Detroit: Become Human – otázky a odpovědi
Speciály Detroit: Become Human Článek Detroit: Become Human – otázky a odpovědi

Detroit: Become Human – otázky a odpovědi

Jakub Němec

Jakub Němec

17
Platformy PlayStation PlayStation 4

Umírající postavy, prvky mystiky, větvení příběhu, velikost lokací a další odpovědi na vaše otázky.

Reklama

V dnešním speciálu jsme si posvítili na vaše zvídavé otázky o nejnovější exkluzivitě na PS4 – Detroit: Become Human (recenze). Nebudou však zodpovězeny všechny, abychom nezkazili hráčům radost z objevování nových cest a nevyspoilovali zásadní momenty hry. Pokud budete i přes naše varování toužit po odpovědích, obraťte se na mě nebo Michala v soukromé zprávě.

Umírající postavy

Detroit: Become Human je o rozhodnutích, jež vás budou dělit od smrti či přežití všech postav ve hře. Mortalita hrdinů je pevně spjata s herním prožitkem a můžete tak přijít nejen o hratelné postavy, ale také jejich přátele. V případě rozložení androidů na součástky se jejich příběhová větev uzavře, ale scénáristé s touto eventualitou počítali a v klidu Detroit dohrajete. Zamezí se vám přístup k určitým částem příběhu, některé mise budou mít jiný průběh a může se stát, že se objeví absolutně jiné vyústění celého příběhu. Po každé kapitole můžete rozjet její průběh od začátku a pokusit se ztracenou postavu zachránit (ale v prvním hraní to nedělejte, užijte si svůj příběh i přes hořké momenty).

Prvky mystiky

Osobně si myslím, že už samotné téma „chytré“ umělé inteligence mnoha lidem nedá spát. Přemítání robotů nad smrtí se klidně dá také zařadit do ranku tajemného neznáma. Ale nezaznamenal jsem žádné výrazné zaměření na tajemno (možná jedna mise z pohledu Kary zavání okultní mystikou v androidím provedení).

Větvení příběhu

O samotném větvení příběhu jsem se rozepisoval v recenzi. Počet konců podle mě nelze z pohledu hráče určit. To budou vědět pouze sami vývojáři, kolik ze zakončení má unikátní charakter a kolik z nich je pouze kosmetickou úpravou. Už jen při dohrání jednotlivých misí máte často trojici možných konců, které se neustále projevují do pozdějších voleb. Jednou jsem u konce hry s otevřenou hubou hleděl na zásadní možnost odpovědi, která se mi otevřela na základě jediné akce v první půlhodině hry. Objevování všech cest a jejich konců (někdy i šťastných) je jedním ze zásadních prvků znovuhratelnosti Detroitu.

Velikost lokací

Lokace jsou povětšinou rozlehlé, volný pohyb městskými částmi dávají docela široký prostor ke zkoumání a provádění interakcí. Mnohem nafouknutěji vše působí během honiček a akčních scén, při nichž máte pocit, že běžíte opravdovým živoucím prostorem. Stísněnější jsou domy a byty lidských obyvatel Detroitu. Ale i v nich můžete narazit na řadu detailů hodných vaší pozornosti. Příměr k Beyond tak není úplně od věci (i když na velikost „dětského pokoje“ jsme nenarazili).

Minihry

Skenování, rekonstrukcí míst činu a dalších miniherních činností je v Detroit: Become Human docela dost, ale musím říct, že mě nikdy neotravovaly a spíše bavily (jak jsem psal v recenzi, nejvíce mě zaujala Connorova příběhová linka). Ve své podstatě se vžijete do androidího těla a hledíte na svět jejich robotickýma očima, takže právě části, v nichž pracujete s augmentovanou realitou, vám dávají možnost hlouběji se sžít s postavou a jejími problémy.

Nižší či vyšší obtížnost?

Zásadní rozdíl ve volbě obtížnosti je v tom, zda se chcete vystavit větší možnosti úmrtí postavy. Pokud se chcete zaměřit pouze na příběh a QTE jsou pro vás španělská vesnice, volte nižší obtížnost. My jsme recenzovali na vyšší, kde je důraz na preciznost provedené QTE pasáží mnohem větší.

Pohyb po lokaci

V každém prostoru se pohybujete za pomoci levé analogové páčky, zatímco pravá je váš rozhlížecí kamarád. Detroit: Become Human navíc umožňuje volně střídat přednastavené úhly kamery (vždy jsou alespoň dvě možnosti), jež vám umožní pohlížet na prostor z více úhlů. Pravá páčka je zároveň součástí interakcí s předměty a s QTE. Využívat jej tedy budete spolu s tlačítky gamepadu (všemi) a jeho gyroskopem.

Omezený čas

Ve valné většině hovorů vám bude odpočítáván čas na vybrání otázky, odpovědi, popř. akce. Neřekl bych, že tvůrci zvolili nijak velký nátlak, ale občas prostě bude velmi těžké se rozhodnout. Jedna špatně zvolená možnost může mít nedozírné následky. Příměr k Zaklínači tak není úplně mimo, ale Detroit má vlastní specifika. Především v tom, že nevidíte celou odpověď, ale pouze zastupující slovo či sousloví, což pro někoho může být matoucí (odpověď bude jiná, než čekal). Dle mého patří dialogy k nejlepší části herního prožitku.

Detroit: Become Human koupíte v obchodech Xzone.cz a GameExpres.sk.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam Discord Discord
Reklama
Reklama