Dojmy z novinářské prezentace Armored Core VI: Fires Of Rubicon
Preview Článek Dojmy z novinářské prezentace Armored Core VI: Fires Of Rubicon

Dojmy z novinářské prezentace Armored Core VI: Fires Of Rubicon

Martin Zavřel

Martin Zavřel

1
Platformy PlayStation PlayStation 4 Xbox Xbox Series X|S PlayStation PlayStation 5 Windows PC Xbox Xbox One

Tahle hra má potenciál zamávat letošními žebříčky.

Reklama

V roce 1995 jsem na konzoli Sega Saturn hrál svéráznou hru jménem Robotica, která mi svojí unikátní atmosférou navždy uvízla v paměti. Skoro tři dekády na ni vzpomínám, kromě jiného především díky tomu dusivě depresivnímu dojmu z budoucnosti, kde vojáci na bojišti mají podobu bezduchých dronů a robotů, zabydlených v kovových labyrintech základen a továren. Samozřejmě existuje mnohem víc mnohem slavnějších her s mechy, ale pro mne to byla právě tahle, která mi nejvíce uvízla v paměti. Zmiňuji to z toho důvodu, že u hry s mechy pro mne není důležitá jen samotná akce, ale také svět, celkový kontext a atmosféra hry. A právě po téhle stránce mi čerstvá ukázka "za zavřenými dveřmi" z nejnovějšího pokračování slavné série Armored Core připomněla moji milovanou Roboticu.

Dojmy z novinářské prezentace Armored Core VI: Fires Of Rubicon

Unikátní bojiště

Již první upoutávka na hru doslova sálala atmosférou, ukazujíce gigantické kovové labyrinty, pokrývající pustinu zdevastované planety. Tento silný dojem z herního prostředí ještě posílila čerstvá ukázka ze hry samotné, protože výprava a zpracování prostředí je na lepší úrovni, než jsem u tohoto žánru her zvyklý - herní mapy jsou skutečně gigantické a okořeněné působivými speciálními efekty, jako je dým stoupající z komínů apod. Depresivní kovová pustina byla jedna z mnoha věcí, kterou mi hra připomněla jiné série od jejích tvůrců, konkrétně země zaplavené smrtí v Souls sérii. Autoři nezapřou svůj unikátní cit pro estetiku a přestože možná grafika hry není vyloženě technicky nejlepší, celkový dojem z ní je opět mimořádně silný.

Dojmy z novinářské prezentace Armored Core VI: Fires Of Rubicon

Co je ale ještě mnohem důležitější, to je skutečnost, že herní prostředí je velmi pečlivě vystavěno pro komplexní navigaci a souboje horizontálního i vertikálního typu. V praxi to znamená, že velmi často nejste na nějaké placce nebo v nějakém koridoru, ale uprostřed propleteného labyrintu, který je možné navigovat všemi směry, včetně nahoru a dolů. To nabízí nejen unikátní příležitosti pro boj, ale také pro hledání vlastní cesty danou lokací, kdy se například můžete zcela vyhnout některým bojům, vyhodit část prostředí do vzduchu a tak dále. Váš mech může samozřejmě jak chodit a jezdit, tak létat (byť let má podle všeho omezené trvání), ale prostředí navíc obsahuje unikátní prvky jako jsou katapulty, které vás vystřelí vysoko nad bojiště, abyste si mohli vybrat nový bod průniku.

Postavte svůj stroj smrti

Pohybové možnosti svého stroje, stejně jako jeho bojové možnosti, arzenál či brnění, můžete samozřejmě skládat zcela podle vlastní chuti. "Assembly" editor jednotlivých částí vaší výstroje je naprosto zásadní součástí hry a právě tady se fanoušci mechů vyřádí možná nejvíce. Jelikož hra v žádném případě není jednoduchá pokud jde o celkovou obtížnost, určitě oceníte i možnost vstoupit do editoru vašeho stroje nejen před samotnou misí, ale také během checkpointů v jejím průběhu. Z hlediska funkčnosti světa je to vysvětleno zásobovacími stanicemi, rozmístěnými v herním prostředí.

Dojmy z novinářské prezentace Armored Core VI: Fires Of Rubicon

V poměrně dlouhé plynulé ukázce z hraní, kterou jsme měli možnost shlédnout, došel hráč po mnoha bitvách s menšími stroji až k minibossovi, zdánlivě podobných schopností, rychlosti a výkonu, jako byl stroj hráče. Divoká přestřelka plná úhybných manévrů ale nabrala rychlý konec, když se nepřátelský stroj dostal "na tělo" a tasil plazmový řezák. Po návratu do checkpointu tedy hráč odhodil některé zbraně na dálku, místo nich si nasadil také řezák a navíc posílil pohonné motory, aby se mohl rychleji hýbat a uhýbat. S tímto vybavením již druhý pokus o tento souboj zvládnul úspěšně. Řešení náročnějších soubojů ve hře se tak může skrývat stejně dobře ve vašem vybavení, jako ve vašich bojových schopnostech. Mimochodem, po tomto minibossovi samozřejmě následoval mnohem větší a děsivější opravdový boss dané lokace.

FromSoftware výzva

Ačkoliv tvůrci nezmiňovali konkrétní jména jiných svých her, celkem jednoznačně prohlásili, že v novém Armored Core náležitě zúročili svoje čerstvě nabité zkušenosti s akčními hrami. Při sledování epického souboje s gigantickým robotem v ocelárně bylo na první pohled patrné, které svoje hry a které jejich prvky mají na mysli. Tento boss snadno připomněl bossy ze Souls série nebo Elden Ringu, kromě jiného tím, že člověk měl chuť při pohledu na jeho velikost, rychlost a brutální výzbroj utéct nebo souboj rovnou vzdát.

Je to ale právě rukopis tvůrců Souls žánru, který nás ve skutečnosti na novém Armored Core láká ze všeho nejvíc. Tahle hra působí po všech stránkách dojmem, že autoři zúročili jak svoje rozsáhlé zkušenosti z posledních let, tak nabité prostředky, investované do citelně výpravnější a ambicióznější hry, než byly minulé díly této série (která nicméně úspěšně běží již od roku 1997 napříč dvacítkou hlavních her, spinoffů a remasterů). Řekněme si zcela narovinu, že poté, co nám tvůrci nadělili loňskou hru roku, přepisující pravidla žánru a nastavující zbrusu novou laťku kvality, jsme ochotni vyzkoušet cokoliv dalšího od nich. Armored Core VI tak představuje "černého koně" letošní nadupané herní sezóny, kterého v žádném případě není vhodné podceňovat.

Armored Core VI: Fires Of Rubicon vyjde 25. srpna pro PC (Steam), PS4, PS5, X1 a XSX|S.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam Discord Discord
Reklama
Reklama