Dojmy z uzavřené bety Guilty Gear -Strive-
Preview Článek Dojmy z uzavřené bety Guilty Gear -Strive-

Dojmy z uzavřené bety Guilty Gear -Strive-

Ivan Jeziorek

Ivan Jeziorek

1
Platformy PlayStation PlayStation 4

Má nový díl Guilty Gearu našlápnuto stát se králem bojovek?

Reklama

I když nepatřím zrovna mezi velké milovníky bojovek (Mortal Kombat jsem hrál naposledy snad trojku a na DoA jsem vždycky raději koukal než hrál, tedy až na film), ale i v tomto žánru existují výjimky. Díky nim si pak člověk opravdu připadá tak nějak silnější, namachrovanější. Mezi ně můžu bezesporu řadit sérii Guilty Gear, které dokáže dobře zahrát nejen na ty nejvíc maskulinní noty, ale taky na ty nejhlasitější. A právě o tomto víkendu proběhl uzavřený betatest bojovky Guilty Gear -Strive-, což asi většině fanoušků mlátiček neuniklo.

Studio Arc System Works se za pár posledních pár let stalo nekorunovaným králem 2D bojové scény. Důvodem je právě série Guilty Gear, i když pravým akcelerátorem popularity se stal Guilty Gear Xrd. Xrd byl vytvořen pomocí Unreal Enginu 3 a díky nádherné až filmové vizualizaci, víceméně definoval vzhled všeho dalšího, co Arc System Works následně vytvoří.

Uzavřené beta testování Guilty Gear -Strive- bylo na západní polokouli spuštěno ve čtvrtek večer a nejdřív se všechno zdálo úplně v pořádku, ale to šlo pouze o testování offline režimu Versus CPU. Mohli jsme si osahat všechny uvolněné postavy a naučit se je ovládat. Bohužel to stejné již nelze říct o první noci, kdy bylo spuštěno online hraní. Poté, co velké množství hráčů nahlásilo problémy s připojením se soupeři, nebo dokonce ztrátou spojení při souboji (což se mi osobně stalo také několikrát i v sobotní noci), případně i selháním některých aplikací, byly servery hry hned během úvodní spuštění odstaveny a přešly do režimu nouzové údržby. Arc System Works tyto problémy nijak nevyvraceli a pro další pětihodinové testování vydali opravný patch.

Během bety je k dispozici sedm postav, mezi kterými najdete tyto jména: Sol Badguy, Ky Kiske, May, Chipp Zanuff, Potemkin, Axl Low a Faust. Ke všem navíc Arc System Works vydal před spuštěním testu krátké trailery, co by průvodce pro seznámení s bojovníky a pro usnadnění výběru. Zároveň se tento víkend poprvé testoval nový lobby systém -Strivu-, který je oproti většině nedávných bojovek docela odlišný. Místnost, ve které čekáte na zápasy totiž místo klasických chibi postaviček nabízí platformu, založenou na vzhledu 2D pixelů. Ten se bohužel mezi fanoušky nedočkal kladného přijetí.

Další postavy najdete zde: Sol Badguy, Ky Kiske, May, Chipp Zanuff, Potemkin a Faust

Vraťme se ale k postavám. Uzavřená beta dovolila vyzkoušet celkem sedm hlavním hrdinů, v jejichž čele stojí Sol Badguy a Ky Kiske. Jde o nejvyváženější a ne nejpřístupnější charaktery, se kterými se můžete v klidu se -Strivem- seznámit. Padnou vám hned do ruky, dobře se ovládají a fungují tak nějak jako přechod z Xrd na -Strive-. Jde zároveň i o úvod, díky kterému pochopíte změny vůči předchozímu dílu.

V minulosti jste se totiž museli zaměřovat spíše na řetězení komb a přerušování základních útoků soupeřů. -Strive- v tomto směru hodně omezil potenciál úderů Punch a Kick jakožto výchozích pohybů, což má za výsledek lehkou ztrátu plynulosti v navazování útoků.

V betě byly podle mne některé pohyby lehce omezeny. Myslím si, že nám pár účinných komb zůstalo skrytých. Z posoubojových debat bylo zřejmé, že byl celý bojový systém překopán tak, aby byl stejně těžký (nebo lehký) pro nováčky i pro zkušené Guilty Gear hráče. Tedy stejně tvrdý pro obě skupiny. Jenže do ukončení vývoje zbývá ještě šest měsíců, takže je možné, že se za tu dobu ještě všechno změní. Nicméně se opravdu může stát, že staří hráči nebudou s výsledkem úplně spokojeni.

Postavy jako takové jsou velice detailní a Burst akce jsou ještě lepší. Ze začátku se mi stávalo, že když soupeř spustil Burst attack, tak jsem jen koukal na vizuální stránku a nechal se umlátit. Navíc všechny animace perfektně vystihují hráčské charaktery. May a její velryby nebo Chipův útok z několika stran najednou, ale nejsou nic proti tomu, co dokáže Faust. Mne si získaly právě ty netradiční postavy jako je Faust se svým podivným stylem nebo Axl Low, se specializací na útoky na dálku.

Bohužel mi tyto Burst akce přišly dost nevyvážené. Zrovna s Axlelem musíte na soupeře neustále tlačit, protože pokud mu dovolíte spustit Burst akci, můžete se rovnou s výhrou rozloučit. Tento útok způsobuje obrovské škody, třeba proti nepříteli s Potemkinem jsem hrát odmítal, protože vás dokáže doslova zničit a obranu jsem nenašel.

Na konci každého souboje se můžete podívat na ohodnocení výkonu a také detailnější rozklad jednotlivých akcí. Útok je ohodnocen podle Damage a Variance, zatímco obranu hra hodnotí podle Guard a Evasion. Dále je zde hodnota Heart, typická pro sérii Gear Gear, která je zaměřena na Guts. A nakonec v přehledu najdete i Judgement, který se zaměřuje na Input a Versatility. Jde o docela funkční systém, aspoň v některých ohledech, díky kterému můžete svou hru analyzovat a posunout se díky tomu v žebříčku výš.

Z bety mám ale všeobecně dost rozporuplné pocity. Ovládání je jednoduché, funguje na výbornou. Je to vyloženě ten systém, kdy všechno lehce pochopíte, ale musíte cvičit, protože mistry se stanete až tréningem. Postavy jsou hodně zajímavé, ale zatím podle mne nevyvážené. Arény jsou příjemné, rozdílné a nenudí, i když se mi často stávalo, že jsem několik soubojů za sebou odehrál na stejném místě. Také jsem se dost často nedokázal přihlásit do souboje, i když jsme oba souhlasili. Ale pro odstranění těchto porodní bolestí je právě beta určena.

Guilty Gear -Strive- je v současné době ve vývoji pro PlayStation 4 a vyjít má někdy v druhé část roku 2020. Jen mám strach, že nedostane šanci stát se nejlepší bojovkou, protože s příchodem nové generace konzolí upadne do zapomnění.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam Discord Discord
Reklama
Reklama