Dojmy z hraní Elden Ring za postavu Warrior
Preview Elden Ring Článek Dojmy z hraní Elden Ring za postavu Warrior

Dojmy z hraní Elden Ring za postavu Warrior

Smazaný uživatel

Smazaný uživatel

5
Platformy PlayStation PlayStation 4 Xbox Xbox Series X|S PlayStation PlayStation 5 Windows PC Xbox Xbox One

Návrat k Dark Souls?

Reklama

Dnešním dnem začal uzavřený Network Test očekávané hry Elden Ring. Souls-like záležitost od mistrů tohoto žánru, From Software, láká na zajímavý vizuál, příběh a pověstnou obtížnost. Oproti předchozímu počinu, Sekiro: Shadow Die Twice, se u Elden Ringu vývojáři vracejí ke své nejslavnější značce, Dark Souls.

A poznat to jde hned v úvodních minutách. Temné lokace, které prosvětlují jen mírné zášlehy plamínků z pochodní, ve mě vzbudily pocit, že hned za první zatáčkou na mě vyskočí první nepřítel a začne si mě sesekávat na hromadu. Světlým bodem, který vykouzlí úsměv na rtech každému souls hráči, je bonfire, v tomto případě se jedná o Site of Grace. Jen co usednete k prvnímu takovému místu, můžete se vydat dál skrze hlavní dveře, které vám otevřou skutečný svět Elden Ringu. Následuje první NPC, které vám se vší vážností sdělí, že by bylo nejlepší si rovnou najít díru ve které zemřete. Inu, musím přiznat, že mi nelhalo, jelikož první nápis "You Died" jsem viděl velmi brzy.

Svět s názvem Lands Between je o mnohem barevnější, než to mu bylo u Dark Souls série. Nenechte se ovšem zmýlit, neboť i zde se nachází temné a pochmurné lokace plné nebezpečí. A nebezpečí skutečně čeká na každém rohu. Ačkoliv se mi po prvním gameplay traileru zdálo, že Elden Ring bude tou "jednodušší" soulovkou, opak je pravdou. Skupinky nepřátel lze sice kdykoliv obejít, případně postupně likvidovat stealthem, nicméně ne vždy se vám to podaří. V tom případě přichází přímý souboj. Ten dokáže být zatraceně těžký, a to obzvláště v případech, kdy se na vás seběhne velký počet nepřátel a vy jen bezbranně couváte. V mém případě k tomu ještě patřilo spoléhání na záchranu od parťáka.

Dojmy z hraní Elden Ring za postavu Warrior

Podobně těžce působí boss fighty, které vyžadují přípravu, naučení jednotlivých pohybů a nepochybně využívání všech schopností. Obecně jsou souboje s bossy, kteří jsou ještě bizarnější než kdy dříve, nemilosrdné a trestají každou chybu. Za každou mlhou se skrývá jedinečný boss, který na vás neváhá použít všemožné techniky. Hned první boss, Tree Sentinel, vás může skutečně potrápit, a pokud vám stejně jako mě hrdost nedovolí utéct, pravděpodobně si u něho pár hodin se slzami v očích pobudete. Dále tu máme netvora s hlavou dýně, černého jezdce, který se objevuje jenom v noci, či jistého Margita, jež svým vzhledem připomíná stromem prorostlého sadistu.

Jako Warrior v mužské variantě jsem byl vybaven lehkým brněním, dvěma meči, přičemž jeden z nich lze vyměnit za malý štít. Tato třída je navržena tak, aby bylo možné provést co nejrychlejší útoky a pohyby, čemuž odpovídá i rychlost obnovy staminy. S větší rychlostí jsem byl ovšem také náchylnější na poškození. Z toho důvodu je tato třída vhodnější spíše pro zkušenější hráče souls her, což, jak jsem si záhy uvědomil, pravděpodobně nejsem. Nedílnou součástí Warriora jsou rovněž weapon arty, které je zábavné používat a v soubojích vám mohou výrazně pomoct.

Dojmy z hraní Elden Ring za postavu Warrior

Samotné prostředí je po vizuální stránce nápadité a vskutku zajímavé. Prokouknout přitom dokáže jak ve dne, tak v noci. Každý Site of Grace mi paprskem světla ukazuje, kam by měly vést moje další kroky. Ale Elden Ring hráče nijak nesvazuje a může se tak vydat prohledávat svět na vlastní pěst. Jak už to v souls hrách bývá, objevování je náležitě odměněno a pokud přežijete příval invaderů nebo nečekaných nepřátel, můžete získat předmět, jenž vám pomůže v dalších soubojích.

Podobnost s Dark Souls je v některých případech více než zřejmá. Podobné pohyby, ovládání, animace, doplňování životů pomocí estusek, parírování, či stuny. Samotný HUD je víceméně totožný s Dark Souls sérií a nějaké výrazné změny u něho nečekejte. Přesto Elden Ring zavadí jisté novinky. První takovou je nepochybně mapa, jejíž část se odhalí pokaždé, co najdete její určitý fragment. Mapa svou stylizací připomíná kresbu a působí příjemným dojmem. Zaznamenat do ní můžete kdykoliv bod, ke kterému se chcete dostat. Díky tomu jsem se dokázal rychle orientovat i v novém prostředí. Druhou výraznou novinkou je kůň, co by nejen dopravní prostředek, ale také aspekt v boji. Toho je možné přivolat díky magickému prstenu. Ačkoliv by vám měl čtyřnohý společník usnadnit cestu napříč lokacemi, v případě Network Testu jsem měl minimální potřebu ho využívat.

Dojmy z hraní Elden Ring za postavu Warrior

Technickou stránku je poměrně těžké hodnotit, neboť Elden Ring bude ještě pár měsíců ve vývoji. Občasné propady frameratu, levitující předměty, a záseky některých nepřátel jsou chyby, které vývojáři pravděpodobně do vydání opraví. V případě serverů jsem se sice setkal s drobnými problémy hned na začátku, nicméně jednalo se o chvilkový případ. U multiplayeru jsem v podstatě nezaznamenal jakýkoliv problém. Vyvolat jiného hráče potom lze jen díky potřebným předmětům a s každou smrtí je kooperace okamžitě ukončena a musí začít znovu.

Pokud jste fanoušky souls-like žánru, budete se v Elden Ringu cítit jako doma. Ačkoliv jsem mohl odehrát celé tři hodiny, nemůžu říct, že bych se byť jedinou sekundu nudil. Svět Elden Ringu vás okamžitě vtáhne a naservíruje to nejlepší co From Software umí. Zároveň nepochybuji o tom, že Elden Ring přitáhne také ty, kteří se doposud souls hrám vyhýbali.

Během víkendu se nicméně můžete těšit ještě na dojmy od kolegy, který hrál za jinou postavu a má na hru poněkud odlišný pohled.

Elden Ring vychází 25. února na platformách PlayStation 4, PlayStation 5, PC, Xbox One a Xbox Series X/S. Předobjednat si hru můžete skrze obchod Xzone.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam Discord Discord
Reklama
Reklama