Gunstringer – tohle by ani Shakespeare nevymyslel
Preview Článek Gunstringer – tohle by ani Shakespeare nevymyslel

Gunstringer – tohle by ani Shakespeare nevymyslel

Daniel Kremser

Daniel Kremser

6

Kinect dostane jednu z prvních opravdovějších her. Jaké to je, hrát si s loutkami?

Reklama

Pohyb, pohyb a ještě jednou pohyb. Všelijaké poskakování před televizí je hitem poslední doby. Pohybové ovládaní je módní, a co si budeme povídat, peníze jsou vždycky na prvním místě. Proto se na pohybovém kolbišti jednotlivé technologie mydlí hlava nehlava, a jelikož samotná řešení nejsou v pravdě zas až tak rozdílná, většinou o jejich úspěchu rozhodují hry. Prozatím panuje názor, že pohybové ovládání je určeno především casual hráčům a pro pořádné hardcore hry není. Tento archetyp se ale nyní snaží rozbít Microsoft a po vzoru Sony přichází i on s jinými hrami, než jen s poskakováním v člunech nebo s arkádovými sporty.

Nejnovější Kinect exkluzivitou je jakási směska s názvem The Gunstringer. Důležité je zmínit, že hra míří pouze na Xbox Live Arcade a necílí tak proti obdobným hrám na PS3. V kostce se jedná o on-rail střílečku, kde se hlavní role trochu netypicky chopí loutka. Asi to teď nezní moc hardcore, ale nebojte, všechno bude. Není to totiž jen tak obyčejná loutka, ale rovnou neohrožený westernový pistolník.

Zrada, vendeta, úleva – prostě klasika

Příběh sám o sobě nehodlá objevit Ameriku. Chopíme se nemrtvé, respektive oživlé loutky, která se vrací ze záhrobí, aby si dořešila otevřené věci ze svého předchozího života. Bystrý čtenář už ví, že ty nedořešené věci budou, jak jinak, zatím živí lidé. Schyluje se tak na pěkná jatka, jimž nebude ušetřen vůbec nikdo. Jak už jsme tedy řekli, příběh je plytký avšak na stahovatelnou arkádu dostačující.

Hra nás vezme do trochu komiksově stylizovaného světa plného klišovitých scén ze starých italských westernů. Rozhodně to však nemusí být na škodu. Vždyť hra zasazená do podobného světa tady už dlouho nebyla. Naneštěstí si zde styl vybírá svou daň. Grafika rozhodně nebude dosahovat kvalit velkých AAA her, ale spíše se snaží hrát na roztomilost a jednoduchost. Ale tenhle kousek má být stejně hlavně o zábavě. Navíc hra přichází ještě s jedním oživujícím prvkem. Celá je navržena tak, aby navodila pocit iluze, že se všechna ta podívaná odehrává na prknech, která znamenají svět. Takže nechybí opona, nekompromisní diváci a drsné hlášky, u nichž nejednou budete brečet smíchy.

Barvité prostředí bude generováno nahodile, takže každá hra bude jiná. K boji lze využít mnoho náhodných předmětů, které jsou mnohdy tak absurdní, že se nelze ubránit smíchu. Například jeden z prvních nepřátel, kterého jsme měli možnost vidět, byl jen kus látky s kloboukem, jež se volně plácal pod nápory větru. A co třeba kráva s tělem ve tvaru plechovky?

Běh, střílení, skákání, úhyb a to celé znova

Skvěle zní i samotná herní náplň. Kromě střílení se dočkáme i mnoha uhýbacích pasáží. Jednou bude třeba se balvanům vyhnout, jindy zase přijdou vhod jako vítaný kryt. Kapitolou samou o sobě jsou skákací pasáže. Hra nás automaticky hodí do 2D režimu a úkolem je přeskákat přes všechny nástrahy, abychom mohli na naše cíle hezky zase vlítnou se zbraní v ruce.

Spojení takovéhoto námětu s Kinectem může na první pohled vypadat dost nešťastně. Ostatně má tato pohybová periferie pověst dosti nepřesného zařízení. Vývojáři z Twisted Pixel slibují dosud neviděnou přesnost. To jsme sami zvědaví, jak z toho hoši a dívky vybruslí. Slibně zní i samotné přepínání mezi 2D a 3D prostředím. Na Wii u Maria to fungovalo, tak proč to nezkusit i zde.

Jako za starých časů

Autoři slibují jednoduché a intuitivní ovládání. Pohyby levé ruky zprostředkováváte základní motorické funkce postavy jako je běh do stran nebo skok. Pravá je vyčleněna pro ovládnutí samotného smrtonosného nástroje. V tomto případě samozřejmě Coltu. Trhnutím předloktí osolíte pozadí nepřátel pořádnou dávkou olova. Vlastně je to naprosto intuitivní a v dětství jste si na pistolníky určitě hrávali taky, jen tady nebudeme v lese, ale před konzolí od Microsoftu. Ovšem přeci jen to bude chtít nějakou tu praxi a hned od začátku asi nebudete vzbuzovat strach, nýbrž smích.

Pokud se vám to zdá málo, stále ještě nekončíme. Ovládání totiž tahá z klobouku další trumfy. Pomocí kombinace obou rukou budeme moci vyvolat daleko silnější a zkázonosnější útoky, jako je například úder obrovskou pěstí, jež smete hned několik řad protivníků. Navíc si lze zahrát v sedě, to kdybyste se při hraní moc zapotili.

Trochu jiná hra

Z dostupných informací jasně vyplývá, kam hra míří. Nesnaží se zaujmout úplně hardcore hráče, ale ani ty víkendové, co si konzoli zapnou spolu s celou rodinou na dvě hodinky týdně. Gunstringer hodlá mezi tyto dvě kategorie vrazit klín a trochu smazat ten propastný rozdíl, který tam momentálně je. Potenciál k tomu má rozhodně veliký. Přesné ovládání, zajímavý herní svět a frenetická zábava, to jsou prvky, kterými se nás The Gunstringer na jaře chystá přikovat k televizi.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam Discord Discord
Reklama
Reklama