. Hitler roku 1941 bez jakéhokoliv varování napadnul Sovětský svaz, který se mu podařilo nachytat na švestkách. Armáda útok nečekala, navíc po technologické stránce Němcům ani nemohla konkurovat a okované boty ideově pokřivených Germánců si dlouhé týdny a měsíce celkem bez problému prošlapávaly cestičku hluboko do srdce království vodky.

Nejen vojáci, ale i obyčejní lidé a celé firmy se tak uchýlili k jediné zoufalé obraně, ústupu, nechávaje za sebou vylidněnou zemi. Když se však velení o síle jednoho muže konečně vzpamatovalo, začala aktivní ofenzíva, jež se stala smutnou předzvěstí krvavých střetů, v nichž zahynulo nepředstavitelné množství obětí. A to především díky na hlavu postavenému rozkazu 227, který dnes tak rádi parafrázujeme jako „soudruzi vpřed, zpátky ni krok!“. A stejné heslo razí s Company of Heroes 2 i studio Relic.

Jejich hlavním cílem je navázat na úspěšného předchůdce, jenž se stal jednou z nejlépe hodnocených strategií všech dob, což není úkol vůbec snadný. Tvůrčí celek se naštěstí výzev nebojí a je proto s podivem, že si pro svůj velký „comeback“ vybral právě zasazení na východní frontu, které není bůh ví jak originální. Na druhou stranu, situace na trhu se značně změnila (původní titul byl v roce 2006 očekáván s větší nedůvěrou, neboť se druhá světová válka začínala hráčům přejídat) a stejně tak i přístup vývojářů.

Vedení Relicu si je prý moc dobře vědomo značné vyčpělosti „lokace“ (viz. série Men of War), avšak zůstává přesvědčeno, že východ má stále hodně co nabídnout. Především díky již zmiňovaným bitvám, na něž prý bude kladen abnormální důraz. A důkaz přihazuje Quinn Duffy, hlavní designer hry, hned vzápětí: „Vylodění v Normandii, jímž začínalo Company of Heroes nebo Medal of Honor: Allied Assault je třiadvacátou nejkrvavější bitvou druhé světové války. Třináct z patnácti nejkrvavějších střetů se ovšem odehrály na východní frontě.“

Pokračování Company of Heroes tak bude dle očekávání začínat v roce 1941, kdy jsou Sověti po masivním útoku 600 tisíc vojáků, 3 tisíc tanků, 7 tisíc děl a 3 tisíc letadel na ústupu. Během několika málo měsíců se přibližně polovina populace rudého giganta nachází za nepřátelskou linií. Jak už je z tohoto popisu jasné, důraz na příběh bude ohromný. Celé dění budete sledovat očima válečného zpravodaje cestujícího napříč východní frontou a zaznamenávajícího všechny neduhy tehdejšího režimu. Ultimátním cílem přitom bude probít se od Stalingradu až do Berlína.

To všechno má být hodně narativní a osobní a každá jedna mise by se údajně měla do hráče otisknout. Z toho důvodu se ostatně bude hodně hrát na filmové zpracování plné emotivních dialogů a hlavně CGI filmečků, které by se měly relativně bez problému postarat o navození té správné válečné atmosféry, kterou se může pochlubit třeba profláklý hollywoodský blockbuster Zachraňte vojína Ryana.

To by samozřejmě nebylo možné bez kvalitního technického zpracování, jímž se Company of Heroes 2 podle všeho bude moci pochlubit. Pro ilustraci tvůrci použili popis jedné z misí, v níž měli pod kontrolou několik jednotek vojáků v zasněžené krajině. Nad těmi dle libosti přelétávali a zoomovali s kamerou, přičemž každé jedno přiblížení znamenalo dech beroucí pohled nejen na detailně zpracované prostředí, ale hlavně vojáky a techniku. Dokonce i vlajka se realisticky třepotala ve větru a granáty kromě zeminy a vojáků zvedaly oblaka čerstvě napadaného sněhu, jenž vám vždy na malou chvíli omezil výhled. Nádhera!

Sníh vůbec v Company of Heroes 2 hraje významnou roli. Nejde o pouhou bílou texturu, naopak je to nedílná součást světa, která vám může vyhrát, stejně jako prohrát celou bitvu. Pokud si totiž nedáte pozor, vaše tanky se můžou v prašanu zabořit, pozemní jednotky ho na druhou stranu mohou využívat jako krytí, ale zase se v něm pohybují pomalu. A tak bychom mohli pokračovat ještě hodně dlouho.

Kromě audiovizuálního zpracování ale vývojáři nezapomínají ani na hratelnost jako takovou. Krásně to ilustrovali na misi, v níž se Němci kryli za opuštěnou farmou. Pomineme-li propracovanější fog of war (takzvaně na monitoru uvidíte pouze to, co by ve skutečnosti viděli vaši vojáci) stojí za zmínku hlavně vylepšený systém krytí. Vaše jednotky tak budou moci nově přirozeněji a smysluplněji překonávat překážky a dokonce si budou moci vytvářet vlastní cesty. Třeba jako na té farmě, kde vývojář pár jedinců použil jako návnadu a zbytek nechal prokutat se za využití výbušnin skrz pevné zdi.

A nezapomíná se ani na vzpomínaný rozkaz 227. Ten byl prezentovaný v misi, kde se ruští hrdinové vydali bez krytu a téměř beze zbraní dobývat kulometné hnízdo. Po několika marných pokusech a pár desítkách mrtvých se hra přepnula do in-game cutscény, kde bylo možné vidět rozkaz k ústupu a rychlé prchání, které se však setkalo se stejně intenzivní palbou z vlastních řad. Poté se titul přepnul opět do klasického zobrazení a k dispozici byly dvě nové jednotky, jež si tentokrát vytvořili vlastní krytí díky kouřovým granátům.

Z toho co zatím víme, Company of Heroes 2 zkrátka vypadá výborně a popravdě se nemůžeme dočkat až se dozvíme víc a hlavně uvidíme první záběry přímo ze hry (snad se objeví na E3). To nejlepší na tom ale je, že Relic si je moc dobře vědom toho jaký klenot to svírá v rukou a dělá vše proto, aby potěšil především fanoušky původní hry. „Company of Heroes 2 se nesnaží být jiné,“ dodal Quinn. „Naopak se spíš snaží nabídnout víc toho, co se líbilo poprvé, plus něco nového. Zkoušeli jsme spoustu věcí, v jednu chvíli jsme dokonce testovali jak daleko můžeme zajít, než gamesa přijde o to co dělá Company of Heroes tím čím je.“

„Když jsme si pak stanovili mantinely, začali jsme to zužovat. Chtěli jsme především, aby to bylo autentičtější, realističtější, chtěli jsme lepší možnosti taktizování. Je to tak trochu jako s Dawn of War 2. To byl svého času ohromný odskok od série. Jen se to musí dělat s větším citem. Ne snad, že by se nám DoW2 nelíbilo, ale bylo tam pár věcí, které se do série jednoduše nehodily a toho se máme v plánu v Company of Heroes 2 vyvarovat.“

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam Discord Discord
Reklama
Reklama