Inside – dlouhá cesta ke světlu
Inside Recenze Inside – dlouhá cesta ke světlu

Inside – dlouhá cesta ke světlu

Ondřej Zeman

Ondřej Zeman

26

Dorazil k nám konečně nástupce dech beroucího Limba?

Reklama

Recenzovaná verze: PC

Když nezávislí vývojáři z Playdead začali pracovat na svém prvním projektu, pravděpodobně ani neočekávali, že s ním dosáhnou velkého úspěchu. Opak se nakonec stal pravdou. Jejich premiérový titul Limbo byl přijat pozitivně jak komunitou, tak i herními recenzenty. Obě skupiny byly nadšeny většinou aspektů, jimiž dílo disponovalo. Nejvíce je uchvátil osobitý vizuál a perfektní soundtrack. V současnosti pro nás mají tvůrci Limba další neotřele vypadající dobrodružství. Oslní nás Inside podobně jako jejich prvotina?

Atmosféra na jedničku

Emotivní příběhy jsou často prezentovány skrz dětské protagonisty. Jejich nevinnost, bezelstnost a jistá míra naivity z nich vytváří hrdiny, které si zamiluje snad každý hráč s trochou citu. Hlavní postavou Inside je malý chlapec bez minulosti, který musí čelit nástrahám a nebezpečím temného světa, v kterém se nachází.

Primární dějová linie je na hodně vysoké úrovni. Příběh je slušný a bez výrazných hluchých míst. Ostatní žánrové tituly by si měly z Inside v tomto směru vzít příklad, většina z nich mu totiž v daném ohledu nesahá ani po kotníky. Za sebe mohu říct, že jsem elementární linku hltal od samého začátku do úplného konce. Škoda jen, že její délka nebyla z nejdelších.

Univerzum Inside má velmi kvalitní základ. S hlavní postavou si i přes absenci mluveného projevu vytvoříte již po pár minutách hraní pouto, které vám vydrží až do samého konce hry. Lokace jsou převážně temnějšího rázu, na světlejší prostory narazíte jen výjimečně. Na vaší cestě projdete skrz rozpadlé továrny, zamořené farmy, rozbořené činžáky či zatuchlé bažiny. Atmosférický prvek se v tomto titulu dá označit za jeden z nejvýraznějších tahounů celku, jeho úroveň je podobná jako v Limbo či Feist.

„Zvířata a lidé tu neslouží jen jako pomůcky k řešení hlavolamů, občas vám je budou i vytvářet.”

Krom výrazné atmosféry disponuje toto dílko také příjemným vizuálem a perfektním soundtrackem. Hudba a zvuky hrají při průchodu hrou zásadní roli. Občas vám dokonce mohou pomoci vyřešit jednu z mnoha dostupných hádanek.

Kouzelné hádanky

Hlavolamy jsou v Inside řešené podobně jako v jiných logicky zaměřených plošinovkách, jejich obtížnost není vysoká, přesto si s nimi člověk většinou užije spoustu zábavy. K řešení hádanek užíváte zvířata, lidi a různé předměty. Nejčastěji budete k rozseknutí gordického uzlu užívat vygumované zástupce vaší rasy, které je možné po nasazení speciální helmice kontrolovat. S větším počtem zombie dokážete zdolat prakticky jakoukoliv překážku. Aspekt posednutí je tu zpracován celkem slušně, jeho potenciál mi ale nepřijde plně využit, rozhodně by se s ním dalo vytvořit zajímavější spektrum hlavolamů. Za sebe mohu říct, že jsem byl asi nejvíce fascinován jedním z počátečních hlavolamů. Skupinka malých kuřátek a sací systém jsou ideální kombinace k vytvoření velkého úsměvu na tváři nejednoho hráče.

„Vývojáři z Playdead znovu odvedli dobrou práci, jejich nový projekt má působivý vizuál, zajímavě vystavěný příběh, uhrančivou atmosféru a okouzlující hádanky.”

Zvířata a lidé tu neslouží jen jako pomůcky k řešení hlavolamů, občas vám je budou i vytvářet. V některých případech nebudou zrovna nejpřátelštější, takže bude naprosto nezbytné najít způsob, jak se s nimi vypořádat. Paleta protivníků a překážek zde není zrovna z nejpestřejších, ve velkém množství případů se vám do cesty postaví buď agresivní psy, zastaralá technika nebo podivně oblečení humanoidi. Díky absenci jakéhokoliv typu obrany budete muset hodně utíkat. Pokud se na chvíli zastavíte, je po vás.

Technická stránka Inside je značně vyladěna. Hra jede plynule bez pádů či propadů fps. Kamera sleduje hlavního protagonistu na každém kroku a efektivně reaguje na všechny jeho pohyby. Topornost známá z jiných děl podobného ražení tu prakticky není nikterak citelná, za což jsem skutečně rád, nemotorných čertíků již totiž bylo dost.

Světlo na konci tunelu

Vývojáři z Playdead znovu odvedli dobrou práci, jejich nový projekt má působivý vizuál, zajímavě vystavěný příběh, uhrančivou atmosféru a okouzlující hádanky. Jedinou vadou na kráse je tu krátká herní doba, která dosahuje maximálně 4 hodin čistého času. Za sebe mohu říct, že jsem se u tohoto dílka celkem slušně bavil, tím pádem se ho nebojím doporučit všem milovníkům 2D plošinovek.

Inside koupíte na Steamu za 19,99 euro, Xbox One verze stojí 399 Kč.

Inside

Verdikt

Inside je 2D plošinovka, která rozhodně stojí za pozornost. Pokud vás upoutalo Limbo, tohle dílko by vás zaručeně nemělo minout.

Hodnocení

Co se nám líbí a nelíbí?

zajímavě definovaný příběh
nemluvný hrdina
hutná atmosféra
okouzlující hádanky
krátká herní doba
Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam Discord Discord
Reklama
Reklama