Nové screenshoty již vypadají mnohem lépe.
Vydání jedné z nejočekávanějších exkluzivit pro Xbox a PC, Halo Infinite, bylo stanoveno na podzim roku 2021. Vývojáři z 343 Industries o tom informovali skrze rozsáhlý příspěvek na svém blogu Halo Waypoint a kromě několika informací o průběhu vytváření hry se můžeme podívat i na první mapu z multiplayeru.
Od ukázkového dema, které nebylo fanoušky příliš kladně přijato, tvůrci zapracovali na vizuální stránce od osvětlení, přes mlhu, až po opotřebení Spartanského brnění, či vzhled zbraní. "Víme, že komunita dychtivě uslyší a uvidí vylepšení a pokrok, kterého tým od července dosáhl," uvádí se na blogu.
Vývojáři rovněž tvrdí, že kritiku po ukázce červnové kampaně očekávali a donutila je k vylepšení. Zároveň znovu uvádí, že ona červnová ukázka byla rozpracovanou částí a Halo Infinite v současném stavu vypadá jinak, přičemž smyslem této ukázky bylo demonstrovat hratelnost, nikoliv grafiku. "Rozhodně chci ocenit příspěvek, který jsme dostali od komunity Halo a naší fanouškovské základny; zůstat otevřený kritické zpětné vazbě a dívat se na oblasti, kde se můžeme učit a dělat lépe, je nedílnou součástí naší kultury ve 343," sdělil manažer grafického oddělení Ani Shastry.
Slovo padlo i na animaci Craiga, která se stala rovněž terčem kritiky, ale také vtípků. "Nejprve mohu potvrdit, že animace obličeje na NPC nebyla v této sestavě plně implementována, což vyústilo v Craigův neuvěřitelně mrtvý obličej. Všechny znaky jsou modelovány v neutrální póze, než se použijí tvary blendů a animace. Chudák starý Craig tedy nikdy neměl být viděn v takovém stavu, což není něco, co by bylo během hry evidentní," prohlásil ředitel uměleckého oddělení Neill Harrison. V současnosti se tak pracuje na několika vylepšení, včetně přidání nových vousů a vlasů.
Kromě vizuálních a grafických úprav se tvůrci věnovali i multiplayeru, který má být free to play formou. Na toto konto si vybrali jednu z rozpracovaných map, kde zároveň popisují jak zapracovali na stínech i nasvícení interiéru. To vše má být renderováno ve vysokém rozlišení, ale zároveň udržet framerate na 60 fps. Sami autoři přiznávají, že to bylo pro ně velikou výzvou a museli kvůli tomu upravovat engine. "Je zřejmé, že u map pro více hráčů je klíčová spolupráce s designéry. Rozvržení, zorné čáry a navigace hráče jsou zásadní a jsou to všechno věci, na kterých neustále pracujeme, když dolaďujeme herní zážitek," uvedl Harrison.
Přepracován byl i systém úpravy vašeho vojáka v multiplayeru. Vývojáři tak chtějí nabídnout rozsáhlejší barevné provedení zbroje. Rovněž chtějí nabídnout možnost určit si míru poškození zbroje, ale také to, z jakého materiálů jsou zbroje vyrobeny. To vše se pravděpodobně bude týkat i zbraní a vozidel.
Každopádně nové screenshoty (výše) již rozhodně vypadají slibněji, než minulá kontroverzní ukázka ze hry: