Google Stadia slibuje zajímavé věci.
Před hodinou na GDC v San Francisku odstartovala dlouho očekávaná tisková konference společnosti Google. Americký gigant stojící za nejpoužívanějším vyhledávačem na světě a platformou YouTube vstupuje do světa videoher. Očekávali jste novou konzoli? Tak tu nedostanete. Google nechce přímo bojovat s platformami PlayStation od Sony a Xbox od Microsoftu. Místo toho myslí na budoucnost, budoucnost, v níž budou v popředí streamovací služby.
A přesně jednu takovou Google představil. Jmenuje se Google Stadia a umožní vám hrát hry v nejlepší možné kvalitě na obyčejným počítači, pracovním/školním notebooku, televizi, tabletu nebo mobilu. Stačí do zařízení nainstalovat internetový prohlížeč Google Chrome (v budoucnu se uvažuje o rozšíření) a mít rychlé a stabilní připojení k internetu. Google vás nebude nutit, abyste hráli s jejich ovladačem, Stadia si bude rozumět s jakýmkoliv USB ovladačem, myší nebo klávesnicí. Samozřejmě si můžete koupit i Stadia Controller, jenž bude dostupný ve třech barevných variantách - bílá, červená a světle modrá. U něj ale žádnou revoluci nečekejte, drží se stylu Xbox gamepadu. Jeho výhodou je, že se pomocí Wi-Fi připojí přímo do cloudu a zároveň do zařízení, na kterém hrajete.
Při spuštění služby bude podporováno až rozlišení 4K při 60 snímcích, HRD a prostorový zvuk (Dolby). Do budoucna Google plánuje až 8K rozlišení a 120 snímků. Jedna z prvních podporovaných her bude Doom Eternal od id Software a Bethesdy, jenž poběží v rozlišení 4K s HDR při 60 snímcích. Každý uživatel má mít přidělenou jednu GPU.
Zajímavá je rozhodně funkce cross-platform společně s podporou multiplayeru. Vše ale záleží na samotných vývojářích. Google chce spolupracovat s celou řadou vydavatelů a tvůrců her.
Další součástí Google Stadia je interakce s YouTube, kdy jedním kliknutím při sledování videa můžete spustit samotnou hru. Takové spuštění hry má trvat méně než 5 sekund. Navíc Google chce zapojit vývojáře a umožnit jim vydělávat snadno peníze. Jak? Možná ve formě reklam. Odkaz na spuštění hry mohou umístit kamkoliv, nejsou tedy omezeny jen jedním obchodem/místem, ale může to být jejich oficiální stránka, reklama na Facebooku, reklama ve videu a další a další možnosti.
Google Stadia bude spuštěna v letošním roce v USA, Kanadě, Velké Británii a většině Evropy. Bohužel nevíme, kolik bude tato služba měsíčně stát. Více se dozvíme v létě.