Game Access 22 – dojmy z her
Speciály Artificial Článek Game Access 22 – dojmy z her

Game Access 22 – dojmy z her

Daniel Jarocký

Daniel Jarocký

5
Platformy PlayStation PlayStation 4 Nintendo Switch Switch Xbox Xbox Series X|S PlayStation PlayStation 5 Windows PC Xbox Xbox One

Vyzkoušeli jsme si hry jako MATCHO nebo 1428: Shadows over Silesia.

Reklama

Herní vývojářská konference Game Access 22 nabídla bohatý obsah v podobě přednášek, které na samotné výstavní ploše doplnily stánky předních českých studií a doprovodný program v podobě retro herny či prezentace dekových her. Této části akce jsem se věnoval v samostatné reportáži.

Nedílnou součástí letošního Game Accessu ale byli rovněž menší nezávislí vývojáři, kteří zde prezentovali hratelná dema svých chystaných nebo nově vydaných her. Celkem bylo k vyzkoušení téměř 60 titulů, z nichž velká část pocházela od českých a slovenských vývojářů. Níže najdete přehled vybraných titulů, které jsem měl možnost osobně vyzkoušel.

MATCHO - FiolaSoft Studio

O chystané novince od studia FiolaSoft jsme vás informovali už v minulosti. Autoři plošinovky Blackhole se s titulem MATCHO rozhodli pro přechod do plnohodnotného 3D zobrazení v kombinaci s pohledem z první osoby. Hra je postavena principu spoj-tři. Hlavní hrdina Max disponuje speciálními schopnostmi, díky kterým může ze svých rukou vystřelovat energii. Právě pomocí této energie budete ničit a sestřelovat jednotlivé nepřátele. Kromě rychlosti klade MATCHO důraz rovněž na pozornost. Mechanika spoj-tři totiž vyžaduje ničení nejméně trojice nepřátel stejné barvy po sobě.

V rámci Game Accessu jsem měl možnost vyzkoušet dvě různé úrovně. Zejména druhá mapa zasazená do zimní krajiny mi potvrdila, že pro úspěšné plnění úrovní bude třeba rovněž využívat prostředí a parkourové schopnosti hlavní postavy. Celkově na mě MATCHO působí jako chytlavý a do určité míry unikátní titul, který kombinuje rychlou akční hratelnost s parkourovými mechanikami a logickými pasážemi.

Už ze starších ukázek jsme se navíc dozvěděli, že MATCHO nabídne i příběhovou kampaň a multiplayer. Hra by měla vyjít pravděpodobně začátkem příštího roku na PC a konzole PlayStation 5 a Xbox Series X/S.

1428: Shadows over Silesia – KUBI Games

Dalším čekávaným českým titulem, který se na letošním Game Accessu objevil, byla izometrická akční adventura 1428: Shadows over Silesia od studia KUBI Games. Autor hry Petr Kubíček mi titul ukázal napříč několika úrovněmi. První se zaměřovala na boj a s ním spojeným soubojovým systémem. Pokud máte rádi výzvu a náročnější souboje, tak si v Shadows over Silesia rozhodně přijdete na své. Zejména souboje s větším množstvím nepřátel mi dali pořádně zabrat. Díky možnost hru v libovolný moment ukládat se ale naštěstí nedostavil pocit frustrace.

Mistrovské zvládání soubojů ale rozhodně bude chtít cvik. Zatímco první lokace mě vzala do středověkého městečka obklopené hradbami, tak následující úroveň se pro změnu odehrávala výhradně v temných katakombách. Právě v podzemí hra z vizuálního hlediska vypadá nejlépe. Zejména detailní stíny a práce se světlem se autorovi opravdu povedla. V podzemní lokaci jsem se musel popasovat se stealth pasáží, ve které jsem se pokoušel nepozorovaně proplížit okolo řady nepřátel a získat klíč k zamčeným dveřím.

Následně jsem se dostal do další podzemní lokace, kde na mě čekala hádanka. Právě kombinace boje, stealthu a logických hádanek bude tvořit pomyslný trojlístek hratelnosti hry 1428: Shadows over Silesia. Pro další informace o hře vás mohu odkázat na moje starší dojmy z dema, ve které jsem měl možnost vyzkoušet úvodní pasáž hry. K vydání by dle slov Petra Kubíčka mělo dojít v průběhu září ve verzi pro PC.

Die by the Blade - Triple Hill Interactive

Jedním z příjemných překvapení výstavy byla hra Die by the Blade od slovenského týmu Triple Hill Interactive, který na vývoji spolupracuje s japonským studiem Toko Midori. Jedná se o 1v1 bojovku, která se svým tématem a zasazením inspiruje především titulem Bushido Blade z éry prvního PlayStationu.

Z pohledu herních režimů bude hrát prim především lokální a online multiplayer pro dva hráče. Sám jsem se při hraní přesvědčil, že jednotlivé souboje jsou opravdu rychlé a neodpouští téměř žádnou chybu. Prim hraje především správné načasování útoků a úskoků. Samotné útoky protivníka hráčova postava blokuje sama. Vývojáři slibují kromě režimu pro více hráčů rovněž krátkou kampaň, řadu různých arén a vizuální úpravy jednotlivých postav.

Die by the Blade by mělo vyjít během podzimu letošního roku na PC a konzole PS4, PS5, Xbox One, Xbox Series X/S a Nintendo Switch.

Artificial - Ondrej Angelovič

Delší dobu jsem se zdržel rovněž u stánku slovenské hry Artificial od Ondreje Angeloviče. Artificial je logická hra z pohledu první osoby, která je postavena na průzkumu prostředí a hádankách spojených s fyzikou. Titul vás vezme do podzemní kolonie asteroidu 2031 XT, kde se už na první pohled něco zvrhlo.

Prostředí je doslova poseté různými předměty a nepořádkem. Vy se musíte pomocí úspěšného plnění hádanek a využívání jednotlivých předmětů dostal dál do vnitra asteroidu a přijít na to, co se vlastně stalo. Příběhová kampaň by měla zabrat přibližně 3-5 hodin.

Autor hry Ondrej Angelovič se dle svých slov inspiroval například sérií Portal a dalšími logickými hrami, které nějakým způsobem pracují s fyzikou. Artificial by mělo vyjít na PC ještě během letošního roku.

Výše popsané tituly představují pouze malý výčet her, které se na konferenci Game Access ukázaly. Na další zajímavé nezávislé tituly se můžete formou ukázek podívat níže.

Bzzz! Together in Power - DVD Unicorns

Juro Janosik - Peter Jurkovský

AreaZ - Project Solutions

Repeat - Ateliér duchů

Magna Regna - Hammer Games

Catie in MeowmeowLand - ARTillery

Revengers - Leveland Studios (kooperativní fps)

Kompletní výčet titulů, které se na letošním Game Accessu objevily, naleznete na oficiálních stránkách konference.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam Discord Discord
Reklama
Reklama