Elder Scrolls Online – vše po čem touží srdce dobrodruhovo
Preview Článek Elder Scrolls Online – vše po čem touží srdce dobrodruhovo

Elder Scrolls Online – vše po čem touží srdce dobrodruhovo

Zuzana Cinková

Zuzana Cinková

17

Už bylo na čase, aby se Bethesda Softworks nějakým způsobem zapojila do souboje o prvenství na poli MMORPG her. Dobře, že si zvolila tu nejlepší možnou značku: sérii Elder Scrolls.

Reklama

Těžko říct, zda se Bethesda rozhodla na základě úspěchu World of Warcraft nebo zda šlo o přirozený vývoj každé známé a pop-kulturní série. Svět The Elder Scrolls už několikrát vybízel k čistě online zpracování – tvůrci se však zaměřili na to, co umí podle všeho nejlépe – akční RPG pro singleplayerový zážitek. Pokud jste hráli Fallout 3 nebo poslední Skyrim – musí vám být na výsost jasné, kam tvůrci vkládají největší úsilí. Série Elders Scrolls by teoreticky mohla World of Warcraft konkurovat, protože spojení rozsáhlého světa s nádhernou historií a obrovské komunity je základ úspěchu.

Právě úspěch World of Warcraft nebo konkurenčního Lineage či dokonce Guild Wars, přilákal pozornost Bethesdy v posledních měsících. Dost však bylo porovnávání a rozborů o tom, co tvůrce legendárních her k činu vytvoření vlastní online hry vede. A tak spojily síly Bethesda s Zenimax studiem a je na světě Elder Scrolls Online!

Zpátky do minulosti

Jak byste vyřešili největší dilema k zachování současného dění ve světě Elder Scrolls a zároveň pracovali na nových titulech? Jednoduše! Vrátíte se ve vyprávění třeba o tisíc let zpět, před začátek prvního dílu. Tím vyřešíte řadu nesrovnalostí a zároveň otevřete možnost zcela nových příběhů. Pokud si myslíte, že tak učinila Bethesda. Máte naprostou pravdu!

Vodící linka pro hráče ve světě Elder Scrolls Online bude vyprávět o daedrinckém princi Molag Balovi, jenž chce otevřít bránu démonů přímo do světa Tamriel. To nevěstí nic dobrého, když se do světa hráči zapojí už se zaprodanou duší a budou se jí snažit získat za každou cenu zpět. Zároveň se budou muset vyrovnat se zlou Vaerminou, druhým velkým záporákem. Samozřejmě na to hráči nebudou sami, jelikož u MMORPG her je zvykem, že se tvoří party a guildy. Systém Elder Scrolls Online má být naprosto totožný se známými tituly, avšak přeci jen si autoři neodpustili nějaké to vybočení ze zarytých řad. K získání reputace musíte ničit artefakty, které jsou známé jako Dark Anchors. Jenže, je v tom malinkatý háček. K sebrání takového artefaktu se musíte nejprve dostat přes mohutného giganta – strážce. Na některé strážce si vystačíte sami, ale na řadu z nich potřebujete už pomoc celé vaší party nebo dokonce mnohačlenné guildy.

Herní svět autoři slíbili tak rozmanitý, že si nad tím povzdechne jistě každý milovník světa The Elder Scrolls. Čeká na nás totiž celý Tamriel. Těšit se můžeme na známý Morrowind, Summerset Isle, Elseweyr, už zmiňovaný Skyrim a co se týče měst, Bethesda nechce zapomenout na oblíbený Daggerfall, Ebonheard, Riften, Shornhelm, Winterhold a mnoho dalších.

Asi lze vytušit, že všechny lokace nebudou otevřené hned po spuštění hry. Některá města, lokace, nestvůry a mnohá další překvapení si jistě vývojáři připraví až do budoucna. Je to logické. Už jen z tohoto popisu se jedná možná o nejrozsáhlejší herní svět, jaký kdy byl pro MMORPG hru vytvořen.

K tomu musíme připočíst i řadu NPC postav. Na rozdíl od herních předloh si zde s NPC nic neužijete po osobní stránce (svatby a jiné) a svůj vlastní dům taky nečekejte. O doprovodných mazlíčcích zatím řeč nebyla vůbec, ale mounty se objeví, každopádně nebudou umět létat. Cestovat budete moci pomocí teleportů – wayshriny, které jsou zároveň respawn pointy. Zenimax nechtěl prozradit ani žádné detaily o alchymii, craftingu či kamenech duší, ale potvrdil, že v nějaké formě se ve hře vyskytovat budou.

Těšili jste se na draky? Tak to máte smůlu, ve hře je nepotkáte, protože v době, ve které se MMORPG odehrává, nebyli draci součástí Tamrielské historie a k jejich probuzení došlo až o hodně později.

Budeme si moci zahrát za devět ras, které známe ze série – nordy, dunmery (temní elfové), argioniany (ještěří lid), altmeři (vznešení elfové), bosmeři (lesní elfové), khajiti (kočičí národ), orkové, bretonci a redguardi. Z toho vyplývá, že si nezahrajeme za impérium.

Rasy by měly být seskupeny do frakcí:

Ebonheart Pact – nordi, dunmeři a argoniani

Aldmeri Dominion – altmeři, bosmeři a khajiti

Daggerfall Covenant – bretonci, redguardi a orkové

Vytvořit pro hráče svobodný svět Elder Scrolls vyžaduje zcela odlišný způsob, například od mechaniky World of Warcraft. Zenimax Online se rozhodl změnit určité zaryté způsoby, jak hráči interagují se světem kolem nich. Místo toho, aby se hráčům zobrazovali klasické ikony kam mají jít a kde si vzít quest – budou vhozeni do světa „jen tak“. A bude na hráči, aby intuitivně rozeznal, že má jít například do města, tam si vzít úkol, splnit ho a poté se vrátit pro odměnu – v Elder Scrolls Online se tvůrci chtějí zaměřit na to, aby se hráči toulali po světě a objevovali nová dobrodružství nenuceně a zcela přirozeně.

Příkladem budiž samotné zpracování úkolů či prolínání dobrodružství s dalšími postavami ve hře. Zenimax vytvořil na rozdíl od systému Dračího Doupěte úkoly, jako události do kterých se může zapojit každý – nezávisle na povolání a času. Pokud například v nějaké podzemní kobce vymlátíte všechny nekromanty – strážce, který se po tomto činu objeví, vás odmění i přes to, že to nebyl váš úkol. Zkrátka a dobře, sbohem chození pro zadání questů! Vše je nyní ve vašich rukou!

Samozřejmě, že se ve hře vyskytnou události, které hráči jasně napoví, že se jedná o úkol. Pomáhat vám mohou například vesničané, kteří obklopí zraněného vojáka hledající pomoc. Pokud ho hráč přesvědčí o tom, že mu chce pomoci, voják mu vyznačí na mapě místo, kam se má přemístit a co udělat. Ne vždy tomu tak ale bude. Některé lokace, jako jeskyně, ruiny a podzemní katakomby - zkrátka místa, která jsou obalená tajemstvím, se zobrazí až ve chvíli, kdy je skutečně naleznete.

PVP a souboje

Poprvé po dlouhé době se někdo snaží přijít s online podobou tahových soubojů. Možnost kdykoliv hru zapausovat, rozdělit schopnosti a útoky, poté předat kolo a čekat na nepřítele – dává prostor k většímu taktizování. V hlavní roli je zde stamina, která souvisí s tím, jak moc využíváte schopnosti. Pokud budete blokovat údery nebo sprintovat, staminu vám to ubere. Klíčem k výhře v souboji tedy není ani tak přemožení nepřítele silnějšími atributy, jako spíše uvědomění čím hráč ubere nepříteli co nejvíce staminy.

Samozřejmostí jsou souboje v partách, guildách a instancích – což jsou obrovské lokace, do kterých se může každý hráč zapojit kdykoliv.

Zrovna tak půjde bojovat o města, hrady, vesnice, věže – vládnout daným lokacím pak může vždy vítězná Guilda.

Jako třešničku na dortu můžeme uvést kooperaci v soubojích s vašimi přáteli – kombinací alchymistovy hořlaviny, kterou vzápětí mág zapálí svou ohnivou koulí, přičemž skrz oheň bude střílet lučištník s hořlavými šípy – to vše dodává hře nový rozměr, jaký jsme zažili zatím pouze u Guild Wars 2.

Řekněme si na rovinu, ať se vám to líbí nebo ne, Elder Scrolls online bude prostě pecka. Nejen pro to, že dává k dispozici obrovský svět plný dobrodružství nebo jen pro svojí obrovskou komunitu, která za sérii bude stát ať se děje cokoliv. Samo jméno Elders Scrolls nám dává vědět, že to nemůže špatně dopadnout a spolu s pěti lety vývoje a obrovskému množství peněz do projektu vložených, to přece nemůže být žádný fail. A že už ze všech stran slyšíte opak? To už je jen na Vás jak se k tomu sami postavíte.

The Elder Scrolls Online nás čeká jednoho krásného dne v roce 2013 pro PC a Mac a nezbývá nám, než se začít pořádně těšit.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam Discord Discord
Reklama
Reklama