Invisible, Inc. – špionská partička
Recenze Invisible, Inc. – špionská partička

Invisible, Inc. – špionská partička

Ondřej Zeman

Ondřej Zeman

13

Prorazí autoři Don't Starve  a Mark of the Ninja s novou tahovou strategií?

Reklama

Tak a jsou tu zas, tvůrci oblíbeného Don't Starve a Mark of the Ninja přicházejí znovu na scénu s novým titulem, který se naprosto liší od jejich předešlé práce, která měla prozatím nebývalý úspěch. Vývojáři se vrhli do neprozkoumaných vod a podařilo se jim vytvořit Invisible, Inc. tahovou strategii s velmi osobitým vzhledem a poutavou hratelností. Na první pohled vypadá skutečně k světu, jakou hrou je ale Invisible, Inc. ve skutečnosti?

Korporace vrací úder

Tahovým hrám se většinou moc nedaří vynikat po příběhové stránce. Invisible, Inc. je na tom ale jinak. Tajná společnost Invisible se vypracovala na hodně slušnou špionskou firmu, která je úspěšná snad ve všech směrech svého podnikání. Vysoká úspěšnost ale budí závist a hlavně nenávist. Není tedy divu, že pár větších gigantů dalo dohromady a vpadlo do sídla Invisible a pěkně jim to osladilo. Prakticky tam nezůstal kámen na kameni. Řada agentů skonala při obraně jejich pevnosti. Naštěstí se ale pár z nich podařilo uniknout na palubě letadla spolu s umělou inteligencí Incognitou, která umožňuje vašim agentům infiltraci do elektroniky nepřátel

V prvních chvílích by člověk řekl, že může být už jen dobře, ale není tomu tak. Pomalu, ale jistě vám dochází šťáva, bez které se Incognita vypne. Máte tím pádem 72 hodin na to, abyste vyřešili všechny své patálie a znovu se vrátili do klidných zamlžených vod, v kterých vaše organizace spočívala doposud. Vaše problémy se vám ale nepodaří vyřešit hrubou silou, je potřeba použít všechen um vašich zbývajících agentů a vypořádat se s tím po tichu a s grácií, která je všem tajným složkám vlastní. Na začátku budete mít na tuto misi jen dva agenty. Jejich práce a píle vám snad pomohou k úspěšnému návratu ke klidné špionské práci.

„Fascinující je, že právě díky tomuto aspektu ve vás dokáže Invisible, Inc. nabudit jak pocit naprostého klidu a nadšení, tak i napětí v momentech, kdy se situace nevyvíjí zrovna dle vašich představ.“

Augmentace zase letí

Jelikož se Invisible, Inc. odehrává v mírně vzdálené budoucnosti, mají vaši agenti a i umělá inteligence k dispozici moderní technologie, augmentace a hračky. Nejsou však zadarmo, každé vylepšení stojí slušnou sumičku těžko získaných kreditů, občas ale dokáží pořádně usnadnit průchod mapou. Mimo řadu technologických vylepšení jim můžete podobně jako v jiných tahových strategiích vylepšovat základní statistiky, které jim postupně otevřou nové předměty. Ty totiž ve většině případu vyžadují určité statistiky, jinak si je prostě nenasadíte. Hodně příjemná je například stříkačka, díky níž odstavíte protivníky na delší dobu než obyčejným omráčením.

Jedna cesta, tisíce možností

Cesta za návratem ke starým pořádkům ale nebude zrovna jednoduchá. Čeká na vás totiž řada náhodně generovaných úrovní, které vaše agenty zavedou do míst nové doby. Invisible, Inc. vám při každém hraní dává naprosto unikátní zážitek, který si zkrátka užijete. Díky tomuto vydařenému aspektu vám tento titul dokáže přinést desítky hodin hraní, které žádného fanouška tahových strategií jednoduše jen tak neomrzí.

Fascinující je, že právě díky tomuto aspektu ve vás dokáže Invisible, Inc. nabudit jak pocit naprostého klidu a nadšení, tak i napětí v momentech, kdy se situace nevyvíjí zrovna dle vašich představ. Osobně mám raději klidné akce, ale ani budova pod těžkou ostrahou není k zahození, protože oproti pohodovému průchodu má své kouzlo, které občas stojí zakusit na vlastní kůži.

A co vše se generuje? Náhodně na vás v úrovních budou čekat trezory, bezpečnostní kamery, generátory a řada dalších překvapení, s kterými se časem naučíte počítat, když je totiž nezahrnete do svého plánu již z počátku, mohou nastat již zmíněné nepříjemné komplikace. Při otevření krychlí obsahujících informace se například spustí tichý alarm. Ten přivolá podporu, která se o nastalou situaci rychle postará, pokud jí ovšem nezneškodníte dřív, než najde svůj cíl.

„Na vysoké úrovni je v Invisible, Inc. uměla inteligence vašich nepřátel. Oproti jiným tahovým strategiím se může tento titul pyšnit skutečně agresivní AI, na kterou si po většinu hraní budete muset dávat pozor.“

Krom náhodných úrovní, tu máme ještě systém ochrany. Na prvních stupních s ním vaši agenti nemají výraznější problém. Čím jste ale v dané lokaci déle, tím víc ochrana detekuje vaší přítomnost. Stoupá dokonce i když neuděláte ani tu nejmenší chybu, vyplatí se tedy projít misí co nejrychleji a nejprecizněji. Ne však jde vždy vše podle stanoveného plánu za předpokladu, že někoho zabijete či jste spatřeni, ostraha se značně zpřísní. Na závěrečném stupni nebudete mít jinou možnost, než rychle utéct, jinak si vás vaši nepřátelé najdou kdekoliv.

Chytrá AI

Na vysoké úrovni je v Invisible, Inc. uměla inteligence vašich nepřátel. Oproti jiným tahovým strategiím se může tento titul pyšnit skutečně agresivní AI, na kterou si po většinu hraní budete muset dávat pozor. Jinak vás dostane tak rychle, že ani nebudete vědět, jak se to přesně přihodilo. Stráže mají po většinu času jasně určené místa, kde hlídají, takže je možné je v určitých momentech snadno zneškodnit, když je ale propásnete a nedej bože uděláte někde pořádný hluk, je zle. AI reaguje bystře, akčně a hlavně logicky. Dalo by se říct, že většina kroků, které protivníci udělají, jsou až na pár menších detailů perfektní. Oproti jiným titulům by se jejich tahy daly označit za dokonalé. Je to příjemná změna, když před vámi konečně stojí výzva.

Jelikož se ale jedná o tahovou strategii, s možným návratem tahů, můžete AI alespoň v některých případech dostat na lopatky. Hledačům výzev ale Invisible, Inc. nabídne slušnou výzvu v podobě nulového napravení vašich chybných kroků. Ironman ale není pro každého. Pro slabší povahy je tu dokonce i volba 99 návratů, což se herním smolařům a začátečníkům může hodit. To kolikrát zvrátíte. Nepřízeň osudu si navolíte již na začátku kampaně.

Tak to má být

V závěru bych hře snad vytkl málo rozvinutý příběh, který by mohl mít víc prostoru, než se mu dostává. Přesto je to ale výrazný prvek. Invisible, Inc. je hodně vydařená strategie na řadu hodin, které budou naplněny kvalitní zábavou, hlavně díky náhodně generovaným úrovním, systému ochrany a AI. Ta je oproti jiným hrám konečně na úrovni, kterou si hráči zaslouží. Podobně jako Doorkickers i Invisible, Inc. je hodně promyšleným dílem, jenž až na pár menších nedostatků stojí za to si rozhodně zahrát. Jestliže jste milovníci kyberpunku a máte rádi tahové strategie, je Invisible, Inc. titulem určeným přímo pro vás.

Invisible, Inc. koupíte na Steamu za 19,99€.

Počítač na recenzi zapůjčil Grunex.com.

Invisible, Inc. – špionská partička

Verdikt

Řeknu to jednoduše, jestli hledáte dobrou tahovou strategii s vyladěnými prvky a nevadí vám absence hlubšího příběhu, tak je Invisible, Inc. hrou právě pro vás.

Hodnocení

Co se nám líbí a nelíbí?

grafický styl
celková vyladěnost
náročnost
agresivní AI
originální hratelnost
absence hlubšího příběhu
Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam Discord Discord
Reklama
Reklama