Dojmy z hraní Gray Zone Warfare
Preview GZW Článek Dojmy z hraní Gray Zone Warfare

Dojmy z hraní Gray Zone Warfare

Ondřej Zeman

Ondřej Zeman

2
Platformy Windows PC

Český hit už nyní stojí za pozornost.

Reklama

MADFINGER Games je studiem, které má většina hráčů spojena s mobilními hrami. Bylo proto překvapivé, když došlo k oznámení, že firma pracuje na FPS Gray Zone Warfare, která nezamíří na mobilní zařízení nýbrž na počítače. Nyní dorazila tato střílečka do předběžného přístupu a je z ní hit. Zda oprávněný, vám poví následující řádky.

Vedle formování vlastních výprav v Gray Zone Warfare neschází úkoly

Gray Zone Warfare patří mezi tuhé kousky. Rozhodně to však není DayZ, ve kterém by člověk běhal krajinou a musel si vytvářet vlastní příběhy. Nic takového to naštěstí není. Tahle FPS vám dává možnost plnit jasně dané úkoly, takže se sami, nebo s partou můžete ponořit do herního světa plného potenciálu pro vlastní příběhy a různých úkolů. Samotné zpracování zakázek tu není nikterak komplexní. Má vlastně takový tradiční nádech, takže většinou něco objevujete, likvidujete nebo ve svém batohu přinášíte do základního tábora. Koncept je to funkční, takže bych neřekl, že jsem se po této stránce kdykoliv nudil. Vždy bylo co dělat.

Zakázky jsou nastaveny tak, aby hráč pomaličku objevoval herní svět, který Gray Zone Warfare nabízí, což není vůbec malý prostor k prozkoumání. Vlastně vám po vzoru jiných zástupců tohoto žánru poskytne gigantickou mapu, kterou máte možnost putovat po vlastních nebo za pomoci helikoptér, s nimiž se dá dostat leckam. Stačí jen dané pozice objevit a nejednou se vám tam objeví bod, k němuž se příště v útrobách létajícího stroje dá vydat. Samotná městečka, vesničky i opuštěné statky představují většinou body zamořené nepřáteli.

Člověk tu zkrátka moc AI kamarádů nenajde, takže musí být neustále v pozoru. Dost rozdílně se Gray Zone Warfare v tomto ohledu hraje za předpokladu, že do boje nemíříte s partou přátel ale osamoceni. Otestoval jsem oba formáty a musím říct, že když jsem mapou putoval osamocen byla ke mně hra daleko tvrdší, protože zkrátka neodpouštěla chyby a tlak ze strany AI byl během takovýchto výprav často k nevydržení i kvůli tomu, že kvalita se dá v rámci protivníků nahradit kvantitou.

Škála nepřátel je pak tvořena různě vybavenými protivníky, jejichž výstroj často definuje to, kde se v momentu, kdy dojde na boj v herním světě nacházíte. Někteří domorodci disponují pouze vestou na náboje, trapným školním batůžkem, AKM a bandanou, která je opravdu proti projektilům ochrání jen těžko. Jak už to ale tak bývá, vedle těchto vandráků, jsou tu také ti, jimž studio dalo do rukou lepší vybavení a někdy i nějakou tu speciální roli v rámci různě postavených zadání.

Když náhodou máte tyto „elity“ zlikvidovat je třeba myslet na to, že ten z vás, jenž má daný úkol, musí zasadit poslední úder, protože jinak se mu poprava i přes přítomnost v partě nezapočte, což se mi vzhledem k tomu, jak je tato myšlenka zpracována v nejednom MMO úplně nelíbilo. V rámci celkového dojmu by pak jedna eliminace pro celou skupinu působila realističtěji. Celkově však Gray Zone Warfare na přijatelnou realističnost sází. Vlastně je to jeden ze základních faktorů tohoto díla přestože mi nepřijde navržen až tak extrémně jako třeba v DayZ. Projektil vás však občas dokáže zabít opravdu nečekaně, což se mi zde hodně líbí.

Snaha tvůrců dát hráčům maximální zážitek se promítá do chování zbraní i toho, jak vaše postava reaguje na zranění, nedostatek jídla, dehydrataci či absenci krve mohoucí vést až ke kómatu, z něhož se minimálně ve formátu pro jednoho hráče už nikdy nevzbudíte. S DayZ bohužel nemá Gray Zone Warfare společnou pouze snahu o realistické zpracování, ale také to, jak se vyvedla optimalizace, fungování některých faktorů a celkově vstup do předběžného přístupu. Hra aktuálně nejede moc dobře. Servery mají obtíže a o bugy tu též není nouze. Na kompletu je zkrátka zřejmé, že potřebuje ještě hodně lásky, která mu možná mírně uspěchaným vydáním nebyla dána. Věřím však že v tomto ohledu dojde ke změně.

Autorům Gray Zone Warfare se povedlo vytvořit něco mimořádného

Gray Zone Warfare patří mezi zjevení. Ještě před pár měsíci od tohoto kousku nikdo nic moc velkého nečekal a nyní je to jeden z nejhranějších titulů na Steamu. Minimálně za sebe bych řekl, že je tato pozice i přes diskutabilní technickou stránku zasloužená. Jedná se totiž o velmi přísnou FPS, která se s hráčem ani na moment nepáře a dost cílí na co nejrealističtější zpracování bez toho, že by překročila hranici, kdy už je její hraní frustrující.

Samozřejmě jsou tu už dříve prezentované neduhy předběžného přístupu. Osobně však věřím v to, že se vývojářům tuto napínavou střílečku ve vizuálně velmi zajímavém prostředí podaří odladit, díky čemuž na konci vývoje dostaneme o poznání vyladěnější zážitek než nám po vydání nabídlo třeba DayZ.

FPS Gray Zone Warfare je dostupná v předběžném přístupu na PC skrze herní klient Steam, kde je po ní možné sáhnout od 30. dubna 2024.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam Discord Discord
Reklama
Reklama