Epic Mickey 2: The Power of Two - hopsačka na hudební struně
Preview Epic Mickey Článek Epic Mickey 2: The Power of Two - hopsačka na hudební struně

Epic Mickey 2: The Power of Two - hopsačka na hudební struně

Druhý Mickey se nás znovu snaží přesvědčit, že cartoony nejsou jen pro malé děti. A tentokrát se na něj snad budeme koukat i perspektivou střízlivé kamery!

Reklama

Jsou to už dva roky, co si herní svět kolektivně poklepal na čelo při zjištění, že zbožňovaný Warren Spector - spoluautor revolučního Theifa a autor dystopického ultimativního RPG Deus Ex - vydává hopsačku, jež do hlavní role postavila Myšáka Mickeyho. Jeho temné, místy skoro až gotické zpracování kultovních cartoonů šlo ale ruku v ruce s předchozí Warrenovou tvorbou, leč nevyhnuly se mu ani leckteré neduhy.

První díl šel pouze na konzoli Wii, je tedy slušná šance, že jste jej nemohli na vlastní kůži okusit. A i ti, kdo tu možnost měli se ostře dělí do kategorie "miluju ho" nebo "nenávidím ho".

Mezi objektivně zhodnocené nevýhody Epic Mickey patřila především hodně psychedelická kamera, která se stala předmětem komunitní frustrace i humoru. Dvojka ji slibuje opravit a navrch přihazuje i novou komplexní story.

DISNEYHO HISTORIE JAKO HRA

První Epic Mickey byl co se týče motivů pozoruhodný hned z několika hledisek. Zaprvé, hra přímo bořila bariéru mezi fikcí cartoonů a realitou - kreslené postavičky tak zde irituje, že nejsou v realitě tak populární, nemluvě o králíkovi Oswaldovi, jež spolu s dalšími obyvateli světa Wasteland sdílí ten osud, že ho pantátové z Disney nejprve vytvořili, a pak na něho zapomněli. Jako v realitě při tvorbě nových animáků…

O to více je pozoruhodné, že Disney Warrenovi na jeho projekt bez větších cavyků kývl. Společnost přitom v minulosti zařízla i jiné divné projekty – jako třeba na Oscara nominovaný (!) animák o Vlkovi z Červené karkulky, co cestuje časem zpět, aby naplnil svůj osud. Epic Mickey tak pojímal svou story (i dílčí prvky stylizace a hratelnosti, jako Mickeyho štětec) jako fikční převyprávění stinné tváře Disneyho tvorby – asi jako kdyby u nás vznikla hra, v níž vystupují pozapomenuté postavy z Večeníčků nebo Čtyřlísků.

Celkově se ale hra také snažila o modernizované pojetí plošinovek a kreslených hrdinů. Podobně jako Batman začíná režiséra Christophera Nolana či 21. bondovka Casino Royal přišly s temnějším pojetím, tak i Epic Mickey se rozhodl oba své žánry odvážně vyslat tam, kam se dosud nikdo nevydal.

Ať už vám to je či není po chuti, minimálně za tuto snahu patří Warrenovi menší metál.

Zahoďme ovšem předsudky k Disneyho kresleným seriálům, jak ukazují ilustrační obrázky níže, "dospělácká" dekonstrukce primárně dětské zábavy totiž může vést... řekněme k nečekaně humorným výsledkům. O to více je navíc Epic Mickey zajímavý, že Disney, obvykle otcovsky chránící své výplody, Warrena podporoval v jeho obskurní snaze o "temnější a drsnějsí" pojetí postavy.

NENÍ WASTELAND JAKO WASTELAND

Stejně jako v prvním díle se vrátíme do kresleného Wastelandu, místa pro všechny odstrčené kreslené postavičky. A story dvojky zní podobně ujetě jako v jedničce - čili asi jako kdyby scénárista Call of Duty napsal válečný remake Teletubbies…

Ač jste se v první hře zbavili Šíleného doktora, tento se nečekaně opět vrací (uh?) s tvrzením, že si uvědomuje své chyby a nabízí svou spolupráci králíkovi Oswaldovi (viz výše). To celé s cílem opravit Wasteland.

Následně ale krajinu postihnou silnější zemětřasy a kreslené obyvatelstvo (eh?), které Šílenému doktorovi stále nevěří, se po dohodě s Odwaldem rozhodne kontaktovat Mickeyho.

Náš Myšák se nakonec skutečně vrací a dochází k šokujícímu odhalení (err...), že Šílený doktor celou dobu zosnoval plán vypustit do Wastelandu své kybernetickozmutované kreatury Blotworx... Před tímto terorem se proto králík Oswald musí spojit s Mickeym a jednou provždy Šílené doktora vymazat z existence.

Také vám to zní na jednu stranu hrozně bizarně a na stranu druhou se už nemůžete dočkat? Co přijde příště? Homosexuální scéna mezi Mickeym a Oswaldem? Nedivili bychom se.

Stejně jako staré známé tváře jako Gus, Ortensia či již zmíněný Šílený doktor nebo Oswald se vrací i staré lokace poničené zemětřeseními, jež zametly s celým Wastelandem. Objeví se ale i zcela nová území určená k průzkumu.

ROZVINUTÉ MOTIVY

I druhý díl tak má přinést mix akce, rébusů a arkádového poskakování po Wastelandu jako pokřiveném odrazu disneyovek. Novinkou je ovšem zanesení kooperativní hratelnosti.

Prim bude opět hrát Mickey se svým štětcem a zmizíkem, po boku mu ovšem bude celou dobu stát Oswald, jež do vínku dostane dálkový ovladač, kterým lze ukočírovat "cokoliv elektrického".

Hratelnost bude tedy postavená na spolupráci podobně jako u co-op modu Portalu 2, přičemž záměrem samozřejmě je dostat ke hře dvojici lidí.

Warren ale slibuje, že jakkoliv se do hry bude druhý hráč moct kdykoliv připojit, umělá inteligence Oswalda umožní titul hrát i osamoceně.

NOVÁ PALETA BAREV...

Kromě kooperace chce dvojka přijít i s dalšími novotami. Mickey, stejně jako další postavy, budou konečně mluvit (plné nadabování), což je další náznak o tom, že Epic Mickey 2 cílí pryč z divných artových vod vstříc mainstreamu. Zatímco v prvním díle postavy dávaly jen neurčité citoslovce, tradičnější vyprávění jde na ruku tradičnějším hráčům.

Největší posun je ale poznat na stylizaci do muzikálu. Je přitom paradoxní, že ač jde o novinku, která slibuje nejzajímavější proměnu herního zážitku (kolik videoherních muzikálů znáte?), ví se o ní minimum informací. Především to, že hudební stopy budou přímo reflektovat Mickeyho/hráčovo morální rozhodování – čímž se obloukem vrací zahozený motiv prvního dílu, v němž měla morálka původně ovlivňovat Mickeyho vzezření.

Dost ale pseudointelektuálních nuancí, studio totiž konečně slibuje i nápravu velmi obskurní kamery prvního dílu. Kamerový systém prý doznal více jak tisícovky změn (doufejme, že nejde o počet znaků změněných ve zdrojovém kódu), přičemž největším problémem na kameře jedničky byla proměnlivost level designu.

ŠIRŠÍ ZÁBĚR

Snaha omámit Myšákem větší publikum číší i z širšího platformního záběru Epic Mickey 2. Je otázkou, není-li warrenův přístup ještě příliš málo kontroverzní - osobně hádám, že široké publikum by bylo podobně jako v případě nového Sherlocka Holmese zděšeno až ve chvíli, kdy by Mickey začal regulérně souložit, ale možná se jen zdá Warrenův Epic Mickey ještě málo za hranou...

Jak ovšem může každý posoudit, i přes bohatší hratelnost (co-op) a nové stylistické prvky (muzikál) působí Epic Mickey 2 prozatím jako klasické pokračování, v němž je více všeho z jedničky, avšak minimem skutečných změn už zdaleka nezaujme jako dříve. Nabízí se opět analogie s již zmíněnými jinými kontroverzními předělávkami ze světa filmu (James Bond, Batman začíná, Sherlock Holmes), které poprvé svou šokantností vyvolaly zájem, jenom aby mnohé z nich napodruhé (především Sherlock Holmes 2 a Quantum of Solace) už spíše zapadly.

Unylá story (srsly, Šílený doktor přežil JAK?) spolu s opakováním již známého vtipu nenaplňují autora tohoto textu velkými nadějemi, že Epic Mickey 2 přinese nové kvality do revivalu plošinovek.

Je ovšem možné, že se mýlím. Konec konců, ještě není zdaleka známo vše o hře. Popel na hlavu ovšem budu moci nasypat až 26. září, kdy dojde k vydání hry v Evropě.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam Discord Discord
Reklama
Reklama