Final Fantasy VII Rebirth Novinka Final Fantasy VII Rebirth v rozboru Digital Foundry

Final Fantasy VII Rebirth v rozboru Digital Foundry

Jan Urbančík

Jan Urbančík

Platformy PlayStation PlayStation 5

Stabilní frame rate, ale za cenu kvality obrazu.

Reklama

Ve čtvrtek padlo embargo na očekávané RPG Final Fatnasy VII Rebirth, druhou část trilogie remaků oblíbeného sedmého dílu této slavné série od společnosti Square Enix. A kromě klasických recenzí jsme se samozřejmě dočkali i technického rozboru od Digital Foundry, byť trochu kratšího, než jsme zvyklí, především kvůli omezení toho, co se mohlo ve videích ukázat.

Oliver Mackenzie každopádně probral to podstatné. Jak už víme z dema, hra nabízí dva režimy: Quality a Performance. Dobrou zprávou je, že frame rate je v obou velice stabilní, a přestože může dojít na pár dropů, nemělo by to být nic značného. Quality tak přináší stabilních 30 FPS a Performance 60 FPS.

Horší je to ale s vizuálem, který je, stejně jako u předchozích Final Fantasy, poněkud nekonzistentní. Mackenzie vypichuje výborné cutscény či propracované modely postav. Slabší je to však, co se týče detailů některých assetů, především kamenů a dalších objektů v exteriérech.

Nasvícení podle Mackenzieho také není nejlepší a stíny často doskakují až ve velmi blízké vzdálenosti, jinak nejsou příliš detailní či úplně chybí. Pozitivní zprávou v tomhle ohledu je, že lokace z dema se zdá být nejméně propracovaná a postupně se dostaneme do výrazně hezčích a barevnějších lokací, kde už ani problémy nejsou tak velké.

Co nicméně zůstává, je problém s kvalitou obrazu. Z hlediska nastavení jsou oba režimy prakticky identické, ale rozdíl v rozlišení je patrný už na první pohled. Graphics je interně na nativním 4K či lehce pod, Performance mezi 1080p a 1440p. Problémem u Performance režimu už v demu byl, že působil extrémně rozmazaně, mnohem víc, než by to mělo u podobného rozlišení být. Vývojáři před pár dny v novém patchi změnili metodu upscalingu, ale o ideální řešení nejde. Nově už totiž obraz není rozmazaný, ale rozpixelovaný. Rozdíl můžete posoudit ve videu.

Celkově vzato dokáže Rebirth po vizuální stránce v určitých momentech silně zapůsobit, ale také docela zklamat. Nabízí určitý pokrok oproti Remaku, byť je hra stále postavena na Unreal Enginu 4, ale zážitek kazí problémy s kvalitou obrazu či low-res textury. Pozitivem je každopádně velmi stabilní frame rate.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam Discord Discord
Reklama
Reklama