Game Access 23 – dojmy z her
Speciály Scarlet Deer Inn Článek Game Access 23 – dojmy z her

Game Access 23 – dojmy z her

Redakce

Redakce

5
Platformy PlayStation PlayStation 4 Nintendo Switch Switch Xbox Xbox Series X|S PlayStation PlayStation 5 Windows PC Xbox Xbox One

Vyzkoušeli jsme si hru Scarlet Deer Inn i „český Death Stranding“.

Reklama

Nedílnou součástí vývojářské konference Game Access byly kromě přednášek také hratelné verze převážně českých a slovenských nezávislých her, které byly na akci prezentovány samotnými vývojáři. Níže se můžete podívat na výběr těch nejzajímavějších projektů, které se na letošním Game Accessu objevily. Bližší informace o samotné akci najdete v naší samostatné reportáži.

Jan Urbančík

Scarlet Deer Inn

Jednou z nejzajímavějších her na brněnském výstavišti byla pro mě Scarlet Deer Inn, na kterou se těším už od samotného oznámení. Stojí za ní totiž dvoučlenný tým Attu Games, který tvoří manželé Navrátilovi. Znát je můžete díky metroidvanii Feudal Alloy z roku 2019, jež vyčnívala především velmi specifickou stylizací a designem postav. To samé platí i v jejich nové hře, jejíž postavy jsou nejprve vyšívány a až poté převedeny do digitální podoby. Hra si díky tomu získala pozornost i v zahraničních médiích.

Scarlet Deer Inn je v zásadě rozdělena na dvě části. Ta první je čistě adventurní a velmi mi připomínala loňský Pentiment od Obsidianu. Je hodně povídací, prozkoumávací a do toho plníte úkoly a požadavky některých obyvatel vesnice. Pokud pominu bug, kvůli kterému jsem musel demo restartovat, výtky jsem měl jinak prakticky jen k (ne)příjemnosti některých funkcí, například když hráč musí na danou osobu kliknout po skončeném dialogu ještě jednou, aby se dostal do té konverzace, kterou chtěl od začátku spustit. Jinak tato část ale vypadá velice slibně a už vůbec fakt, že hra od dvoučlenného studia dokáže navodit atmosféru Pentimentu, je skvělý.

Druhá část hry je poněkud akčnější, vypravíte se v ní do podzemí, kde hraje klíčovou roli louč a její světlo. Důležité je také přesné skákání na plošiny a řešení enviromentálních hádanek spojené právě se světlem. Bohužel jsem se moc daleko nedostal, neboť jsem se hned někde u začátku zasekl. Vývojáři mi řekli, že tuto část pro demo udělali zkrátka až příliš těžkou a do finální podoby to samozřejmě změní.

I přes některé problémy se však na Scarlet Deer Inn těším ještě o něco víc. Hra míří na PC a Nintendo Switch. Pokud vývoj půjde dobře, tak by mohla vyjít do konce příštího roku. Ještě letos v říjnu by měla být k dispozici veřejná demoverze v rámci Steam Next Festu. Pokud chcete dostávat aktuální informace o vývoji, doporučuji sledovat oficiální účty vývojářského páru na Twitteru.

Daniel Jarocký

Artificial

Hra Artificial od slovenského vývojáře Ondreje Angeloviče se řadí mezi tituly, u kterých by vás nenapadlo, že za nimi stojí pouze jeden člověk. Autor hry nijak neskrývá inspiraci sériemi jako Half-Life či Portal, která se vyznačuje především důrazem na logické hádanky a práci s fyzikou. Žánrově se jedná o logickou adventuru, která vás vezme do podzemní kolonie asteroidu 2031 XT.

Těšit se můžete na 3-5 hodin dlouhý příběh, v průběhu kterého vás čekají na fyzice a interakci s prostředím postavené hádanky. Těšit se ale můžete rovněž na plošinovkové a stealth pasáže. Artificial by mělo vyjít na Steamu během podzimu letošního roku. Kvality a zájem o tento počin dobře ilustruje více než 16 tisíc hráčů, kteří si hru na Steamu přidalo do seznamu přání. Za pozornost rovněž stojí, že hra vyhrála hlavní cenu za nejlepší indie hru letošního Game Accessu.

Wind Rider

Když se o něčem začne mluvit jako o českém Death Strandingu, tak to zaručeně upoutá vaši pozornost. Ačkoli mi vývojáři hry Wind Rider na svém stánku potvrdili, že jde samozřejmě o nadsázku, tak minimálně z pohledu prostředí má jejich titul k dílu od Hidea Kodžimy poměrně blízko. V jádru se jedná o ambiciózní projekt, který by měl nabídnout otevřený svět rozdělených do několika ostrovů a inspirovaný dieselpunkem.

Ačkoli se bude možné pohybovat i po zemi, tak budete primárně využívat dopravní prostředek v podobě létajícího kola. Vývojáři naznačili, že by rádi do hry v budoucnu přidali možnost vizuálních či výkonnostních vylepšení, které by od sebe jednotlivá přibližovadla dokázala odlišit.

Je však nutné upozornit na to, že vývoj hry je teprve na začátku a prezentovaná hratelná verze byla prototypem, který se zaměřovat na ukázku zmíněných létajících kol. Ačkoli tedy před vývojáři ještě leží spousta práce, tak se tento projekt vyplatí sledovat.

WormUp!

V titulu WormUp! si vyzkoušíte práci v obchodu s rychlým občerstvením. Kromě hledání a smíchávání požadovaných surovin vás čeká otevřená oblast, ve které se budete moci volně pohybovat. Důležitou součástí hry má být také příběh a červ, který v hratelné ukázce fungoval jako rádce a vypravěč.

Hra stylizovanou grafikou, která má blízko například k High on Life. Oba zmíněné tituly spojuje také důraz na humor. Kromě sběru a přípravy surovin jsem si vyzkoušel také zábavnou závodní minihru. Na hře již několik let ve volném čase pracuje čtyřčlenný tým, jehož členové mi prozradili, že aktuálně přemýšlí nad možnostmi financování dalšího vývoje, které by jednotlivým členům umožnilo projektu věnovat více času.

Silence of the Siren

Hra Silence of the Siren by mohla zaujmout především fanoušky série Heroes of Might and Magic, ke které má z hlediska žánru a vizuálního zpracování už na první pohled poměrně blízko. Za titulem stojí vývojáři ze studia Oxymoron Games, kteří se v minulosti podepsali pod hrou Project Hospital.

Silence of the Siren spadá do žánru tahových strategií, ve které vás čeká sběr surovin, budování armády, rozšiřování různých základem a boj s protivníky. Na rozdíl od zmíněného Heroes of Might and Magic titul disponuje sci-fi zasazení, které vás vrhne do chaotického vesmíru, kde mezi bojuje hned několik civilizací. Vývojáři vyhráli na Game Accessu cenu za nejlepší hratelnost. Silence of the Siren vyjde v dosud nespecifikovaném termínu na PC (Steam).

Další hry, které nás na Game Accessu zaujaly:

HeistGeist (Doublequote Studio)

Příběhové kyperpunkové RPG s velice pěknou stylizací. Hra by měla vyjít na Steamu ještě letos. K dispozici je bezplatné demo. Titul si odnesl cenu za nejlepší výtvarný/umělecký dojem.

Survival z pohledu třetí osoby, který vás vezme do období paleolitu/neolitu. Hra vstoupí do programu předběžného přístupu na Steamu již 26. září.

Středověká RTS, ve které prozkoumáte dějiny od 7. století až do pozdí éry rytířů. Kromě kampaně se mezi hlavní režimy zařadí Skirmish, který budete moci hrát v singleplayeru i multiplayeru. Hra zamíří v dosud neupřesněném termínu na PC (Steam).

Omnibullet (Arbitrary Combination)

Titul kombinuje mechaniky logických a tower defense her. Vývojáři lákají především na náročnou hratelnosti s vyšší obtížností, kterou si užijí zkušenější hráči. Omnibullet zamíří na PC (Steam) v průběhu letošního roku. Hru si můžete vyzkoušet ve formě bezplatné demoverze.

Rove - The Wanderer's Tale (Viron Games)

Samotní vývojáři ze studia Viron Games hru Rove - The Wanderer's Tale charakterizují jako mix Diabla a Monkey Islandu. Autoři lákají na bohatý příběh a propracovaný vývoj postavy. Z pohledu hratelnosti titul vychází ze zmíněné série Diablo. Hra se má ale pochlubit také řadou humorných momentů. Autoři by hru chtěli v dosud neurčeném termínu vydat na Steamu.

The Gray Man (Ateliér Duchů)

Surrealistická point-and-click adventura z pohledu první osoby, která vypráví příběh o sériovém vrahovi. Hra vyjde v září na Steamu. K dispozici je již nyní volně přístupné demo.

Space Reign (Propulsive Games)

Vesmírná strategie s prvky simulace, ve které budete řídit svou vlastní soukromou korporaci. Nevyhnete se však ani bitvám jednotlivých vesmírných plavidel či celých flotil. Hra vychází již 12. června v programu předběžného přístupu na Steamu.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam Discord Discord
Reklama
Reklama