Crytek žaluje tvůrce Star Citizen za neoprávněné využití CryEnginu
Star Citizen Novinka Crytek žaluje tvůrce Star Citizen za neoprávněné využití CryEnginu

Crytek žaluje tvůrce Star Citizen za neoprávněné využití CryEnginu

Michal Burian

Michal Burian

39

Cloud Imperium Games totiž koncem minulého roku změnili engine, ale v kódu hry má být stále využíván CryEngine.

Reklama

Ambiciózní vesmírný simulátor Star Citizen, který se díky financování komunity má stát nejlepším a největším vesmírným simulátorem všech dob, má další velký problém. Po řadě odkladů a pochybných praktikách musí vedení studia Cloud Imperium Games řešit soudní žalobu. Společnost Crytek zažalovala tvůrce za neoprávněné využití CryEnginu.

Abychom se lépe orientovali, povíme si příběh od samotného začátku. Studio Cloud Imperium Games si původně licencovalo technologii CryEngine. Koncem loňského roku však vývojáři nečekaně změnili engine a rozhodli se pro Lumberyard Engine od Amazonu. Aby to bylo složitější, tak Lumberyard Engine je licencovanou odnoží CryEnginu a jeho jádrem je právě CryEngine. Amazon akorát technologii upravil a přizpůsobil pro svůj záměr, integroval například streamovací službu Twitch.tv.

Crytek po ročním zkoumání podal žalobu. V ní tvrdí, že Cloud Imperium Games porušili licenci a neoprávněně využívají CryEngine ve svých hrách. Licence byla původně na jednu hru, ale podle Cryteku určité části Star Citizen (tím je myšlena původní hra a samostatné singleplayerové rozšíření Squadron 42) stále využívají CryEngine, což je neoprávněné.

Navíc německá firma tvrdí, že tvůrci Star Citizen porušili dohodu, měli totiž domluvené využití CryEnginu za nižší cenu. Za to měly být ve hře vidět loga CryEnginu, nejspíš při spuštění hry a možná v menu.

Crytek požaduje náhradu škod až do výše 75 000 dolarů a soudní zákaz k použití jakéhokoli kódu společnosti Crytek ve Star Citizen a Squadron 42. Cloud Imperium Games se pochopitelně brání a tvrzení Cryteku popírají. Soudní žalobu berou za bezvýznamnou a budou se silně bránit a požadovat proplacení veškerých nákladů, které vzniknou v této věci.

Jak vidno, máme na obzoru soudní bitvu, která nejspíš neskončí mimosoudní dohodou. Pokud by Crytek vyhrál, znamenalo by to pro Cloud Imperium Games velké problémy. Zaměstnanci by museli projít celý kód a odstranit z něho vše, co se týče CryEnginu. Je dost možné, že po výměně enginu v kódu nějaké řádky z CryEnginu zůstaly. Zároveň ale bude pro soudní znalce těžké prokázat, jaké kódy se týkají přímo CryEnginu a jaké Lumberyard Enginu.

Připomeňme, že Star Citizen v roce 2014 od komunity vybral 42 milionů dolarů, v současné době mají 173 532 541 dolarů. Vývoj se ale dost protáhl a tvůrci začali ve hře za reálné peníze prodávat vesmírný prostor, což se hráčům vůbec nelíbí a dávají to hlasitě najevo.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam Discord Discord
Reklama
Reklama