Dead Space Remake Novinka Dead Space Remake – sound design, nové záběry a přibližné datum vydání

Dead Space Remake – sound design, nové záběry a přibližné datum vydání

Jan Urbančík

Jan Urbančík

18
Platformy Windows PC PlayStation PlayStation 5 Xbox Xbox Series X|S

Druhý stream představil propracované ozvučení a potvrdil dřívější spekulace.

Reklama

Přibližně půl roku po prvním vývojářském streamu remaku Dead Space jsme se dočkali dalšího, jenž se tentokrát zaměřil na sound design, a to do opravdových detailů. Ale ještě než se do nich ponoříme, je třeba si zodpovědět otázku, na kterou se ptala spousta fanoušků této survival hororové série. Na samotném závěru streamu jsme překvapivě dostali odpověď, jež potvrdila včerejší článek Jeffa Grubba. Dead Space Remake skutečně míří na začátek roku 2023, přesné datum vydání ale samozřejmě vývojáři ještě nechtěli sdělit.

Teď už však k samotnému obsahu. Stream byl rozdělen na 4 části, přičemž v té první jsme se podívali na to, jak zvuky v remaku vůbec fungují. Zatímco v původní hře je slyšíme skrz poměrně jednoduchý systém, v předělávce si zvukaři se sound designem opravdu vyhráli. V tom, jak jednotlivé zvuky uslyšíte, hraje roli spoustu faktorů. Například přes kovové stěny lodi Ishimura neuslyšíte nic, ale pokud je v místnosti okno, tlumený zvuk k vám přece jenom doputuje.

A zatímco v originále jste mohli slyšet i skrz zdi, tady vývojáři implementovali systém, díky němuž se k vám zvuk dostane skrz volný prostor, v podstatě oklikou. To může způsobit různé klamy, kdy je zdroj zvuku ve skutečnosti úplně jinde, než to na první dobrou zní, a to je něco, čeho chtějí autoři využít ve vytváření napínavých situací. Nejlépe samozřejmě uděláte, když si vše poslechnete sami ve videu výše a ideálně se sluchátky.

Druhý segment se zaměřil na Plasma Cutter, ikonickou zbraň, respektive původem nástroj pro inženýry. I všechny zvuky spojené s ním doznaly velkých změn a Motive Studios vytvořili systém vrstev, které se navzájem překrývají, čímž tvoří výstup, který uslyší samotný hráč. Kromě Plasma Cutteru jsme si pak mohli poslechnout také Pulse Rifle.

Třetí část byla věnována systému A.L.I.V.E., který tvoří část, jež si se sérii Dead Space spojíme asi nejvíc – Isaacovo dýchání a tlukot srdce. Přestože nádechy a výdechy se staly natolik ikonickými, rozhodně měly v původní hře daleko k dokonalosti, jednotlivé zvuky se totiž často smíchaly dohromady či mezi sebou nepřirozeně přecházely. To všechno je v remaku výrazně přepracováno. Dýchání přechází plynule z klasického to intenzivnějšího podle Isaacovy únavy, a doplnit ho mohou také ostřejší výdechy, pokud má hlavní hrdina nízké zdraví.

To všechno platí také i dialozích. Jak už víme z minula, na rozdíl od originálu bude v remaku Isaac mluvit a hlas mu propůjčí Gunner Wright, stejně jako ve druhém a třetím díle. Poslechnout jsme si ho mohli právě v krátké ukázce, v níž jsme se dozvěděli, že všechny dialogy jsou nahrány ve třech verzích v závilosti na Isaacově stavu: v pořádku, unavený, nebo zraněný.

Nakonec jsme se dočkali dvouminutové videa přímo z hraní, kde jsme viděli v akci všechny výše zmíněné části sound designu. Na atmosférickou ukázku se můžete podívat níže.

A to bylo z druhého streamu o remaku Dead Space všechno. Vývojáři ale už teď oznámili, že na další nebudeme muset čekat dlouho. Uskuteční se v květnu a zaměří se na vizuální stránku hry.

Dead Space Remake míří na PC, PlayStation 5 a Xbox Series X|S. Jak už jsme zmínili v úvodu článku, vyjít má na začátku roku 2023.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam Discord Discord
Reklama
Reklama