Dojmy z hraní multiplayerové bety Uncharted 4
Speciály Článek Dojmy z hraní multiplayerové bety Uncharted 4

Dojmy z hraní multiplayerové bety Uncharted 4

Filip Němec

Filip Němec

5

Uzavřená beta nabízí jedinou možnost vyzkoušet si online část ještě před březnovým vydáním. Hráli jste také? Navíc <strong>naše gameplay záběry</strong>.

Reklama

Když se objevila před lety na PSN otevřená beta multiplayeru Uncharted 2, většina hráčů ji brala pouze jako potěšující doplnění ke kampani. Nakonec se z ní ale vyklubalo překvapivě povedené kompetitivní zápolení. U třetího dílu pak šlo o plnohodnotnou součást, která dokázala zabavit na dlouhé hodiny. Vývojáři se však rozhodli, že zážitek z online části je až moc strohý a snadno srovnatelný s ostatními hrami. Jinými slovy moc obyčejný.

Zároveň chtěli, aby hra více hráčů byla mnohem dynamičtější. Pomalejší tempo se sice hodilo pro survival téma The Last of Us, ale Uncharted chtěli více oživit. S tím souvisí i snaha daleko více do hry zapojit hráče jako součást celku. Spolupráce zkrátka nebyla nikdy to hlavní v Uncharted multiplayeru. Pokud jste minuli naše dojmy z prvního hraní na Paris Games Week, obohacené o informace vydolované přímo z vývojářů, doplňte si informace ve zmiňovaném článku. Zde se zaměříme přímo na dojmy z několikadenního hraní.

Jen pro majitele kolekce Uncharted

To je umožněno všem majitelům Uncharted trilogie, která vyšla před několika měsíci a právě přístup do uzavřené bety Uncharted 4 multipalyeru byl pro mnohé hráče velkým lákadlem ke koupi. A jak to celé dopadlo? I když dám stranou mou oblíbenost celé Uncharted série, potažmo všeho dalšího co dělají šikulové z Naughty Dogu, sliby vývojářů se naplnily. Samozřejmě můžete hrát i sólově, a pokud máte v týmu dobrou mušku, vítězit se dá i tak, ale není to tak velká zábava, jako když se vzájemně podporujete a spolupracujete. K lepšímu se změnila i celková dynamika, která je vylepšena nejen větší spoluprací, ale také rychlejším spádem hry. Za to mohou především magické artefakty a novinka v podobě pomocníků (tzv. sidekicks).

„Za zabíjení nepřátel a další úkony získáváte herní peníze.”

O těchto novinkách jste si mohli přečíst již ve zmíněných dojmech z hraní, na výstavišti jsem si však mohl vyzkoušet pouze hru za předem nastavenou postavu. Vyzkoušel jsem tak pouze jednoho pomocníka, jeden artefakt, jednu speciální schopnost atd. A protože jde o zásadní novinky v online hře čtvrtého dílů, podíváme se na ně podrobněji. Výše zmíněné si kupujete přímo ve hře za herní měnu, tedy stejný princip jako v The Last of Us, což tvůrci na první dobrou přiznávají. Ekonomický model se jim osvědčil a implementovali ho do Uncharted 4 prakticky beze změny. Za zabíjení nepřátel a další úkony získáváte herní peníze, za které pak můžete instantně nakupovat jak magické artefakty, tak i pomocníky či speciální zbraně a vylepšení.

Umělá inteligence v multiplayeru?

Každá z postav si může navolit jednoho z pěti pomocníků, kteří jsou diametrálně odlišní a hodí se pro různé styly hraní. Pomocníci jsou řízeni umělou inteligencí, opět kompletně převzatou z The Last of Us. Samozřejmě se nabízí otázka, co dělá umělá inteligence v online hře, ovšem po pár kolech vám je jasné, že tohle byl krok správným směrem. Pomocníci funkčně spolupracují s živými hráči a celkově vytvářejí zajímavý mix, který vás prostě baví. Jste pod palbou a krčíte se pod salvou kulek? Vyšlete svého pomocníka, který naláká pozornost protihráče a vy můžete jednoduše uniknout nebo protivníka rovnou zabít. A to je jen jedna z mnoha možností, jak sidekicky využít.

V nabídce najdete například snipera, kterému můžete přikázat, z jakého místa bude ostřelovat. V otevřených prostranstvích jsou tihle chlapíci opravdovou překážkou. Pokud se řadíte spíše mezi podpůrné hráče, parťákem do nepohody pro vás bude Savior, který se dokáže rychle a obratně pohybovat po mapě a je kdykoli připraven vás oživit. Snad nejoblíbenější je Brute, což je obrovská pancéřovaná chodící pevnost s rotačním kulometem. I při sebelepší mušce při boji tváří tvář rozhodně neobstojíte, Brute je však velmi pomalý a neobratný, jako podpůrná jednotka je však k nezaplacení. Zajímavou, přesto v betě málo používanou alternativou, je Hunter. Ten je neuvěřitelně rychlý a jeho hlavním úkolem je chytnout vás zezadu, zatímco jste vydání na milost nepřátelské palbě. Dostat se z jeho sevření pár sekund trvá a většinou jde o vteřiny rozhodující o životě a smrti.

Když se řekne umělá inteligence, většina hráčů okamžitě řekne, že to budou pouze poskoci, beránci vyslaní na porážku. Ale ne v Uncharted. Nejen že se jim časem dobíjí zdraví stejně jako vám ale mají ho i stejné množství. V mnoha směrech jsou tak rovnocenným soupeřem, který dokáže nepěkně zavařit. Především jsou ale skvělým doplňkem pro vaši bojovou strategii, možnost do jisté míry ovládat jejich pohyb (můžete jim určit, kam mají jít, nebo kde mají stát) je pak možností, kterou zatím hráči moc nevyužívají, ale až čas ukáže, jak moc efektivní pomocí mohou tito AI parťáci být.

El Dorado, Chintamaniho kámen a další

Druhou novinkou, kterou si můžete za chechtáky získané zabíjením pořídit, jsou magické artefakty, které znáte z předešlých dílů série. Je jich hned pět a opět jsou diametrálně odlišené a vhodné pro různé styly hraní. V betě bylo nejoblíbenější rozhodně El Dorado, které po vypuštění začne zraňovat všechny nepřátele v okolí. Barevný vír a zlatá socha v jeho centru působí velmi efektně a budí strach.

Opakem je pak Chintamaniho kámen, jistě si ho pamatujete z druhého dílu. Ten dokáže vrhnutím oživit všechny padlé spoluhráče v okolí. Není to sice devastující zbraň, ale při vhodném načasování může mít za následek hodně mrtvých protihráčů. Z třetího dílu si také vybavíte tzv. Džina, který promění vaši postavu ve sprintující oheň. Dovolí vám extrémně rychle se pohybovat a sníží počet úderů nutných k sundání nepřítele ze tří na dva. Výhodou je, že jeho trvání je poměrně dlouhé a dokonce i v případě vaší smrti moc Džina pokračuje ihned po vašem opětovném zrození. Bohužel i při vysoké rychlosti pohybu je poměrně snadné uskakovat vašim útokům nablízko a byl jsem občas hodně frustrován z toho, že nemohu nikoho trefit.

Pomůckou pro podobné situace by mohla být Indrova věčnost, která po vhození do prostoru zpomalí všechny protihráče v okolí, přičemž zpomalení je opravdu markantní. Při dobrém hodu a načasování jsou pak nepřátelé jako na střelnici. Poslední artefakt je čistě taktický, mnoho hráčů ho v betě nevyužívalo, přesto si jistě najde své místo. Hůl Ayara Manca na krátký čas odhalí všechny nepřátele a to nejen vám, ale i všem spoluhráčům.

Jak jsem už naznačil, všechny magické artefakty ale i pomocníci jsou do hry zapojeni ve jménu větší dynamiky a tím pádem i spolupráce. Oživující Chintamaniho kámen je skvělou příležitostí jak oživit polomrtvý tým, přivolaný sniper či opancéřovaný kulometčík podpoří společný útok nebo naopak úprk. Často však bylo vidět, že se hráči zatím učí, jak zmíněné věci používat a těším se, až bude online hra v provozu delší dobu a hráči už budou mít připravené různé taktiky a praktiky.

Vše se odemyká postupně s navyšováním vaší úrovně, která v betě končila na číslovce osm.

Kromě sidekicks a artefaktů si samozřejmě můžete navolit nejrůznější zbraně a další vybavení. Kromě granátu si můžete vybrat například lékárničku, kterou můžete hozením uzdravit dalšího hráče, výbušninu C4 či kupříkladu nášlapnou minu. Podobně jako v předchozích dílech pak i bonusové vlastnosti, jako je rychlejší přebíjení, větší množství života po sražení na zem či schopnost dostávat za každý úkon bonusovou částku navíc. Vše se odemyká postupně s navyšováním vaší úrovně, která v betě končila na číslovce osm. Dostat se tam mi zabralo odhadem čtyři až pět hodin hraní a namísto klasických zkušeností se váš level navyšuje prostřednictvím získaných peněz v průběhu jednotlivých zápasů. Zatím není jasné, kolik obsahu bude nakonec v plné hře, pevně však doufám, že levelů a tím pádem i dalšího vybavení k odemčení bude daleko více, jinak může motivace hráčů k dalšímu hraní rychle opadnout. V dnešní konkurenci her už pouhá radost ze hry zkrátka nestačí.

„Většina bojů se odehrává čistě na zemi a jen málo hráčů využívá charakteristické možnosti série Uncharted.”

K vyzkoušení je v betě dvojice map, jedna z městské zástavby s dvojicí vysokých věží a druhá z prostředí zarostlé džungle. Obě z map vynikají promyšleným level designem a jsou hezky členité, na což konkurenční hry často zapomínají. Obsahují navíc i mnoho zkratek a tajných zákoutí, které objevíte až po několikahodinovém hraní. Co mě trošku mrzí je chabá motivace lézt po zdech, viset na překážkách apod. Většina bojů se odehrává čistě na zemi a jen málo hráčů využívá charakteristické možnosti série Uncharted. Neházím ale vinu jen na hráče, design úrovní mohl být ještě více členitý a mohl hráče ještě více nutit využívat terénní překážky a nerovnosti.

Pokud jste nevyzkoušeli betu, jistě se právem bojíte, jak moc tyto novinky změní celou hratelnost. Přesto mohu všechny ujistit, že zmíněné změny jsou nejenom k lepšímu, ale rozhodně nijak nemění charakteristické vyznění hry. Na výběr máte pouze z postav známých z celé série, jak těch kladných, tak i záporných a každá z nich má sérii charakteristických hlášek. Online část čtvrtého dílu má rozhodně velmi dobře nakročeno a jsem si jist, že dokáže oslovit věrné fanoušky, tak i nově příchozí hráče. Stejně tak věřím, že technické nedokonalosti týkající se matchmakingu jsou pouze záležitostí bety a v plné hře se dočkáme pouze toho nejlepšího zážitku. A když už nic, Uncharted 4 vypadá nádherně.

Uncharted 4: A Thief's End vyjde 18. března 2016 ve verzi pro PlayStation 4. Podívejte se na naše gameplay záběry z multiplayerové bety.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam Discord Discord
Reklama
Reklama