Guild Wars 2 bez healerů a tanků?
Guild Wars 2 Novinka Guild Wars 2 bez healerů a tanků?

Guild Wars 2 bez healerů a tanků?

Lukáš Haltof

Lukáš Haltof

3

Vývojářská společnost ArenaNet, stojící za Guild Wars 2, oznámila zajímavou zprávu. Guild Wars 2 nebude mít žádnou specializovanou třídu healera (léčitel). Dokonce zde nenajdeme ani žádného klasického "tanka" jak jej známe z ostatních multiplayerových RPG her. Jak tedy hra bude vypadat?

Reklama

Toto poněkud radikální řešení má hráčům nabídnout mnohem emotivnější zážitky z boje, neboť klasickým healem bude disponovat každá třída. Každý hráč po sražení na zem nepřítelem bude mít omezené schopnosti boje. Souboje budou tak mnohem napínavější a zábavnější, než je tomu u klasickým MMORPG. Dá se předpokládat, že díky tomu také vzroste průměrný čas jednoho boje.

Vývojáři stojící za Guild Wars 2 se totiž drží teorie, že healing je podpora v boji, kdežto tankování je klasická schopnost. Takto na "papíře" se to jeví jako zajímavá a překvapivá taktika, ovšem tvůrci si stoji za svým a slibují si od tohoto systému velké věci. Věří, že hráči si nový systém boje nadmíru oblíbí.

"Ve hře nebude žádná speciální léčitelská třída, každá postava bude mít jistou podporu, ať menšího či většího rázu. Také žádná z profesí nebude válečníkem v pravém slova smyslu, vždy bude mít podporu," řekl herní designer Jon Peters.

Změna byla určena zejména pro jednodušší sestavování skupin hráčů. Nyní již nemusí hledat klasické healery, tanky či další profese. Tento systém se dle ArenaNetu jeví jako nejlepší volba pro okořenění hry.

"Nemáme rádi, když hráči sedí a spamují veřejný chat slovy jako "hledáme léčitele" atp. Zní to jako jistá příprava na zábavu namísto užívání si zábavy," řekl Peters.Co se týče tankování ve hře, Jon Peters se vyjádřil takto: "Tankování v Guild Wars 2 bude největší rozdíl od klasických MMORPG her. Tankování je nejzákladnější forma boje, je to jistý kontrolní prvek. Kontrola je jediná věc, která dokáže hru odlišit od kámen-nůžky-papír hraní v ostatních MMORPG titulech.”

Když život hrdiny klesne na nulu, nezemře jako v ostatních MMORPG hrách, dostane se do tzv. "downed mode". V tomto módu bude mít hráč přístup ke čtyřem skillům. Jeden z nich například vyšle akustický pláč pro přivolání pomoci a učiní vás na nějakou chvíli nesmrtelným.

"Schopnosti v tzv. ležícím módu jsou samozřejmě mnohem méně účinnější, než v normálu a budou tak využívány v opravdu kritických momentech spíše pro podporu či přivolání pomoci," řekl Peters na stránkách Guild Wars 2. "Válečník bude mít třeba schopnost hodit kámen po nepříteli a tím ho na chvíli omámit. Elementalista bude naopak moci zaměřit svého nepřítele a pomoci schopnosti Grasping Earth jej zakořenit a tím mu znemožnit pohyb a útok."

Guild Wars 2 tedy bude revoluční svižné multiplayerové RPG, jenž bude hráči nabízet nevídané novinky. Ať už jde o schopnosti v "downed mode" nebo třeba systém hry bez klasických healerů a tanků. Uvidíme, jak se tento systém hraní uchytí a zda bude mít úspěch.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam Discord Discord
Reklama
Reklama