Dojmy z hraní Resident Evil: Resistance
Preview Článek Dojmy z hraní Resident Evil: Resistance

Dojmy z hraní Resident Evil: Resistance

Martin Pritula

Martin Pritula

4
Platformy PlayStation PlayStation 4 Windows PC Xbox Xbox One

Jak vypadá asymetrický multiplayer k RE3: Remake?

Reklama

Poslední dobou se nám tu rojí opravdu hojné množství asymetrických multiplayerů, mezi které se řadí i Resident Evil: Resistance. Nedávno jsme vás informovali o tom, že byla betaverze na PC a Steamu odložena, což fanouškům radost jednoznačně neudělalo. Problém se naštěstí podařilo poměrně rychle vyřešit a my jsme si tak měli možnost multiplayerový režim, který se Capcom rozhodl k remaku 3. dílu přibalit, vyzkoušet.

Začněme tím, jak se tato hra vlastně hraje. Jeden hráč vždy ovládá takzvaného masterminda, zatímco čtveřice přeživších se snaží uprchnout z dané oblasti. Přístup, jakým autoři k asymetrickému režimu přistupují je opravdu nevídaný a hráči ve hře samotného masterminda nikdy nespatří, místo toho se však budou muset vypořádat s tím, co pro ně daná postava v reálném čase chystá.

Přístup k asymetrickému multiplayeru je opravdu nevídaný.

Pakliže se tedy rozhodnete hrát za přeživší, je váš cíl zdánlivě snadný, nenechte se však mýlit. K uprchnutí musíte projít třemi rozdílnými arénami, což není vůbec snadné. Každá aréna má totiž určitý cíl, který musíte splnit. Tím je například hledání klíčů, díky kterým vám bude postup do další arény umožněn, nebo ničení určitých předmětů. Do cesty se vám samozřejmě pletou také zombie a různé nástrahy, které na vás mastermind připraví. Obtížnost hry je nekompromisní a očekává se od vás maximální možný výkon. Bez spolupráce, nebo s méně schopným členem týmu nemají přeživší šanci uniknout.

Po zdolání každé arény se musíte řádně připravit na tu další, díky tomu zde máte herní měnu, za kterou nakupujete zbraně, opravné kity a léčivo. S tím na řadu přistupuje i managment inventáře, který znáte ze singleplayerů. Osobně mám způsob, jakým v Capcomu vyřešili inventář velice rád, a proto mě potěšilo, že se jim toto podařilo přenést i do Resistance. Krom samotného nákupu vybavení můžete také najít určité zásoby po mapě. Pakliže se oponentovi podaří vás zabít, mají vaši spoluhráči několik vteřin na to, aby vás oživili. S tím se pojí další herní mechanika, což jsou speciální dovednosti. Díky nim můžete například vyřadit z provozu kameru, což je velice užitečné.

V této hře se hraje především o čas, s čímž souvisí i to, jak je celá hra koncipována. Pokud se vám podaří zabít zombie, uprchnout z arény, nebo uděláte cokoliv správně, budou se vám přičítat drahocenné vteřiny, které budete k útěku potřebovat. Pokud vás naopak nepřítel zasáhne, nebo vás složí na zem a vašim spoluhráčům se nepodaří vás oživit, o vteřiny přijdete. Toto funguje jako velmi frustrující element a přidává to hře skvělou atmosféru.

Pokud se rozhodnete hrát za masterminda, přichází naprosto odlišný přístup ke hře. Vaším cílem je za každou cenu znemožnit přeživším postup do další arény. K tomu máte k dispozici mnoho různých možností, které začínají dokonce dříve, než samotná hra. Před začátkem hry si tedy vyberete rozmístění jednotlivých klíčů na mapě. V betaverzi jsou tato rozmístění rozdělená do čtyřech možností, díky kterým nebudou přeživší nikdy vědět, kde se zrovna klíče nacházejí. Poté, co si rozmístění vyberete začíná samotná hra. Jako mastermind máte celou arénu pod kontrolou a vaším cílem je rozmisťovat pasti a zombie tak, abyste způsobily co největší škodu. S tím se pojí i mapa, díky které kontrolujete pohyb všech přeživších a můžete jim tak přichystat pasti na dlouho dopředu. Díky taktice se mi tak podařilo za masterminda prakticky vždy zvítězit a to tím, že jsem volil rozvržení mapy, ve kterém je klíč hned v prvním oblasti, ve které přeživší nikdy nehledají a já jim tak nechal ke zbytku klíčům volný průchod a mezitím danou místnost zaplnil tolika zombie a pastmi, že při návratu neměli žádnou šanci.

Mastermind se ve hře nikdy neobjeví, ovšem jeho práce si všimnete okamžitě.

S tím se pojí i speciální schopnosti, jako je například kulomet, který ovládáte přímo z kamery, převtělení do zombie, díky čemuž můžete být efektivnější, než umělá inteligence a v neposlední řadě Mr. X. Ten je skutečně silný a ve hře představuje přesně to, co by takováto postava měla. Tuto postavu nemůže ovládat umělá inteligence a ovládání této bestie se tak ujmete vždycky vy. Samozřejmě máte k dispozici všechny jeho schopnosti, které znáte ze singleplayeru. Aby mohla být hra nějakým způsobem fér, tak vás mohou přeživší na poměrně dlouhou dobu omráčit zábleskovým granátem, a navíc za tuto postavu můžete hrát jen krátkou dobu.

Grafická stránka hry je na velmi vysoké úrovni. Hru pohání totožná technologie, jako základní hru a díky tomu se hra pyšní špičkovou optimalizací a hladkým během i na slabších PC. Audio je zde tak, jak se u hry z této série sluší a patří taktéž skvělé a jak zvuky zbraní, tak i zvuky jednotlivých zombie jsou špičkové.

Zmínit musím ještě matchmaking, který je ve hře zkrátka špatný. Na připojení do hry jsem čekal za obě strany vždy více než čtyři minuty, což je přibližně třetina délky samotného zápasu. Doufejme tedy, že se tento problém podaří do vydání hry vyřešit.

Na závěr dodám, že jsem od hry příliš neočekával, a nakonec mě mile překvapila. Pokud vývojáři přidají více map a časem třeba i Nemesis, mohla by být pro mnohé tato hra opravdu lákavá a dovedu si představit, že by se do hry vraceli kvůli tomuto módu. Pokud by nové mapy do hry vývojáři nepřidali, tak se obávám, že tento nadějný mód hráči rychle opustí, což by byla veliká škoda.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam Discord Discord
Reklama
Reklama