Gears of War 3 – multiplayer v detailech
Preview Gears of War Článek Gears of War 3 – multiplayer v detailech

Gears of War 3 – multiplayer v detailech

Michal Maliarov

Michal Maliarov

4

Epic uvolnil slušnou porci informací o nadcházejícím dílu série Gears of War, kterou do sebe soukáme ještě teď. Dozvíte se novinky, vylepšení i obecné změny. Exkluzivně na Zingu!

Reklama

Po včerejší novince s krátkých shrnutím bylo na čase sesmolit podrobnější souhrn všeho, co se na fanoušky za tak krátkou dobu vyvalilo. Epic slibuje zlepšení téměř na všech frontách a zůstal by jen u žvástů, kdyby to nepodpořil ukázkami. Na co se tedy máme téměř o půl roku déle těšit? Čtěte dál a nezapomeňte polykat.

Dedikované servery

Není hráče multiplayeru, kterého by neštvaly lagy. O to více, pokud je jeden z frajírku na serveru tímto problémem neposkvrněn. Mluvím samozřejmě o hostování serverů, které dělalo v předchozích Gearsech problémy a dotyčný na hostingu měl výhodu menších lagů. To se s příchodem třetího dílu radikálně změní. Pokračování se totiž zapojí do rodiny „velkých“ multiplayerových titulů a opatří si dedikované servery.

K tomu se přidají malé inovace v podobě nového rozřazování hráčů před „zápasy“ a migrace hostování. To v zásadě znamená, že můžete před začátkem hry tvořit spolky a týmy, a pak už se rozmýšlet, do jakého módu vrazíte svůj čas. Pokud vás čekání nebaví, využijete matchmaking a půjdete rovnou do hry, vaše místo nahradí další. Migrace serverů pak zaručí, že se hra bez přerušování přesune na další server v případě, že hostující vyskočí ze hry. To je nejen pohodlné, ale také zbytečně nezdržuje od hraní.

Nové a vylepšené zbraně

Zbraně jsou tahounem každé střílečky a Gearsy dokázaly již v minulosti předvést nápad a originalitu. Ve třetím dílu nalezneme jak staré známé, tak zbrusu nové nástroje na rozřezávání Locustů, proměnou však projdou i maličkosti ve zbrojním arzenálu. Každá zbraň nyní bude nabízet vlastní zaměřovač, znázorňující rozptyl a přesnost daného kvéru. To příjde vhod u některých nových zbraní, jako je Sawed-off brokovnice, jenž zabíjí hlavně z bezprostřední blízkosti. Jedná se samozřejmě pouze o jednu z pěti startovních zbraní. Mezi ty další patří novinky i klasiky. Nikdo nemůže zapomenout na Lancer, zde prezentovaný v podobě Retro (s bajonetem místo motorové pily) i klasicky. Mezi podstatně zajímavější kousky patří Hammerburst, především proto, že nabízí zaměřovač, který vás přepne do FPS pohledu. Nechybí ani nová ostřelovačka One Shot (opravdu originální název), která je bohužel značně pomalá a nevrlá. Výsledek je ovšem v případě trefy fatální. Průvod završuje Digger. Jak již název napovídá, tuto potvůrku vystřelíte do země a ta se jí prokousává v rovné dráze. Všichni, kdo se otevřeně objeví na její cestě jsou v zóně výbuchu. Nebo může použít „hrabálka“ na jednu konkrétní osobu, kterou postupně sežere až ke krku, a teprve poté vybouchne. Mňam.

Nové schopnosti a zjednodušení pro nováčky

Pro zaryté fanoušky chystá Epic zajímavé novinky. Tak především, kouřové granáty nyní nepřítele ochromí a donutí upustit větší zbraně (Hammer of Dawn, Boomshot, atd. ). Také sebeoživování je přítomno ve všech módech, což se hodí. Menší proměnou prošly i živé štíty. Nyní je můžete po "využití" napíchnout granátem a uštědřit pořádný kopanec do zadku, čímž je pošlete do chumlu spojenců. A bum.

Také se vám stávalo, že jste se s nepřítelem dělili o stejný kryt a přitom nikdo neměl tu odvahu vykouknout jako první? Nyní nemusíte. Stačí využít nový pohyb, přeplachtit překážku ladností baleríny a ukopnout srabovi hlavu. Těšíme se na zážitky, kdy to oba vykonají naráz, případně až jeden z nich nastaví letícímu rozkroku motorovou pilu. Když už jsme u těch nechutností, třetí Gearsy potěší mnohonásobně vyšším počtem "zakončovacích" animací. Každá zbraň nyní bude mít vlastní, což také bude záviset na pozici ochromeného nepřítele. Zdaleka nejbrutálnějším se zatím jeví pistole (překvapivě), kdy si stoupnete nad svrženého chudáka a bušíte mu pistolí do hlavy seč síly stačí. V předváděčce omezil Epic dobu na 20 vteřin, jen bůh však ví, jak dlouho budeme moci mordovat nepřítele v plné hře.

Ztratit by se neměli ani nováčci, kteří mnohdy veteránům série nestíhají. Ti dostanou do začátku několik výhod. Patří mezi ně například automatické zvýhodnění přebíjení a dvojité zdraví. Tyto výhody však dlouho nevydrží a vyprchají po prvních deseti killech, což není moc. Tím však dárky nekončí. Noobi také obdrží speciální schopnost v podobě zviditelnění nepřátel na vizoru. Jakmile se nepřítel objeví z jakéhokoliv kraje obrazovky, začne svítit (červeně nebo modře, v závislosti na týmu). To samozřejmě dává hráčům výhodu v rychlejší reakci a navigování prostředí. Vizor dokáže také zviditelnit zbraně a přátelské vojáky. Velmi užitečné.

Hraní se vyplatí

Tentokrát půjde o více, než jen o řezání nepřátel. Hráči nyní budou za své počiny v multiplayeru vyhrávat medaile, stuhy a tituly značně podobné těm z Bad Company 2. Medaile se větví vzhledem k vašemu stylu hraní a odemykají postup do dalšího levelu. S tím přichází také pořádná novinka. Hraním budete odemykat i všemožné prkotinky a obleky pro své postavy. Prozatím byla oznámena pouze fotbalová verze černocha Colea (pokud si pamatujete, před invazí Locustů hrál profesionálně americký fotbal). Máme se ale prý těšit na mnohem šílenější oblečky. Co takhle Marcuse jako balerínu?

Nově do série přifrčí i tzv. Mutators, herní modifikátory známé ze série Unreal Tournament. Ty například změní všechny hráče na malé děti a hraní se tak pořádně okoření. Prozatím nebylo potvrzeno zhola nic a my tak čekáme na oficiální informace.

Inovované módy a mapy

Epic rozhodně zná slabiny i silné stránky svých módů a hodlá bohatě kombinovat. Módy Execution a Warzone zůstaly netknuté, ostatní podstoupily těžkou rekonstrukci. Mezi ty inovované patří Team Deathmatch a King of the Hill. První jmenovaný je kombinací klasického Deathmatche s více strategickým Warzone. Každý hráč dostává limitovaný počet respawnů a vyhrává poslední přeživší. Naopak King of the Hill nachází nejvíce souvislostí s oblíbeným módem Annex ze druhého dílu. Hráči musí zajmout oblast pro nasbírání určitého počtu bodů. Jakmile je oblast jejich, už tam nemusí zůstávát a vesele běží dál.

Zbrusu nový mód Capture the Leader v sobě kombinuje to nejlepší z Guardian a Submission. Kola jsou časově omezena a vedoucí každého týmu je v zásadě živou vlajkou. Ta se samozřejmě jen tak nevzdá, a tak začíná honba za pokladem. Vedoucí týmu dostává do vínku speciální schopnosti jako vidění nepřátelských pozic či přivolání posil z kruhu svého týmu.

Nebyla by to pořádná multiplayerová řezanice bez skvěle navržených map a z toho, co jsme zatím měli možnost vidět se o zážitek bát nemusíme. K dispozici je zatím pět map – Trenches, Overpass, Mercy, Checkout a Thrashball. Každá je esencí toho nejlepšího pro určitý mód a strategii boje, tou nejúžasnější se ale jeví mapa Overpass. Během boje v ulicích města se totiž mapa kvůli zemětřesení pomalu propadává do podzemní jeskyně a voda zaplavuje ulice. Děje se tak bez nejmenších nahrávacích obrazovek přímo uprostřed přestřelek, což je nejen vizuálně působivé, ale především ostře originální.

Hell Yeah!!

I kdybychom si měli Gears of War 3 kupovat jen kvůli multiplayeru, vypadá to na téměř jasnou koupi. Epic nespí a zdá se, že i třetí díl bude stát za to. A to jsme se zatím nezmínili o nabušeném singleplayeru. Na vypiplání chybek a vylepšení hry má studio ještě spoustu času a my se tak těšíme na veřejnou betu, která má dorazit někdy v roce 2011.

Informace ve článku byly čerpány ze serverů IGN, 1UP a Joystiq.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam Discord Discord
Reklama
Reklama