GC: TrackMania 2: Canyon
Preview TrackMania 2: Canyon Článek GC: TrackMania 2: Canyon

GC: TrackMania 2: Canyon

Martin Cvrček

Martin Cvrček

2

Ačkoliv se to nezdá, jasně nejoblíbenější díl série, Nations, je dodnes aktivní hrou, navíc bezplatnou. I tak ale značka nemůže dál stagnovat, a proto se připravte, na scénu přichází Canyon.

Reklama

Jedna zatáčka za druhou

Sice se může zdát, že hra oproti předchůdcům poskočila mílovými skoky kupředu, ale vlastně tomu ani tak není. Základní principy jsou pořád stejné. Samozřejmě jde opět v první řadě o budování vlastních tratí, se spoustou skokánků, ostrých zatáček, loopingů a dalších libůstek, na kterých si nováčci vždycky rozbijí držku (to jsou vzpomínky…). Canyon bude zkrátka pro hrátky v editoru jako stvořený, což fanoušci určitě uvítají.

Zachován je i celkově arkádový styl ovládání aut. To by tak hrálo, aby se Trackmania přikláněla k simulaci, něco takového je nepředstavitelné, ale stejně taková informace potěší. Jediný rozdíl je údajně cítit pouze v hmotnosti vozidel, s čímž jsme měli tu čest třeba v Trackmanii Sunrise. Se zachovaným arkádovým stylem se pojí ještě jedna stálice, a to zjišťování nejideálnější stopy, většinou klasickou metodou pokus-omyl, což nás v minulých dílech vždycky neskutečně bavilo, a ještě nás to nutilo ke tvorbě stále rafinovanějších tratí.

Sluší se také zmínit, že všechna auta ve hře budou mít stejné statistiky. Pokud tedy budete chtít s vaším čtyřkolým miláčkem frajeřit, a samotné výkony na trati vám nestačí, zapomeňte na vychloubání se tím, jak silný máte motor, naštěstí zůstane jediná možnost, a to vizuální zkrášlování.

Vítejte v kaňonech

Když si to tak ale vezmeme, zatím vlastně nevíme o žádné hratelnostní novince, což nás trochu zaráží, ale jestli je to dobře nebo špatně, to si netroufáme odhadovat. Pokud se ale něco určitě změnilo, je to vizuální stránka hry. Okolo se válející screenshoty mluví za vše, každopádně grafický styl je od začátku tvořen tak, aby vzhledem k zasazení do kaňonů působila hra jakýmsi suchým, skoro až dehydrovaným dojmem. Zároveň můžeme očekávat i celou řadu detailů, především co se týče modelů aut a samotných tratí.

Jako třešnička na dortu je navíc herní engine vyvíjen tak, aby TrackMania 2: Canyon vypadala skvěle i na starších sestavách, což bereme všema deseti. Že by se pod touto informací skrývala možnost zaměření na progaming? Možná.

TrackMania 2: Canyon bude výhradně distribuováno přes službu ManiaPlanet.

A máme tu další novou službu…

K samotné hře by to bylo bohužel všechno, tedy pokud nepočítáme, že Ubisoft už teď plánuje dvě pokračování, nebo spíše add-ony. Jeden z nich ponese název TrackMania: Valley, soustředící se na rozdíl od Canyonu na zelenější a živější prostředí. O druhém zatím nevíme zhola nic.

Ale teď už k tomu, co napovídá podnadpis, a to ke službě ManiaPlanet, jež bude spuštěna společně s launchem samotného Canyonu. V podstatě jde o jednu velkou síť, skrz kterou budou hráči sdílet prakticky vše. Vlastní tratě, výsledky, časy, prostě všechno. Zároveň má ManiaPlanet sloužit jako odrazový můstek pro další podobné služby, jež Ubisoft údajně chystá v rámci dalších her od studia Nadeo.

ManiaPlanet však s sebou nese i nemalý zápor, a to absenci krabicové verze a prodeje skrz normální digitální distribuci. Steam, Direct2Drive, ani na jednom z nich se Canyon neobjeví, možnost zaplatit a stáhnout hru bude výhradně přes ManiaPlanet, čímž si podle nás zadělává Nadeo na nemalé problémy. Launch hry výhradně přes novou distribuční síť, to snad ještě nikdy nedopadlo úplně hladce, tak uvidíme.

V první řadě má však ManiaPlanet za cíl sjednotit fanoušky i moddery a věnovat se jim, což tvůrci koneckonců dělají i během vývoje, kdy úzce spolupracují s vybranými moddery a konzultují různé nápady.

Plnou rychlostí do cíle

Ačkoliv z hlediska hratelnosti nevíme o žádné novince, a ještě nás děsí výhradní distribuce přes ManiaPlanet, i tak se nám hra jeví poměrně slibně. Je vidět, že jsou si tvůrci plně vědomi, že se pod značkou Trackmania skrývá hlavně snaha komunity. Něco takového by mohlo pro úspěch hry v zásadě stačit, ale na takové soudy je samozřejmě ještě brzo. Zvlášť proto, že skutečná podstata hry se ukáže teprve v řádu měsíců. Vše zkrátka záleží jen na přijetí současné komunity, zatím převládá určitá skepse, navíc nad hrou pořád visí stín legendárních Nations. I tak má ale Canyon našlápnuto docela dobře.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam Discord Discord
Reklama
Reklama